Στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, προκειμένου να καταθέσει σε Πταισματοδίκη, βρέθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς.
Ο κ. κατέθεσε στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας, που παρήγγειλε ο εισαγγελέας Διαφθοράς Θεσσαλονίκης για τα πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων του Οργανισμού.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, καταθέτοντας με την ιδιότητα του μάρτυρα, ο κ. Παππάς φέρεται να προσκόμισε στη Γ' Πταισματοδίκη Θεσσαλονίκης στοιχεία για την οικονομική διαχείριση του «ιδιωτικού» ΟΑΣΘ, ενώ αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, μιλώντας σε δημοσιογράφους, έκανε λόγο για «πάρα πολύ μεγάλο φαγοπότι», που γινόταν επί σειρά ετών στον Οργανισμό. «Όλοι έχουν αντιληφθεί ότι άρχισε να ξεδιπλώνεται το κουβάρι του σκανδάλου και δεν θα σταματήσει εδώ» είπε και ξεκαθάρισε ότι δεν αντιδικεί με κανέναν. «Είμαι εδώ για να αποτυπώσω τα πράγματα όπως ακριβώς τα βρίσκω από την έρευνα» πρόσθεσε ο κ. Παππάς.
Εκτός από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, ενώπιον της Πταισματοδίκη κατέθεσαν κι άλλα στελέχη της σημερινής διοίκησης του Οργανισμού. Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής, την οποία προκάλεσε μήνυση που κατέθεσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον 'Αρειο Πάγο, ερευνώνται αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα όπως απάτη, υπεξαίρεση και απιστία, με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.
Μεταξύ όσων αναφέρονται στη μήνυση τού Υπουργείου Μεταφορών και θα αποτελέσουν αντικείμενο της δικαστικής έρευνας είναι 399 λεωφορεία που εκποιήθηκαν ως παλιοσίδερα (σκραπ) και πουλήθηκαν έναντι συνολικού τιμήματος 860.000 ευρώ, όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην ίδια μήνυση γίνεται αναφορά σε χρηματικό ποσό ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, το οποίο φέρεται να εισέπραξε ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ ΑΕ, κι ενώ ο Οργανισμός όφειλε -πάντα σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών- να εμφανίσει το ποσό αυτό στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το Δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή.
Ένα ακόμη ζήτημα που θα απασχολήσει τη δικαστική έρευνα είναι ο ειδικός αποθεματικός λογαριασμός αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Σύμφωνα με την κατατεθείσα μήνυση, παρότι ο συγκεκριμένος λογαριασμός εμφάνιζε ότι το αποθεματικό ανερχόταν στο ποσό των 48,8 εκατ. ευρώ, η διοίκηση του ΟΑΣΘ μετά την αποϊδιωτικοποίηση φέρεται να βρήκε στον λογαριασμό μόλις 614 ευρώ.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, όπως επισημαίνεται στη μήνυση, είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο νόμος απαγόρευε στους μετόχους να εισπράττουν μέρισμα στην περίπτωση που δεν τηρείτο το ειδικό αποθεματικό αποσβέσεων, αυτοί εισέπρατταν ανελλιπώς μερίσματα. Σύμφωνα δε με τα στοιχεία που επικαλείται το Υπουργείο, για το διάστημα 1990 έως 2016 ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ εισέπραξε από το Δημόσιο χρηματικό ποσό που υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ και μοίρασε ως κέρδος στους πρώην μετόχους το ποσό των 324.454.565 ευρώ.
thestival.gr
Ο κ. κατέθεσε στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας, που παρήγγειλε ο εισαγγελέας Διαφθοράς Θεσσαλονίκης για τα πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων του Οργανισμού.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, καταθέτοντας με την ιδιότητα του μάρτυρα, ο κ. Παππάς φέρεται να προσκόμισε στη Γ' Πταισματοδίκη Θεσσαλονίκης στοιχεία για την οικονομική διαχείριση του «ιδιωτικού» ΟΑΣΘ, ενώ αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, μιλώντας σε δημοσιογράφους, έκανε λόγο για «πάρα πολύ μεγάλο φαγοπότι», που γινόταν επί σειρά ετών στον Οργανισμό. «Όλοι έχουν αντιληφθεί ότι άρχισε να ξεδιπλώνεται το κουβάρι του σκανδάλου και δεν θα σταματήσει εδώ» είπε και ξεκαθάρισε ότι δεν αντιδικεί με κανέναν. «Είμαι εδώ για να αποτυπώσω τα πράγματα όπως ακριβώς τα βρίσκω από την έρευνα» πρόσθεσε ο κ. Παππάς.
Εκτός από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, ενώπιον της Πταισματοδίκη κατέθεσαν κι άλλα στελέχη της σημερινής διοίκησης του Οργανισμού. Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής, την οποία προκάλεσε μήνυση που κατέθεσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον 'Αρειο Πάγο, ερευνώνται αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα όπως απάτη, υπεξαίρεση και απιστία, με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.
Μεταξύ όσων αναφέρονται στη μήνυση τού Υπουργείου Μεταφορών και θα αποτελέσουν αντικείμενο της δικαστικής έρευνας είναι 399 λεωφορεία που εκποιήθηκαν ως παλιοσίδερα (σκραπ) και πουλήθηκαν έναντι συνολικού τιμήματος 860.000 ευρώ, όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην ίδια μήνυση γίνεται αναφορά σε χρηματικό ποσό ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, το οποίο φέρεται να εισέπραξε ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ ΑΕ, κι ενώ ο Οργανισμός όφειλε -πάντα σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών- να εμφανίσει το ποσό αυτό στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το Δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή.
Ένα ακόμη ζήτημα που θα απασχολήσει τη δικαστική έρευνα είναι ο ειδικός αποθεματικός λογαριασμός αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Σύμφωνα με την κατατεθείσα μήνυση, παρότι ο συγκεκριμένος λογαριασμός εμφάνιζε ότι το αποθεματικό ανερχόταν στο ποσό των 48,8 εκατ. ευρώ, η διοίκηση του ΟΑΣΘ μετά την αποϊδιωτικοποίηση φέρεται να βρήκε στον λογαριασμό μόλις 614 ευρώ.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, όπως επισημαίνεται στη μήνυση, είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο νόμος απαγόρευε στους μετόχους να εισπράττουν μέρισμα στην περίπτωση που δεν τηρείτο το ειδικό αποθεματικό αποσβέσεων, αυτοί εισέπρατταν ανελλιπώς μερίσματα. Σύμφωνα δε με τα στοιχεία που επικαλείται το Υπουργείο, για το διάστημα 1990 έως 2016 ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ εισέπραξε από το Δημόσιο χρηματικό ποσό που υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ και μοίρασε ως κέρδος στους πρώην μετόχους το ποσό των 324.454.565 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου