Η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο για τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά αποτελεί μια εξαιρετικά βιώσιμη επιλογή, η οποία ωστόσο δεν έχει… διαφημιστεί τόσο πολύ μέχρι στιγμής. Ας δούμε τα πλεονεκτήματα της…
|
Ωστόσο, μια ακόμη επιλογή, η τεχνολογία «Fuel Cells» (Κυψέλες Καυσίμου) που κάνει χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο, αποδεικνύεται εξίσου αποδοτική και βιώσιμη, ειδικότερα στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.
Μια από τις εταιρείες που πρωτοστατούν σε παγκόσμιο επίπεδο στην προσπάθεια ανάπτυξης τεχνολογικών καινοτομιών για τον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων, η Scania, ξεκίνησε πρόσφατα την πιλοτική δοκιμή τέτοιου είδους οχημάτων σε συνεργασία με την εταιρεία Asko.
Το εν λόγω σύστημα ουσιαστικά προβλέπει πως τα συγκεκριμένα –ηλεκτροκίνητα- φορτηγά κάνουν χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται εντός των κυψελών καυσίμου με καύσιμο το υδρογόνο. Η ύπαρξη μπαταριών για τη δέσμευση της εν λόγω ενέργειας, επιτρέπει φυσικά την ανάκτηση μέρους της κινητικής ενέργειας π.χ. κατά την επιβράδυνση του οχήματος.
Βασικό χαρακτηριστικό των οχημάτων με κυψέλες καυσίμου είναι πως εκλύουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στην ουσία, από την «κατανάλωση» του υδρογόνου και την μετατροπή του σε ηλεκτρική ενέργεια, το μοναδικό παράγωγο είναι… νερό.
Από την άλλη, στα προβλήματα εφαρμογής της εν λόγω τεχνολογίας σε μαζική κλίμακα στην παρούσα φάση, συγκαταλέγεται ο εξαιρετικά περιορισμένος αριθμός πρατηρίων ανεφοδιασμού ενώ παράλληλα απαιτείται χώρος επί του οχήματος για την τοποθέτηση των δεξαμενών υδρογόνου.
Σε αυτήν τη φάση, απαιτείται ιδιαίτερα μεγάλος όγκος υδρογόνου στις δεξαμενές του οχήματος προκειμένου να επιτευχθεί μια αξιόλογη αυτονομία.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου