Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές παγκοσμίως γίνονται οπαδοί
των online αγορών μέσω φορητών συσκευών. Οι αλλαγές, που φέρνει το
mobile ηλεκτρονικό εμπόριο στο παγκόσμιο λιανεμπόριο, είναι ήδη ορατές,
με τους καταναλωτές, μάλιστα, να “απαιτούν” από
καταστήματα και αλυσίδες περισσότερες υπηρεσίες για αγορές “εν κινήσει” (on the go).
καταστήματα και αλυσίδες περισσότερες υπηρεσίες για αγορές “εν κινήσει” (on the go).
Σύμφωνα με έρευνα της Accenture, ο αριθμός των χρηστών του
Διαδικτύου, που κάνουν τις αγορές τους μέσω φορητών συσκευών, αυξήθηκε
κατά 10% σε παγκόσμιο επίπεδο το 2015. Ως αποτέλεσμα, ήδη από τα τέλη
του 2015, τέσσερις στους δέκα καταναλωτές (40%) αγοράζουν ηλεκτρονικά
μέσω mobile συσκευών, από 36% το 2014.
Η μελέτη, σε δείγμα 10.000 πολιτών σε 13 χώρες δείχνει, μάλιστα, ότι οι καταναλωτές ανά τον πλανήτη αδημονούν για περισσότερες υπηρεσίες, που θα υποστηρίζουν τις αγορές μέσω φορητών συσκευών. Για παράδειγμα, σχεδόν ένας στους δύο (ποσοστό 47%), από 40% μόλις ένα χρόνο νωρίτερα, ζητούν από τα καταστήματα περισσότερες υπηρεσίες, όπως η ενημέρωση σε real time για τις προσφορές εντός των καταστημάτων.
Παρά τη σαφέστατη στροφή του παγκόσμιου καταναλωτικού κοινού προς τις αγορές “εν κινήσει”, οι δυνατότητες του λιανεμπορίου να ανταποκριθεί σε αυτήν τη τάση δεν έχουν εξελιχθεί ανάλογα. Όπως διαπιστώνει η έρευνα της Accenture, μόνο το 7% των λιανεμπόρων έχει τη δυνατότητα ενημέρωσης των καταναλωτών σε πραγματικό χρόνο για τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες εντός των καταστημάτων.
Τάσεις
Το γόνιμο έδαφος, που ανοίγεται για το mobile e-commerce, αλλά και την “ανωριμότητα” του διεθνούς λιανεμπορίου να ανταποκριθεί σε αυτήν την κινητικότητα, επιβεβαιώνουν τα ευρήματα της έρευνας. Ενώ για παράδειγμα, το 32% των αγοραστών επιθυμεί να μπορεί να σκανάρει τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν εντός του καταστήματος, μέσω φορητών συσκευών (από 27% το 2014), μόλις το 17% των καταστημάτων προσφέρει δυνατότητες scanning.
Ταυτόχρονα, ενώ το 42% των καταναλωτών θέλει να εξαργυρώνει απευθείας στο κινητό ή στο tablet τα κουπόνια επιβράβευσης ή τις προσφερόμενες εκπτώσεις (από 35% ένα χρόνο νωρίτερα), μόνο το 16% των λιανεμπόρων παρέχει αυτή τη δυνατότητα.
Το παγκόσμιο λιανεμπόριο σαφέστατα και δεν αγνοεί τις επιθυμίες του καταναλωτικού κοινού για περισσότερες αγορές μέσω mobile. Μάλιστα, η πλειοψηφία των sites, που πωλούν καταναλωτικά αγαθά, έχουν προσαρμόσει τις ιστοσελίδες, ώστε να προσφέρουν τη βέλτιστη εμπειρία online (93% των websites είναι smartphone-optimized και το 89% tablet-optimized). Ωστόσο, όπως δείχνουν τα στοιχεία, η στροφή προς το mobile είναι τόσο έντονη και οι απαιτήσεις διαρκώς μεταβαλλόμενες, ώστε δεν είναι εφικτή η απόλυτη εναρμόνιση των προσφερόμενων υπηρεσιών με τις ανάγκες των καταναλωτών. Για παράδειγμα, σήμερα το ποσοστό των λιανεμπόρων, που προσφέρουν apps με δυνατότητα απευθείας αγορών, ανέρχεται στο 58%.
Ανάλογο κενό υπάρχει και σε ζητήματα, που σχετίζονται με τις mobile αγορές, όπως η παράδοση των προϊόντων: το 56% των λιανεμπόρων εγγυάται την παράδοση των προϊόντων την επόμενη ημέρα και μόλις το 11% την ίδια μέρα.
fpress.gr
Η μελέτη, σε δείγμα 10.000 πολιτών σε 13 χώρες δείχνει, μάλιστα, ότι οι καταναλωτές ανά τον πλανήτη αδημονούν για περισσότερες υπηρεσίες, που θα υποστηρίζουν τις αγορές μέσω φορητών συσκευών. Για παράδειγμα, σχεδόν ένας στους δύο (ποσοστό 47%), από 40% μόλις ένα χρόνο νωρίτερα, ζητούν από τα καταστήματα περισσότερες υπηρεσίες, όπως η ενημέρωση σε real time για τις προσφορές εντός των καταστημάτων.
Παρά τη σαφέστατη στροφή του παγκόσμιου καταναλωτικού κοινού προς τις αγορές “εν κινήσει”, οι δυνατότητες του λιανεμπορίου να ανταποκριθεί σε αυτήν τη τάση δεν έχουν εξελιχθεί ανάλογα. Όπως διαπιστώνει η έρευνα της Accenture, μόνο το 7% των λιανεμπόρων έχει τη δυνατότητα ενημέρωσης των καταναλωτών σε πραγματικό χρόνο για τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες εντός των καταστημάτων.
Τάσεις
Το γόνιμο έδαφος, που ανοίγεται για το mobile e-commerce, αλλά και την “ανωριμότητα” του διεθνούς λιανεμπορίου να ανταποκριθεί σε αυτήν την κινητικότητα, επιβεβαιώνουν τα ευρήματα της έρευνας. Ενώ για παράδειγμα, το 32% των αγοραστών επιθυμεί να μπορεί να σκανάρει τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν εντός του καταστήματος, μέσω φορητών συσκευών (από 27% το 2014), μόλις το 17% των καταστημάτων προσφέρει δυνατότητες scanning.
Ταυτόχρονα, ενώ το 42% των καταναλωτών θέλει να εξαργυρώνει απευθείας στο κινητό ή στο tablet τα κουπόνια επιβράβευσης ή τις προσφερόμενες εκπτώσεις (από 35% ένα χρόνο νωρίτερα), μόνο το 16% των λιανεμπόρων παρέχει αυτή τη δυνατότητα.
Το παγκόσμιο λιανεμπόριο σαφέστατα και δεν αγνοεί τις επιθυμίες του καταναλωτικού κοινού για περισσότερες αγορές μέσω mobile. Μάλιστα, η πλειοψηφία των sites, που πωλούν καταναλωτικά αγαθά, έχουν προσαρμόσει τις ιστοσελίδες, ώστε να προσφέρουν τη βέλτιστη εμπειρία online (93% των websites είναι smartphone-optimized και το 89% tablet-optimized). Ωστόσο, όπως δείχνουν τα στοιχεία, η στροφή προς το mobile είναι τόσο έντονη και οι απαιτήσεις διαρκώς μεταβαλλόμενες, ώστε δεν είναι εφικτή η απόλυτη εναρμόνιση των προσφερόμενων υπηρεσιών με τις ανάγκες των καταναλωτών. Για παράδειγμα, σήμερα το ποσοστό των λιανεμπόρων, που προσφέρουν apps με δυνατότητα απευθείας αγορών, ανέρχεται στο 58%.
Ανάλογο κενό υπάρχει και σε ζητήματα, που σχετίζονται με τις mobile αγορές, όπως η παράδοση των προϊόντων: το 56% των λιανεμπόρων εγγυάται την παράδοση των προϊόντων την επόμενη ημέρα και μόλις το 11% την ίδια μέρα.
fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου