ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ-Θα αλλάξουμε τη σύμβαση με τον ΟΑΣΘ


«Πυραύλους» κατά του ΟΑΣΘ εξαπολύει ο Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας στις ερωτήσεις για τα φλέγοντα ζητήματα των αστικών συγκοινωνιών. Ο υπουργός βάζει και ημερομηνία λήξεως για τον
ΟΑΣΘ, παρουσιάζοντας το περίγραμμα του σχεδίου της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Και όπως λέει, σε αυτό δεν περιλαμβάνεται ο ΟΑΣΘ, όπως λειτουργεί σήμερα. Τουλάχιστον όχι μόνος του.
Μόλις προχθές είχατε ακόμη μία συνάντηση για τον ΟΑΣΘ. Ολόκληρη η Θεσσαλονίκη εξαρτάται από το αν θα βρεθεί τελικά μία λύση με τις αστικές της συγκοινωνίες…
Υπάρχει μία συνάντηση που ζήτησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο αγαπητός κ. Μπουτάρης, εκ μέρους των φορέων της πόλης. Προφανώς, οποιαδήποτε στιγμή ο δήμαρχος και οι φορείς της πόλης θέλουν να συναντηθούμε για οποιοδήποτε θέμα, η πόρτα μου είναι ανοιχτή. Για τον ΟΑΣΘ και γενικότερα για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης οι δήμοι πρέπει να παίξουν έναν συγκεκριμένο ενεργό ρόλο, δεν μπορεί δηλαδή να γίνεται ένας σχεδιασμός και μία λειτουργία με απουσία της αυτοδιοίκησης. Όχι μόνο για τα λεωφορεία, γενικότερα για σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών. Και περιμένω με προσμονή να ακούσω τις θέσεις των φορέων της πόλης και τις προτάσεις τους, και όχι μόνο τις διαπιστώσεις που έχουμε κάνει όλοι.
Τελικά σχέδιο υπάρχει; Ξέρετε τι θέλετε να κάνετε με τα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη;
Υπάρχει σχέδιο και θα παρουσιαστεί τη χρονική στιγμή που πρέπει.
Στον κορμό που υπάρχει σήμερα; Με ένα μείγμα ιδιωτικού φορέα και κρατικής συμμετοχής;
Σήμερα δεν έχουμε μείγμα ιδιωτικής και κρατικής συνεργασίας. Σήμερα έχουμε μια ιδιωτική εταιρεία που επιδοτείται από το κράτος. Και το ύψος της επιδότησης είναι σκανδαλώδες. Όπως σκανδαλώδεις είναι και οι διαδικασίες που τηρούνται, η μη ουσιαστική επίβλεψη του συγκοινωνιακού έργου, της ποιότητάς του, των δεσμεύσεων που έχει ο ΟΑΣΘ. Σκανδαλώδης είναι ο θεσμός της διαιτησίας όπως προβλέπει η συγκεκριμένη σύμβαση και πολλά άλλα. Άρα εδώ δεν έχουμε μια υγιή σύμβαση που λειτουργεί υπέρ του δημοσίου και του πολίτη, έχουμε μια ληστρική σύμβαση για το δημόσιο και τον πολίτη της Θεσσαλονίκης, που έχει γίνει, έχει διατηρηθεί διαχρονικά μέσω εκβιασμού για το αν η πόλη θα έχει αστικές συγκοινωνίες ή όχι. Και αυτό δεν πρόκειται να το ανεχθούμε.
Θα το αλλάξετε;
Θα το αλλάξουμε, βεβαίως.
Θα το αλλάξετε σε ό,τι αφορά τη σύμβαση ή τη δομή του οργανισμού αυτού;
Πιθανόν και τα δύο.
Δεν αποκλείετε δηλαδή να πάμε σε μία μορφή κρατικής αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη.
Όχι, δεν το αποκλείω. Μα ήδη γίνεται το μετρό. Που είναι μια δημόσια υποδομή και θα λειτουργήσει από κρατικό φορέα. Αυτά πρέπει να τα προετοιμάσουμε από τώρα, ώστε το 2019 που θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία και θα γίνονται δοκιμές για το έργο, να είναι έτοιμο μετά από έναν χρόνο να λειτουργήσει κανονικά. Άρα προφανώς θα εμπλακούν και θα ιδρυθούν και δημόσιοι φορείς για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Περιμένετε αντιδράσεις σε περίπτωση που κινηθείτε σε έναν κρατικό «ΟΑΣΘ»;
Αν γίνει δημόσιος ΟΑΣΘ, θα υπάρχει, φαντάζομαι, ένας ανταγωνισμός με τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ σε όλα, στην ποιότητα μεταφορικού έργου, στο κόστος για το ελληνικό δημόσιο.
Δηλαδή θα υπάρξει παράλληλος φορέας -αν είναι να υπάρξει.
Μέχρι το 2019 υποχρεωτικά από την ευρωπαϊκή οδηγία πρέπει να γίνει η απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών. Τελεία.
Έχετε κάνει συζήτηση με τους φορείς της Θεσσαλονίκης; Με τον δήμαρχο;
Πολλές φορές, πάρα πολλές φορές.
Η αντίδρασή τους; Είναι υπέρ της κρατικής συμμετοχής;
Το θέμα δεν είναι κρατική συμμετοχή ή όχι. Κρατική συμμετοχή υπάρχει και σήμερα. Πάνω από 50% του κύκλου εργασιών του ΟΑΣΘ καλύπτεται από το δημόσιο, με τις επιδοτήσεις που παίρνει μέσω της σύμβασης που υπάρχει και με τις πρόσθετες αμοιβές που παίρνει από τα αρμόδια υπουργεία κοινωνικής πολιτικής. Επομένως το κράτος συμμετέχει. Το θέμα είναι ότι δεν γίνεται να έχουμε αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα που κοστίζουν το 1/5 από τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τους πολίτες που εξυπηρετούν, με το στόλο που έχουν, με τις υποχρεώσεις που έχουν. Άρα μάλλον ο ιδιωτικός τομέας από μόνος του στη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών δεν έχει δώσει τα βέλτιστα αποτελέσματα. Και η έκθεση του ΣΑΣΘ και η έκθεση των επιθεωρητών διαπιστώνουν παραλείψεις στο ποιοτικό μεταφορικό έργο, έωλες διαδικασίες και πολλά άλλα.
Είναι ογκώδης ο φάκελος των επιθεωρητών;
Είναι, ναι…
Ατασθαλίες, κατασπατάληση, υπεξαιρέσεις;
Θα τα δείτε στις εκθέσεις όταν ανακοινωθούν επίσημα.
Πάρτι έγινε;
Ε, βέβαια έγινε πάρτι.
Για πόσα χρόνια;
Πολλά χρόνια και δεν είναι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ούτε ο θεσμικός της ρόλος αλλά ούτε και ο διαχειριστικός της να κάνει τον ντετέκτιβ, να κάνει τον ερευνητή για το τι έγινε πολλά χρόνια πριν στον ΟΑΣΘ. Αυτά τα κάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες και τα κάνουν απ’ ό,τι βλέπω με επιτυχία. Εμείς αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να θεσμοθετήσουμε και να λειτουργήσουμε με γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη της Θεσσαλονίκης και το κόστος των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Ένα νέο σύγχρονο πλαίσιο αστικών συγκοινωνιών.


Δημοσιεύτηκε στη «Μακεδονία της Κυριακής» στις 27 Νοεμβρίου 2016
 makthes.gr

4 σχόλια:

  1. Θα έρθει ή στιγμή πού θά φύγετε από την εξουσία και ελπίζω να είναι πολύ σύντομα θα περπατατε στον δρόμο καί θα σάς φτυνουν κ .υπουργε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατί τόση αλαζονεία κ υπουργε ? γιατί τόσο μένος μέ τόν ΟΑΣΘ αληθεύουν αυτά πού ακούγονται στην Θεσσαλονίκη πώς μερικά χρόνια πριν ησασταν υποψήφιος για την θέση του γενικού διευθυντή του ΟΑΣΘ και την πήρε αλλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο ανθρωπος μονο μισος βγαζει και κομπλεξ.εκτος υπουργειου ενα λ@μ*γ% του πασοκ που εχασε την θεση που αν ειχε τωρα τι θα ελεγε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ήρθαν οι κατά εξακολούθηση απατεώνες και προδότες της χώρας να δώσουν το τελειωτικό καθοριστικό χτύπημα σε μία επιχείρηση που μέχρι το 2010
    ηταν κερδοφόρα .....Τι άλλαξε ξαφνικά? Τα συμπεράσματα δικά σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή