Λίγο πριν από την αλλαγή σε λάστιχα χειμώνα, που σε κάποιες χώρες στην Ευρώπη είναι υποχρεωτική, η επιλογή αποτελεί σπαζοκεφαλιά για πολλούς οδηγούς.
«Ποιο χειμωνιάτικο λάστιχο να επιλέξω;». Τα χειμερινά λάστιχα διαθέτουν ειδική γόμα και πέλμα, στοιχεία που τους επιτρέπουν να λειτουργούν σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία και να «γατζώνουν» αποτελεσματικά στο δρόμο, ακόμα κι όταν πατάνε σε χιόνι ή πάγο.
Όπως και κάθε χρόνο, το Touring Club Suisse, η μεγαλύτερη λέσχη χρηστών των οδικών υπηρεσιών στην Ελβετία, διοργανώνει μια μεγάλη δοκιμή χειμερινών ελαστικών στο τέλος της θερινής περιόδου. Φέτος δοκιμάστηκαν δύο τύποι: 32 λάστιχα διαστάσεων 195/65 R15 91T και 215/65 R16 98/102H. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το TCS διεξάγει δοκιμές σε όλους τους τύπους του αυτοκινητικού εξοπλισμού aftermarket και των αυτοκινητικών αξεσουάρ. Με σημαντικότερο κατ’ εμάς τη δοκιμή παιδικών καθισμάτων και μάλιστα σε δική του πέδη δοκιμών.
Βέβαια στο πορτφόλιο του TCS υπάρχουν και διαστάσεις από δοκιμές προηγούμενων ετών, οπότε μπορείτε να βρείτε και τα παρακάτω: 165/70 R14 81T (μέχρι 190 km/h), 175/65 R14 82T (μέχρι 190 km/h), 185/65 R15 88T (μέχρι 190 km/h), 205/55 R16 91H (μέχρι 210 km/h), 225/45 R17 91H (μέχρι 210 km/h).
Τα τρία κύρια κριτήρια που επελέγησαν από την TCS για τη μεγάλη αυτή δοκιμή ήταν η ασφάλεια, η οικονομία και τέλος η άνεση. Κατηγορίες που αντιπροσωπεύονται επίσης από κριτήρια όπως η συμπεριφορά σε διαφορετικά εδάφη (πάγος, χιόνι, βροχή, στεγνή άσφαλτος), αλλά και από το θόρυβο ή την κατανάλωση.
Οι δύο παρακάτω πίνακες δείχνουν τα αποτελέσματα για τα δύο διαστάσεις που δοκιμάστηκαν πρόσφατα:
Διάσταση 195/65 R15 91T
Διάσταση 215/65 R16 98/102H
Τα αποτελέσματα ποικίλλουν σημαντικά ανάλογα με το εμπορικό σήμα. Πράγματι, ένα Michelin Alpin αξιολογείται ως μέτριο στις 15 ίντσες, αλλά ανεβαίνει στην κατάταξη στις 16”. Ωστόσο, το TCS εξηγεί ότι «τα αποτελέσματα των δοκιμών σε γενικές γραμμές είναι παραπλήσια στις όμορες διαστάσεις ενός ελαστικού της ίδιας σειράς». Η διαφορά μπορεί επομένως να εξηγηθεί από την άνεση, την οικονομία καυσίμου ή τη φθορά που μπορεί να μεταβληθεί ανάλογα με το μέγεθος του ελαστικού.
Συνολικά, οι συνηθισμένοι γίγαντες GoodYear, Continental και Dunlop ανταποκρίνονται στις δοκιμασίες πολύ καλά, αν και υπάρχουν κάποιες καλές αξιολογήσεις για τις πιο μικρές φίρμες.
Όλες οι λεπτομέρειες και τα αποτελέσματα βρίσκονται στην ιστοσελίδα του TCS.
drive.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου