Με τις τελευταίες ενέργειες και δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών κατάφερε να στρέψει τα πυρά εναντίον του.
Τόσο από δημάρχους και συνδικαλιστές όσο και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Εξοργισμένος με τη συμπεριφορά του υπουργού είναι ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης. Ο Λάζαρος Κυρίζογλου κατηγορεί τον κ. Σπίρτζη ότι τους είπε ψέματα και τους εξαπάτησε. “Ο κ. Σπίρτζης δεν άνοιξε από την αρχή της συζήτησης τα χαρτιά του, ούτε στις 14 Ιανουαρίου όταν έγινε η συνάντηση στον Εύοσμο ούτε στις 8 Μαΐου στα γραφεία της ΠΕΔ-ΚΜ. Του είπα χαρακτηριστικά: ‘ανοίξτε, κ. υπουργέ, τα χαρτιά σας και μιλήστε μας καθαρά, γιατί με το σχέδιο νόμου το οποίο μας δώσατε έχουμε πολλές απορίες, δεν διευκρινίζονται πολλά πράγματα και δημιουργείται η εντύπωση μίας αβεβαιότητας’. Μου απάντησε ότι αυτός πάντα μιλά καθαρά, έχει ανοιχτά τα χαρτιά του και δεν κρύβει τίποτε. Αυτό όμως ήταν ψέμα, διότι ο κ. Σπίρτζης, πριν να πραγματοποιηθεί η συνάντηση της 8ης Μαΐου, είχε ήδη αποστείλει στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους άλλο κείμενο σχεδίου νόμου από αυτό το οποίο είχε παραδώσει στους δημάρχους. Κατά έναν τρόπο δηλαδή απέκρυπτε την αλήθεια, μας εξαπατούσε και ενήργησε δόλια”.
Σε δική της ανακοίνωση η ΠΕΔ-ΚΜ κάνει λόγο για “εκκωφαντική διγλωσσία του κ. Σπίρτζη”, η οποία “αποδεικνύει πως δεν είναι ειλικρινής και αξιόπιστος συνομιλητής. Αποδεικνύει πως δεν σέβεται το θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης και τους εκπροσώπους της. Αποδεικνύει πως δεν τον ενδιαφέρει η εξυπηρέτηση του λαού της Π.Ε. Θεσσαλονίκης και η ομαλή εξέλιξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του τόπου”. Τον καλεί “να αποσύρει πάραυτα το κρυφίως κατατεθέν σχέδιό του” και να επανέλθει σ’ έναν ειλικρινή, αυτήν τη φορά, διάλογο.
Μήνυμα προς την κυβέρνηση και προς τον ΟΑΣΘ να μη μείνει η Θεσσαλονίκη χωρίς αστικές συγκοινωνίες στέλνει ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας. Ο Απόστολος Τζιτζικώστας πρόσθεσε πως “ως περιφέρεια δεσμευθήκαμε ότι εντός 10 ημερών θα δώσουμε τις προτάσεις μας στο υπουργείο Μεταφορών για το μέλλον του ΟΑΣΘ”.
Η Νέα Δημοκρατία
Σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Καραμανλής χαρακτηρίζει “απόλυτο μνημείο εμπαιγμού” το σχέδιο νόμου για τον ΟΑΣΘ, “γιατί ενώ όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου συνομιλούσε με τους δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας επί ενός νομοσχεδίου, για το οποίο μάλιστα είχε λάβει σχόλια και παρατηρήσεις, έρχεται τώρα, την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή, να καταθέσει ένα διαφορετικό κείμενο.
Αποτελεί πραγματικά ντροπή όλη αυτή η κυβερνητική προσπάθεια εμπαιγμού τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης όσο και -κυρίως- του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης αλλά και των εργαζομένων του ΟΑΣΘ. Κι όλα αυτά, για να επιβάλουν δύο νέους νομικά έωλους φορείς και να τακτοποιήσουν -κατά την προσφιλή τους τακτική- τους ‘ημετέρους’”.
Το ΚΚΕ
“Το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ενώ επαγγέλλεται ότι θα φέρει την ‘αλλαγή’ προς καλύτερες μέρες για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ουσιαστικά δεν δίνει καμία λύση στο πρόβλημα των συγκοινωνιών” τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ. Σημειώνει πως “στην ουσία μιλάμε για αντικατάσταση του ιδιωτικού, μετοχικού, ΟΑΣΘ με μία, μόνο κατ’ όνομα ‘κρατική’, ανώνυμη εταιρεία, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας. Επιδιώκεται να λειτουργεί στα πρότυπα των συγκοινωνιών της Αθήνας. Λέει η κυβέρνηση: ‘ο ΟΑΣΘ γίνεται δημόσιος φορέας’. Να θυμίσουμε ότι τις συγκοινωνίες της Αθήνας ο ‘δημόσιος φορέας’ είναι αυτός που μείωσε τους μισθούς κατά 50%”.
Η ‘Ενωση Κεντρώων
Σκληρή κριτική στον υπουργό Μεταφορών ασκεί ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων Αριστείδης Φωκάς. “Κάθε επίσκεψη του κ. Σπίρτζη στη Θεσσαλονίκη προκαλεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα έπρεπε να επιλύει… Οι πολιτικοί τσαμπουκάδες από την πλευρά του υπουργού που απειλεί με ξαφνικό θάνατο τον ΟΑΣΘ οδηγούν, για ακόμη μία φορά, σε μπλακάουτ στις αστικές συγκοινωνίες με θύματα τους πολίτες, που θα πληρώσουν και πάλι το μάρμαρο της σύγκρουσης μεταξύ του υπουργείου και του Οργανισμού. Με απειλές και εκβιασμούς δεν λύνονται τα χρόνια προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών” σημειώνει ο κ. Φωκάς. Παράλληλα, απευθύνει δημόσια έκκληση προς όλες τις πλευρές για ηρεμία, σύνεση και αυτοσυγκράτηση, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης πραγματοποίησης των δρομολογίων.
Σφοδρή επίθεση από ΕΚΘ
Στο πλευρό των εργαζομένων του ΟΑΣΘ τάσσεται η διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, η οποία καταδικάζει “τις απαράδεκτες δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού κ. Σπίρτζη και την επαίσχυντη επίθεση που εξαπέλυσε απέναντι στους απλήρωτους εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης”. Στην ανακοίνωση του ΕΚΘ τονίζεται μεταξύ άλλων ότι “ο κ. Σπίρτζης από τη μία πλευρά δείχνει να τα έχει εντελώς χαμένα… και από την άλλη απόλυτα προσχεδιασμένα. Ενώ με δηλώσεις του παραδέχεται πως οι εργαζόμενοι έχουν δίκιο, την ίδια ώρα λέει πως δεν πρέπει να απεργήσουν. Παράλληλα, ενώ δίνει στους φορείς της Θεσσαλονίκης το προσχέδιο για τον ΟΑΣΘ -που από τους ίδιους έχει χαρακτηριστεί ‘πρόχειρο και ασαφές’ -καταθέτει ένα εντελώς διαφορετικό σχέδιο για τον Οργανισμό στο υπουργείο Οικονομικών”. Το ΕΚΘ αναφέρει ότι “αρχίζει επιτέλους να ξεδιπλώνεται ο σχεδιασμός του υπουργού για το μέλλον του ΟΑΣΘ, που είναι να οδηγηθεί σε εκκαθάριση με όποιο κόστος, να περάσει δηλαδή υπό δημόσιο έλεγχο και από εκεί να καταλήξει σε κάποιον εκλεκτό, με το δημόσιο ξεπούλημα να συνεχίζεται”. Καυτηριάζει την προχθεσινή δήλωση του κ. Σπίρτζη, σημειώνοντας ότι “ο υπουργός της αριστερής κυβέρνησης προχώρησε σήμερα σε μια επικίνδυνη και ντροπιαστική δήλωση που μόνο σε κανιβαλισμό οδηγεί, καθώς με δηλώσεις του σε δημοσιογράφους της πόλης, τους προέτρεψε να δείρουν τους απεργούς του ΟΑΣΘ”. Αφήνει υπαινιγμούς σε βάρος του κ. Σπίρτζη, λέγοντας “καλό θα ήταν να κρατήσει το χαβαλέ και τα αστειάκια του για τις παρέες του. Όσο για την κυβέρνηση, ίσως θα πρέπει να σκεφτεί να υιοθετήσει μία νέα τακτική που θα απαιτείται πλέον ψυχιατρική γνωμάτευση για την ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων”. Τέλος, το ΕΚΘ καλεί τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να αναλάβει τις ευθύνες της, να βρει τρόπο και να καταβάλει τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους και παράλληλα καλεί τον πρωθυπουργό να παρέμβει, προκειμένου να εξευρεθεί ουσιαστική λύση στο θέμα του ΟΑΣΘ.
Του Νίκου Ηλιάδη
Δημοσιεύτηκε στη «Μακεδονία της Κυριακής» στις 14 Μαΐου 2017
http://makthes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου