ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC 110 PS

Η κίνηση ενός οχήματος με φυσικό αέριο είναι μια συμφέρουσα κατάσταση σε ό,τι αφορά το καθημερινό κόστος χρήσης. Η Octavia 1.4 TSI G-TEC αποδεικνύει ότι επιπλέον είναι ενδιαφέρουσα και απολύτως χρηστική.


Υπό προϋποθέσεις, έχουμε να κάνουμε με μία από τις πιο συμφέρουσες εκδόσεις της Skoda Octavia. Κατά σειρά, είναι το δεύτερο μοντέλο της Τσεχικής εταιρείας που μπορεί να κινηθεί και με συμπιεσμένο φυσικό αέριο («CNG»), εκτός από βενζίνη (σημ.: προηγήθηκε το Citigo). Οι άνθρωποι της Τσεχικής εταιρείας, εκμεταλλευόμενοι τεχνολογία και τεχνογνωσία από τον όμιλο VAG, δημιούργησαν την έκδοση «G-TEC» η οποία χρησιμοποιεί και φυσικό αέριο ως εναλλακτικό καύσιμο.

Η συγκεκριμένη έκδοση άρχισε να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Mladá Boleslav τον Ιούνιο του 2014 με την προοπτική να διατίθεται σε 14 ευρωπαϊκές χώρες, αρχικά. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από την εταιρεία η επένδυση που έγινε στις εγκαταστάσεις, αφενός για να είναι δυνατή η παραγωγή αυτών των εκδόσεων και αφετέρου για τον εκσυγχρονισμό τους, ήταν περίπου 5.000.000 ευρώ.

Η σκοπιμότητα για τη δημιουργία αυτής της έκδοσης δεν είναι η κερδοφορία από τις πωλήσεις της όσο η επίδειξη της τεχνογνωσίας που έχουν αποκτήσει οι άνθρωποι της Skoda στους τομείς της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου και της εκπομπής CO2. Έτσι η Octavia G-TEC έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση βενζίνης 5,3 lt/100 km, ενώ η μέση τυποποιημένη κατανάλωση φυσικού αερίου είναι μόλις 3,5 kg/100 km. Σε ό,τι αφορά τη μέση τυποποιημένη εκπομπή CO2 είναι 97 g/km κάτι που σημαίνει ότι εξαιρείται τελών κυκλοφορίας.

Στην καθημερινή χρήση

Η Octavia 1.4 TSI G-TEC είναι ένα πλήρως χρηστικό όχημα και ο οδηγός γρήγορα «ξεχνά» ότι έχει να κάνει με ένα αυτοκίνητο που η τεχνολογία του διαφέρει από την αντίστοιχη των συμβατικών εκδοχών του μοντέλου (σημ.: μόνο βενζινοκίνητες ή πετρελαιοκίνητες).

Η ευρυχωρία του οχήματος είναι απαράμιλλη για την κατηγορία και οι επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα. Παρότι οι μπουκάλες αποθήκευσης του φυσικού αερίου έχουν περιορίσει τον ωφέλιμο χώρο, συγκριτικά με ό,τι ισχύει με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, το πόρτμπαγκάζ παραμένει μεγάλο.

Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, κρίνεται καλή -τυπική για τον «οικογενειακό χαρακτήρα» της Octavia. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή παραμένει άνετη ακόμα και σε πολύωρο ταξίδι. Μάλιστα, σε αυτή την περίπτωση, τα σχετικά μεγάλα καθίσματα συμβάλλουν στην αίσθηση της άνετης μετακίνησης, όπως και το γεγονός ότι το επίπεδο θορύβου παραμένει χαμηλό.

Σε ό,τι αφορά την απόδοση του κινητήρα στη συγκεκριμένη έκδοση, είναι απλώς επαρκής. Το κατά τουλάχιστον 139 κιλά μεγαλύτερο βάρος του οχήματος συγκριτικά με την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση, αλλά και η μικρότερη μέγιστη ισχύς του 1.4 TSI δεν αφήνουν περιθώρια για «γρήγορη» οδήγηση. Όμως ροπή του κινητήρα είναι ικανοποιητική για τα δεδομένα του οχήματος, είτε αυτός λειτουργεί με το φυσικό αέριο ως καύσιμο είτε με τη βενζίνη και αποδίδεται από τις σχετικά χαμηλές rpm (σημ.: 200 Nm/1.500-3.500 rpm).

Πάντως, σύμφωνα με την εταιρεία, η Octavia 1.4 TSI G-TEC επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 10,9 sec ενώ η τελική ταχύτητά της φτάνει τα 195 km/h.

Συμπερασματικά, η Octavia G-TEC έχει πολλά πλεονεκτήματα ως αγορά. Είναι καλοκατασκευασμένη, με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, απαράμιλλη ευρυχωρία, καλή τιμή αγοράς (για όχημα με αυτή την τεχνολογία), η πραγματική μέση κατανάλωση είναι χαμηλή αναφορικά με το φυσικό αέριο και σχετικά χαμηλή με καύσιμο την βενζίνη και μπορεί να κινηθεί και με φυσικό αέριο. Βεβαίως στην Ελλάδα, αυτό το τελευταίο αποτελεί ταυτόχρονα και μειονέκτημα, για την πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών, καθώς δεν υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο ανεφοδιασμού σε CNG. Έτσι, προς το παρόν, η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου ενδιαφέρει λίγους, δηλαδή όσους διαμένουν σε περιοχή που υπάρχει κοντά πρατήριο ανεφοδιασμού σε φυσικό αέριο.

Τεχνικά στοιχεία

Ο κινητήρας της Octavia G-TEC είναι ο 1.4 TSI με την κωδική ονομασία «ΕΑ211» οποίος για τη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει μέγιστη ισχύ 110 ίππους και πληροί το πρότυπο «Euro 6». Η λειτουργία του, είτε με φυσικό αέριο είτε με βενζίνη, ελέγχεται από τον κεντρικό ηλεκτρονικό εγκέφαλο που διαθέτει το κατάλληλο λογισμικό για την περίπτωση.

Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται μέσω (ηλεκτρονικά ελεγχόμενου, φυσικά) συστήματος έμμεσου ψεκασμού όταν πρόκειται για το φυσικό αέριο και μέσω άμεσου ψεκασμού όταν πρόκειται για τη βενζίνη (κατά συνέπεια, υπάρχουν χωριστά μπεκ για την έγχυση του κάθε καυσίμου, με τις βαλβίδες του φυσικού αερίου να βρίσκονται στους αυλούς της πολλαπλής εισαγωγής).

Λόγω του αυξημένου αριθμού οκτανίων που έχει το φυσικό αέριο, ήταν απαραίτητη η ενίσχυση ορισμένων μερών του κινητήρα. Έτσι, έχει ανοδιωθεί το πρώτο αυλάκι των εμβόλων και έχει επεξεργαστεί κατάλληλα το πρώτο ελατήριο αυτών, οι λοβοί των εκκεντροφόρων είναι ομαλότεροι στο σχήμα τους, υπάρχουν ανθεκτικότερες βαλβίδες, οδηγοί και έδρες αυτών και τσιμούχες καθώς και μπεκ βενζίνης υψηλής πίεσης. Επίσης, η φτερωτή του υπερσυμπιεστή είναι μικρότερης διαμέτρου από αυτή που υπάρχει στη συμβατική (μόνο βενζινοκίνητη) έκδοση του 1.4 TSI, για αμεσότερη απόκριση.

Δεξαμενές καυσίμων

Η Octavia G-TEC διαθέτει δύο δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 97 λίτρων. Το αέριο αποθηκεύεται συμπιεσμένο σε συνθήκες πίεσης έως και 200 bar και το βάρος του φτάνει τα 15 κιλά.

Οι δεξαμενές αυτές βρίσκονται στερεωμένες σε κοινή βάση κάτω από το πόρτμπαγκάζ του οχήματος και είναι συνδεδεμένες παράλληλα μεταξύ τους. Σύμφωνα με την εταιρεία, έχουν τρία στρώματα βαφής για καλύτερη προστασία από γρατσουνιές ή διάβρωση και εικοσαετή διάρκεια «ζωής».

Εκτός αυτών, το αυτοκίνητο διαθέτει και τεπόζιτο βενζίνης χωρητικότητας 50 λίτρων, το οποίο βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Σύμφωνα με την Skoda η μέγιστη θεωρητική αυτονομία κίνησης του οχήματος είναι 1.330 km (410 km με το φυσικό αέριο ως καύσιμο και 920 km με την βενζίνη).

Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, ο κινητήρας εκκινεί και λειτουργεί με καύσιμο το φυσικό αέριο. Η εκκίνησή του με καύσιμο τη βενζίνη πραγματοποιείται σε περίπτωση χαμηλής θερμοκρασίας του περιβάλλοντος (π.χ. όταν η θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού είναι κάτω από τους 15 βαθμούς Κελσίου). Μόλις ο κινητήρας ζεσταθεί ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος δίνει εντολή να χρησιμοποιείται ως καύσιμο το φυσικό αέριο.

Εκτός αυτής της περίπτωσης, η βενζίνη επίσης χρησιμοποιείται ως καύσιμο όταν η πίεση του φυσικού αερίου είναι χαμηλή (6-8 bar), όταν έχουν αδειάσει οι δεξαμενές αυτού, όταν ο οδηγός επιλέγει να κινείται με γρήγορο ρυθμό ή (αντιθέτως) όταν κινείται με ρυθμό ώστε να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή αυτονομία. Σύμφωνα με τη Skoda, η θεωρητική αυτονομία της συγκεκριμένης έκδοσης είναι 1.330 χλμ. (410 χλμ. με CNG και 920 χλμ. με βενζίνη).

Η εναλλαγή στη χρήση των καυσίμων γίνεται αυτόματα χωρίς να καταλαβαίνουν το παραμικρό οι επιβάτες για το πότε συμβαίνει αυτό. Έτσι, δεν υπάρχει η δυνατότητα να επιλέγει ο οδηγός το είδος του καυσίμου με το οποίο θα λειτουργεί ο κινητήρας, για παράδειγμα μέσω διακόπτη.

Πηγή: caranddriver.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου