Ένα μεγάλο "πράσινο" πάρτι αφιερωμένο στην ηλεκτροκίνηση, με τίτλο «Voltάρω 2018», θα γίνει την Κυριακή 16/9/2018 στην Νέα Παραλία της πόλης μας από την
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Αντιπεριφέρεια Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος.
Από τις 11 το πρωί μέχρι και τις 8 το βράδυ στο Άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου οι πολίτες θα μπορέσουν να δουν ηλεκτρικά υποβοηθούμενα e-bikes, απόλυτα ελεγχόμενα από ένα smartphone, ηλεκτρικά πατίνια και ηλεκτρικά ποδήλατα σε τρεις τροχούς και ηλεκτρικά scooter, με κάποια από τα οποία θα μπορούν να κάνουν και μικρές βόλτες σε ελεγχόμενους χώρους.
Επίσης θα μάθουν για το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα δουν ένα πάρκινγκ που θα είναι ταυτόχρονα και φωτοβολταϊκός σταθμός οχημάτων, αλλά και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα καθαριότητας που έχει προμηθευτεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ενώ θα μάθουν για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ηλεκτροκινούμενων αυτοκινήτων, αλλά και για τα drones και για τις καλές πρακτικές ανακύκλωσης, για τα στάδια παραγωγής κομπόστ από οργανικά απορρίμματα, θα πάρουν μέρος σε κλήρωση για πλούσια δώρα, ενώ στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί και ένα Κινητό Πράσινο Σημείο Συγκέντρωσης Ανακυκλώσιμων Υλικών. Ακόμη οι επισκέπτες θα μάθουν ποιο είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αφήνει η οδηγική τους συμπεριφορά οδηγώντας το φορητό προσομοιωτή οικολογικής οδήγησης του Ι.Μ.Ε.Τ. του Ε.Κ.Ε.Τ.Α..
Όπως εξήγησε το πρωί της Τετάρτης σε εκπροσώπους των ΜΜΕ ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας η μεγάλη επισκεψιμότητα του περσινού Voltάρω που συγκέντρωσε 35.000 επισκέπτες, αλλά και το γεγονός πως αρκετοί από αυτούς που το επισκέφθηκαν και συμμετείχαν στις δράσεις του ήταν οικογένειες οδήγησε στην απόφαση να επαναληφθεί η δράση. Φέτος λοιπόν το Voltάρω 2018 θα έχει δύο μεγάλες θεματικές: η πρώτη αφορά στη βιώσιμη αστική μετακίνηση, εμπλουτισμένη αυτή τη χρονιά με περισσότερα και πολύ πιο εντυπωσιακά εκθέματα και η δεύτερη σχετίζεται με τη βιώσιμη ανάπτυξη, όπου στόχος είναι η παρουσίασης το ευρύ κοινό των πλεονεκτημάτων της κυκλικής οικονομίας, των καλών πρακτικών της ανακύκλωσης, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί η τοπική αυτοδιοίκηση να στηρίξει αυτή την προσπάθεια.
Εξηγώντας για το Κινητό Πράσινο Σημείο δήλωσε ότι: « Πρόκειται για ένα ειδικά διαμορφωμένο όχημα, που μπορεί να πηγαίνει στις γειτονιές και να συλλέγει πλαστικό, γυαλί, μέταλλο, σύνθετες συσκευασίες (τετραπάκ), απόβλητα ηλεκτρικού εξοπλισμού (μικρές ηλεκτρικές συσκευές), ακόμη και τηγανέλαια. Επίσης, διαθέτει μικρή πρέσα, ενώ στους επισκέπτες θα γίνει ενημέρωση σχετικά με τη μέθοδο της ανταποδοτικής ανακύκλωσης, της διάθεσης πόντων και ανταποδοτικών μπόνους ως κινήτρων για να υιοθετήσουν τις καλές πρακτικές της ανακύκλωσης».
Τόνισε πως η ΠΚΜ «δίνει το δικό της στίγμα στο δημόσιο διάλογο που έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορική ανάπτυξη» και πρόσθεσε τη θέλησή του το “Voltάρω 2018” να αποτελέσει θεσμό.
«Σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη, με τα γνωστά κυκλοφοριακά προβλήματα, τις δυσκολίες στη μετακίνηση και τις μεταφορές, που κάνουν την καθημερινότητά μας δύσκολη και κουραστική, θέλουμε να δείξουμε ότι υπάρχουν τρόποι και λύσεις, που εφαρμόζονται σε πολλές πόλεις ανά τον κόσμο, οι οποίες βελτιώνουν αισθητά τις συνθήκες στο αστικό περιβάλλον και κάνουν τη ζωή μας καλύτερη», είπε ο κ. Γιουτίκας.
"Η βιώσιμη αστική ανάπτυξη και μετακίνηση, είναι ένα στοίχημα που κερδίζεται με την ενεργό συμμετοχή των πολιτών της πόλης" υποστήριξε η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ενώ αναφέρθηκε στα 19 έργα πρασίνου, προϋπολογισμού άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ, που θα υλοποιήσουν οι συνεργαζόμενοι δήμοι σε όλη την περιοχή παρέμβασης, καθώς και στην ένταξη από το Δήμο Θεσσαλονίκης του έργου της ανάπτυξης συστήματος ποδηλατοδρόμων, ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ.
100% εξαρτώμενη η Ελλάδα από τα πετρελαιοειδή που εισάγει
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά η χώρα μας είναι σχεδόν 100% εξαρτώμενη στο μεταφορικό τομέα από τα πετρελαιοειδή που εισάγει.
Όπως τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος «στην Ελλάδα το πετρέλαιο και τα παράγωγά του που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές κοστίζουν πάνω από 10 εκατομμύρια € την ημέρα, τη στιγμή που σε αρκετές χώρες της Ευρώπης (Ολλανδία, Νορβηγία, Αγγλία, Γαλλία), αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο (Κίνα, Ινδία) αυξάνουν οι καλές πρακτικές για την ηλεκτροκίνηση και οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων σημειώνουν άλματα».
Όπως ανέφερε ο κ. Γιουτίκας, «τα ηλεκτρικά οχήματα είτε με συσσωρευτές είτε επαναφορτιζόμενα υβριδικά, καταναλώνουν περίπου 1 € ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ το αντίστοιχο κόστος καυσίμου για ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο είναι έως και δεκαπλάσιο. Η σημαντική οικονομία καυσίμου, της τάξης των 3.000 € περίπου ετησίως, επιτρέπουν τη γρήγορη απόσβεση του κόστους αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου».
Οι μπαταρίες εξελίσσονται συνέχεια και πλέον μπορούν να παρέχουν εξαιρετικές επιδόσεις, καθώς η απόσταση μεταξύ των φορτίσεων υπερβαίνει πλέον τα 300 χιλιόμετρα, ενώ η ταχυφόρτιση για ένα αυτοκίνητο διαρκεί περίπου μισή ώρα».
typosthess.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου