ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αλλάξετε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας




Τους τελευταίους μήνες ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές εγκαταλείπουν τη ΔΕΗ αναζητώντας νέο πωλητή ηλεκτρικού ρεύματος. Την ίδια ώρα ο ανταγωνισμός μεταξύ των ανεξάρτητων
προμηθευτών χτυπάει «κόκκινο» και οι προσφορές για την προσέλκυση νέων πελατών πέφτουν σαν το χαλάζι! Με δυνατές διαφημιστικές καμπάνιες και έντονη παρουσία στα socialmedia το μερίδιο στην αγορά ρεύματος των επτά ιδιωτών παρόχων αυξήθηκε από το 7,22% τον Μάρτιο στο 8,62% τον Απρίλιο, καταγράφοντας θεαματική άνοδο της τάξης του 1,4%. Τρείς από τους ανταγωνιστές της ΔΕΗ είναι καθετοποιημένες εταιρείες, διαθέτουν δηλαδή και δικές τους μονάδες παραγωγής ρεύματος (ΗΡΩΝ, ELPEDISON και PROTERGIA) και τέσσερις είναι κατά βάση εμπορικές(WATT+VOLT, GREEN, NRG και VOLTERRA). Πάντως, σύμφωνα με την τελευταία απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας απαγορεύεται η αλλαγή προμηθευτή ρεύματος, εφόσον δεν έχουν εξοφληθεί ή δεν έχουν διακανονιστεί οι οφειλές προς τη ΔΕΗ, ενώ η δυνατότητα επιλογής εναλλακτικού προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας υφίσταται μόνο στις περιοχές που είναι διασυνδεδεμένες με το εθνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης και όχι για τους κατοίκους των μη διασυνδεδεμένων νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας. Η ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) έχει δημοσιοποιήσει έναν κατατοπιστικό κατάλογο προκειμένου οι καταναλωτές να είναι σε θέση να λάβουν την πιο συμφέρουσα για αυτούς απόφαση για πιθανή αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση, η ΡΑΕ συστήνει στους ενδιαφερόμενους να ανατρέξουν στην ιστοσελίδα κάθε προμηθευτή προκειμένου να ενημερωθούν για τους ισχύοντες όρους προμήθειας, για τυχόν ρήτρες οι οποίες περιλαμβάνονται στις ισχύουσες χρεώσεις προμήθειας, καθώς και για τις επιμέρους εκπτωτικές πολιτικές που δύνανται να προσφέρονται. Υπολογίστε το ενεργειακό σας προφίλ Ο εκκαθαριστικός λογαριασμός περιέχει πληροφορίες για την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουμε, την ισχύ παροχής μας, το ποσό που μας στοιχίζει και σε ποια τιμολογιακή κατηγορία ανήκουμε (π.χ. οικιακό, εμπορικό, κλπ τιμολόγιο). Τα στοιχεία αυτά συνθέτουν το «ενεργειακό μας προφίλ». Βάσει των τελευταίων τριών εκκαθαριστικών λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος που καλύπτει την περίοδο ενός χρόνου, για τους οικιακούς και μικρούς εμπορικούς καταναλωτές, μπορούμε να υπολογίσουμε αθροιστικά: α) πόση ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνουμε ετησίως (σε kWh) και β) πόσα χρήματα ξοδεύουμε για αυτήν την κατανάλωση (εξαιρώντας τις «χρεώσεις προς τρίτους» όπως ΕΡΤ, Δημοτικά και άλλα Τέλη). Ο υπολογισμός του ενεργειακού μας προφίλ με βάση το έτος είναι απαραίτητος, προκειμένου να συνυπολογίσουμε όλες τις εποχιακές μας συνήθειες στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Σύμφωνα με τη ΡΑΕ, η χρήση των στοιχείων του «ενεργειακού μας προφίλ», βάσει των λογαριασμών ηλεκτρικού, είναι ο πιο ασφαλής οδηγός για να συγκρίνουμε κατά πόσο μας συμφέρει η νέα προσφορά. Δεν βιαζόμαστε να αποδεχτούμε την προσφορά ή να υπογράψουμε Συμβόλαιο Για να καταλήξουμε στην πιο συμφέρουσα οικονομικά προσφορά δεν πρέπει να αρκεστούμε σε αναφορές σε γενικά ποσοστά εκπτώσεων ή/και σε τιμές που προσφέρουν οι εταιρείες ανά μονάδα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας (δηλ. kWh). Ο ορθότερος τρόπος σύγκρισης είναι ο υπολογισμός της νέας οικονομικής προσφοράς βάσει της δικής μας ετήσιας ενεργειακής κατανάλωσης, δηλαδή του ετήσιου «ενεργειακού μας προφίλ». -Δίνουμε τα στοιχεία του ετήσιου «ενεργειακού μας προφίλ» στον πωλητή. -Ζητάμε από τον πωλητή: α) Να μας δώσει εγγράφως μία οικονομική προσφορά με τις ισχύουσες τιμές της εταιρείας που εκπροσωπεί, για ένα 12μηνο, βάση των στοιχείων του ετήσιου «ενεργειακού μας προφίλ». β) Να μας εκτιμήσει αντίστοιχα το κόστος για ένα 12μηνο με τις ισχύουσες τιμές του τωρινού μας Προμηθευτή, βάση των στοιχείων του ετήσιου «ενεργειακού μας προφίλ». Η προσφορά και εκτίμηση του πωλητή, θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής δύο τμήματα: i) Το κόστος για το έτοςπ ου αφορά μόνο στην κατανάλωση ρεύματος (με ΦΠΑ), και βασίζεται στις «ανταγωνιστικές 3 χρεώσεις» (δηλ. εκείνες που καθορίζει ο Προμηθευτής). ii) Το συνολικό κόστος για το έτος που αφορά στο σύνολο του λογαριασμού (με ΦΠΑ), και περιλαμβάνει εκτός από τις ανωτέρω ανταγωνιστικές χρεώσεις και τις μονοπωλιακές χρεώσεις (δηλ. εκείνες που είναι ίδιες ανεξαρτήτως Προμηθευτή, όπως χρεώσεις για το δίκτυο μεταφοράς, το δίκτυο διανομής, ΥΚΩ, το ειδικό τέλος ΑΠΕ), αλλά και τις «χρεώσεις προς τρίτους» (Δήμο κλπ). Έτσι αντιλαμβανόμαστε ποια είναι η πιο οικονομικά συμφέρουσα προσφορά, συγκρίνοντας τα κόστη του νέου και του τωρινού μας Προμηθευτή που αφορούν μόνο στην κατανάλωση ρεύματος. Εκτιμούμε το συνολικό κόστος του λογαριασμού μας με την πιο οικονομική προσφορά, βάση του συνολικού κόστους. Αν τα προγράμματα της εταιρείας προσφέρονται στη βάση της κατανάλωσης χρονικής διάρκειας μικρότερης του 4μηνου, θα πρέπει να ζητήσουμε διευκρινήσεις για τη μέθοδο υπολογισμού της κατανάλωσης που εφαρμόζει ο νέος Προμηθευτής, δεδομένου ότι, η πραγματική μας κατανάλωση καταμετράται από τη ΔΕΗ κάθε 4μηνο, για τους οικιακούς και μικρούς εμπορικούς καταναλωτές και εκδίδεται ο εκκαθαριστικός λογαριασμός. Προσοχή να συμπεριληφθούν στην τελική προσφορά οι μοναδιαίες και οι (ενδεχόμενες) πάγιες χρεώσεις που πιθανά επιβάλλει ο Προμηθευτής. Να θυμάστε ότι η σύγκριση μεταξύ δύο ή περισσοτέρων προσφορών είναι δυνατή μόνο όταν υπολογίζονται στην ίδια βάση, π.χ. εμπεριέχουν ΦΠΑ ή όχι, Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης ή όχι, το Ειδικό Τέλος Τελωνειακών Υπηρεσιών ή όχι. Μη ξεχάσετε να ζητήσετε από τον πωλητή να σας ενημερώσει για τους σημαντικότερους όρους του νέου συμβολαίου και να σας δώσει γραπτώς τους Γενικούς Όρους Προμήθειας της εταιρείας. Ελέγξτε πριν υπογράψετε νέο συμβόλαιο προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας Εκτός από την τιμή, θα πρέπει να αξιολογήσουμε και μία σειρά από άλλα μη οικονομικά στοιχεία, όπως: - Τις προσφερόμενες υπηρεσίες(π.χ. τους τρόπους πληρωμής λογαριασμών, τη συχνότητα αποστολής λογαριασμών, την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών). - Την ελάχιστη διάρκεια του συμβολαίου. - Την ύπαρξη οικονομικής επιβάρυνσης σε περίπτωση που διακόψουμε τη σύμβαση πριν τη λήξη της, καθώς και το ύψος αυτής. - Το ύψος και τους όρους καταβολής της «Εγγύησης πληρωμών». - Πότε θα ενεργοποιηθεί η υπηρεσία μετά την υπογραφή του συμβολαίου. - Επιπλέον, διαβάζουμε προσεκτικά τους όρους το συμβολαίου και ζητάμε διευκρινήσεις αν κάτι δεν κατανοούμε. Στο τέλος της διαδικασίας, κρατάμε πάντα αντίγραφο. Τηρούμε αρχείο με αντίγραφο όλων των σχετικών εγγράφων. - Προσοχή, η τηλεφωνική συγκατάθεση για αλλαγή προμηθευτή ισοδυναμεί με υπογραφή / αποδοχή του συμβολαίου. Στις περιπτώσεις που η σύναψη της σύμβασης γίνεται από απόσταση (π.χ. τηλεφωνικά) χωρίς απαίτηση υπογραφής σύμβασης: ⦁ Ο πωλητής θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι έχουμε ενημερωθεί για τους όρους της σύμβασης και έχει την πλήρη αποδοχή και συγκατάθεσή μας. Η σύμβαση πρέπει να μας αποσταλεί εκ των υστέρων σε εύλογο χρονικό διάστημα συνοδευόμενη υποχρεωτικά από τη Δήλωση Υπαναχώρησης. Δεν ξεχνάμε να ρωτήσουμε τον πωλητή για τη διαδικασία υπαναχώρησης που πρέπει να ακολουθήσουμε (νομικά έχουμε το δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση, αζημίως, εντός 14 ημερών από τη σύναψή της).

Δείτε εδώ:
Δείτε εδώ

www.dikaiologitika.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου