ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

- Θεσσαλονίκη: Κλειστή λόγω εργασιών αύριο η Αγίων Πάντων  - Κορωνοϊός: 248 νέα κρούσματα - 14 νεκροί, 296 οι διασωληνωμένοι   - Κορωνοϊός: 1.007 νέα κρούσματα, 41 θάνατοι, 481 διασωληνωμένοι  - Lockdown: Νέο όριο σε επιβάτες ταξί από σήμερα - Σηκώνουν ρολά τα ΟΠΑΠ PLAY  - Self test για όλους από σήμερα: Μέχρι πότε το δηλώνουν εργαζόμενοι - Τι ισχύει  - Νέα μέτρα: Τι ισχύει για κυκλοφορία, Δημόσιο, σούπερ μάρκετ, εστίαση, λιανεμπόριο (ΦΕΚ)  - Η Ιταλία ο μεγάλος νικητής της Eurovision! Ποια θέση κατέλαβε η Ελλάδα   - O ΠΑΟΚ Κυπελλούχος Ελλάδος 2020-2021! 1-2 τον Ολυμπιακό στο ΟΑΚΑ!   - Κορωνοϊός: 1.505 νέα κρούσματα, 37 νεκροί και 586 διασωληνωμένοι  - Δύο self tests από Δευτέρα για όλους τους εργαζόμενους  - Έκδοση ΑΦΜ και κλειδάριθμου μέσα σε λίγα λεπτά μέσω βιντεοκλήσης  - Τί αλλάζει σε 8ωρο, υπερωρίες, απολύσεις, απεργίες, άδειες και Κυριακές  - Self test στον ιδιωτικό τομέα: Σε ποιους κλάδους είναι υποχρεωτικά, πότε «πέφτει» πρόστιμο  - Self tests σε ιδιωτικό τομέα: Ποιοι πρέπει να κάνουν υποχρεωτικά και πού δηλώνονται τα αποτελέσματα  - Κατώτατος μισθός: Τι προτείνει το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ   - Τι θα γίνει φέτος με τις φορολογικές δηλώσεις -Πότε θα τις υποβάλλουμε  - Τι αλλάζει στις απεργίες σε ΔΕΚΟ με την «ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία» - «Ροκανίζονται» τα συνδικαλιστικά προνόμια  - ΟΠΕΚΑ: Πότε μπαίνουν τα λεφτά για ΚΕΑ, επίδομα παιδιού, ενοικίου, γέννας, προνοιακά επιδόματα Μαΐου  - Τέλος η αργία της Κυριακής για 7 νέους κλάδους  - Κορονοϊός: 2.461 νέα κρούσματα - 737 οι διασωληνωμένοι - 68 νεκροί σε 24 ώρες   - Ενδιάμεσες εκπτώσεις: Ανοικτά τα κομμωτήρια, τα καταστήματα τροφίμων και το λιανεμπόριο την Κυριακή   - ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ - ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ   - Πρώτη Μαΐου Εργατική Πρωτομαγιά  - Πρωτομαγιά: Η γιορτή των λουλουδιών  - ΟΑΕΔ: Πότε αρχίζει η υποβολή των αιτήσεων για τις παιδικές κατασκηνώσεις - Ποιοι είναι δικαιούχοι     By The best widgets

Παρασκευή 19 Μαΐου 2017

Τα 12 μυστικά για μείωση του κόστους στη μετακίνηση με αυτοκίνητο


Τα 12 μυστικά για μείωση του  κόστους στη μετακίνηση με αυτοκίνητο
Με το μηνιαίο κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου να αγγίζει όσο και το ενοίκιο ενός σπιτιού, όλοι οι οδηγοί Ι.Χ. έχουν το άγχος των εξόδων. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα 2/3 της κατανάλωσης πετρελαίου στην Ευρώπη αφορούν τις μεταφορές ανθρώπων και αγαθών.

Η μισή της ποσότητας αυτής αφορά επιβατικά Ι.Χ. και μικρά φορτηγά, οχήματα δηλαδή τα οποία χρησιμοποιούνται για μετάβαση και επιστροφή από το χώρο εργασίας (σε ποσοστό 38%), εξυπηρέτηση αναγκών οικογενειακών επιχειρήσεων (35%), καθώς και για λόγους αναψυχής και κοινωνικές δραστηριότητες (27%). Ακριβώς επειδή τα Ι.Χ. είναι αναπόσπαστο και ίσως αναντικατάστατο κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων ανθρώπων, οι «έξυπνοι» οδηγοί αναζητούν όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους εξοικονόμησης.
Οπως εξηγεί στο «Εξοικονομώ» ο έμπειρος δάσκαλος οδήγησης Πέτρος Κυβέρης, ακόμα και η ψυχολογία σχετίζεται με τη σωστή οικονομία του οχήματός μας και μπορεί να βοηθήσει σε μείωση του κόστους ίσως και μεγαλύτερη του 10%. «Ο τρόπος οδήγησης μπορεί να επηρεάσει αρκετά το συνολικό κόστος. Η οδήγηση με νεύρα φέρνει τις περισσότερες φορές και έξτρα έξοδα. Οι απότομες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα, οι συνεχείς μεταβολές στην ταχύτητα έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη καύση καυσίμων. Η ηρεμία, εκτός από ζωές, σώζει και το πορτοφόλι μας», λέει στο «Εξοικονομώ».
Η συνολική απόδοση των οχημάτων ως προς τo θέμα της κατανάλωσης καυσίμων έχει αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας των βελτιώσεων, κυρίως στους τομείς της αεροδυναμικής, των υλικών και των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων ελέγχου. Ομως, η μέση κατανάλωση καυσίμου των νεότερων οχημάτων δεν έχει αλλάξει και τόσο και παραμένει στα επίπεδα των 12 lt/100 km, κάτι που οφείλεται στις αυξητικές τάσεις της κατανάλωσης, προκειμένου να αγοράζονται μεγαλύτερα και επομένως λιγότερο αποδοτικά ως προς την κατανάλωση αυτοκίνητα, φορτηγά και, γενικότερα, οχήματα αναψυχής.
Ο μύθος της κατηφόρας με «νεκρά». Στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούσαν εξαερωτήρα (καρμπιρατέρ) για την έκχυση καυσίμου στον κινητήρα, πράγματι πετύχαιναν μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου τοποθετώντας «νεκρά» στο κιβώτιο ταχυτήτων στη διάρκεια κατηφόρας (αλλιώς οι rpm παρέμεναν ψηλά και ο εξαερωτήρας αντλούσε καύσιμο).
Αντιθέτως, στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν ηλεκτρονικό έλεγχο ψεκασμού καύσιμου, δεν συμβαίνει το ίδιο. Πλέον τα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ηλεκτρονικό εγκέφαλο ο οποίος χρησιμοποιεί την τεχνολογία «fuel cut off», διακόπτοντας την παροχή καυσίμου όταν η κινητική ενέργεια του οχήματος επαρκεί για τη λειτουργία του κινητήρα. Ετσι, η κατανάλωση καυσίμου στην κατηφόρα, όταν στο κιβώτιο υπάρχει ταχύτητα, είναι μηδενική.
Αν εμείς επιλέξουμε να βγάλουμε την ταχύτητα στην κατηφόρα, τότε ο κινητήρας «απομονώνεται» από το υπόλοιπο όχημα και επομένως θα χρειαστεί να αντλήσει καύσιμο για να δουλέψει στο «ρελαντί» (η κατανάλωση είναι υψηλότερη έστω και αν το αυτοκίνητο ρολάρει με νεκρά και δεν εμποδίζεται η κίνηση του από την αντίσταση της μετάδοσης με κουμπωμένη σχέση). Από την άλλη, αν η κλίση είναι τόσο μεγάλη και το ρολάρισμα συνεχόμενο, μπορεί να υπάρξει κάποιο μικρό όφελος στην κατανάλωση, αλλά, εκτός των άλλων, είναι επικίνδυνο για τον αποτελεσματικό έλεγχο του οχήματος να οδηγούμε χωρίς ταχύτητα.
Ο 12λογος της οικονομικής οδήγησης:
1. Κάνουμε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματός μας.
2. Ελέγχουμε τακτικά την πίεση και την κατάσταση των ελαστικών μας.
3. Αποφεύγουμε τη μεταφορά περιττών φορτίων και τη χρήση σχάρας οροφής.
4. Τα ανοιχτά τζάμια και η ανοιχτή οροφή αυξάνουν την αντίσταση του αέρα και συνεπώς την κατανάλωση καύσιμων.
5. Οδηγείτε με ηρεμία και χωρίς εκνευρισμό.
6. Η επιτάχυνση του αυτοκίνητου σας πρέπει να είναι ομαλή (ούτε πολύ αργή ούτε πολύ απότομη).
7. Οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης (ταχύτητα).
8. Αλλάξτε τη σχέση μετάδοσης (ταχύτητα) στις 2.000 με 2.500 στροφές.
9. Αποφύγετε άσκοπες επιταχύνσεις ή φρεναρίσματα.
10. Οταν οδηγείτε, παρατηρείτε όσο το δυνατόν πιο μακριά μπροστά σας ώστε να είστε σε θέση να προβλέπετε τις συνθήκες κυκλοφορίας γύρω σας και να ενεργείτε κατάλληλα και έγκαιρα.
11. Κάντε συνετή χρήση του κλιματισμού (22 με 23 βαθμούς Κελσίου).
12. Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (πάνω από 1 λεπτό).
Ελεύθερος Τύπος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου