Αλλάζει μέσα στις επόμενες μία με δύο δεκαετίες ο χάρτης κατασκευής και συντήρησης των οχημάτων, λόγω της ηλεκτροκίνησης και των καθαρών κινητήρων, ενώ μέχρι τα μέσα του αιώνα θα
επέλθει ο «θάνατος» των μηχανών εσωτερικής καύσης. Η διάδοχη κατάσταση του αυτοκινήτου στον 21ο αιώνα θα στηρίζεται σε ηλεκτροκινητήρες κυψελών υδρογόνου και μπαταριών και εκτιμάται ότι από το 2050 και μετά, το ποσοστό τέτοιων οχημάτων θα ξεπερνά το 50%.
Οι αλλαγές στις μεταφορές θα αφορούν και τον τρόπο που θα γίνεται η κυκλοφορία, όπως για παράδειγμα η σύνδεση των οχημάτων με το λεγόμενο Internet of Things (Διαδίκτυο των Πραγμάτων), με τα κέντρα ελέγχου της κυκλοφορίας, με συγκοινωνιακές υποδομές και με άλλα οχήματα σε κίνηση.
Αυτά θα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της επανάστασης στις μεταφορές, όπως τις γνωρίζουμε μέχρι σήμερα και οι οποίες παρουσιάστηκαν στο 8ο Διεθνές Συνέδριο που πραγματοποιείται στο ΕΚΕΤΑ, με θέμα «Το μέλλον των μεταφορών: Ένα όραμα για το 2030», που διοργανώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (27-29 Σεπτεμβρίου).
«Αυτό που θα χαρακτηρίσει αυτή τη νέα εποχή θα είναι οι καθαρές μετακινήσεις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το υδρογόνο, άλλες πηγές ενέργειας, αλλά και η διαφορετικότητα στον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα (κοινόχρηστα) που θα μειώσει τον αριθμό οχημάτων και την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έτσι, θα έχουμε καθαρότερες πόλεις, λιγότερη κυκλοφορία και έμφαση στην βιώσιμη κινητικότητα, με επίκεντρο τον μετακινούμενο και όχι το όχημα» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Γιώργος Γιαννόπουλος.
Όπως είπε, τα κοινόχρηστα ΙΧ και οι μετακινήσεις κατά παραγγελία (trips on demand) θα επιφέρουν ποιοτικές αλλαγές στους αστικούς ιστούς, όπως απελευθέρωση χώρων πάρκινγκ, μείωση της κυκλοφορίας έως και 50% και ανάλογη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Εκτίμησε εξάλλου, ότι σε ό,τι αφορά την ενέργεια που θα χρησιμοποιείται για τις μεταφορές στην Ελλάδα του 2050, θα είναι τα καθαρά καύσιμα και οι μπαταρίες σε ποσοστό 30% αντίστοιχα, υδρογόνο και ηλεκτροκαύσιμα στο 25% και βιοκαύσιμα στο 15%.
«Αυτή τη στιγμή η καθυστέρηση οφείλεται στις υποδομές και στη νομοθεσία, γιατί η τεχνολογία είναι εδώ και θα μπορούσε να εφαρμοστεί» κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου