ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015

200 εκατ. ευρώ ανείσπρακτα τέλη «κυκλοφορούν» στους δρόμους

 Εγγραφο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, όπου ζητά από το υπ. Οικονομικών την επίσπευση ενεργειών για τη βεβαίωση και είσπραξη τελών κυκλοφορίας, το οποίο ωστόσο επισημαίνει πως αυτό προϋποθ
«ΦΡΕΝΟ» ΣΤΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΛΟΓΩ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ


Ανείσπρακτα παραμένουν τέλη κυκλοφορίας τα οποία δεν καταβλήθηκαν από τους ιδιοκτήτες ΙΧ για τα έτη από το 2009 έως το 2013 λόγω γραφειοκρατίας αφού απαιτείται μία εγκύκλιος από το υπουργείο Οικονομικών η οποία όμως δεν έχει ακόμα υπογραφεί.

Εγγραφο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, όπου ζητά από το υπ. Οικονομικών την επίσπευση ενεργειών για τη βεβαίωση και είσπραξη τελών κυκλοφορίας, το οποίο ωστόσο επισημαίνει πως αυτό προϋποθέτει την έκδοση σχετικής απόφασης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις το ύψος των μη καταβληθέντων τελών κυκλοφορίας για την πενταετία 2009-2013 μπορεί να ξεπερνάει και τα 200 εκατ. ευρώ.
Χιλιάδες αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς να έχουν καταβάλει οι ιδιοκτήτες τους τέλη κυκλοφορίας και η απουσία της εγκυκλίου μπλοκάρει τις υπηρεσίες οι οποίες αδυνατούν να βεβαιώσουν τις οφειλές. Η υπόθεση αυτή χρονολογείται από το 2001 και τα γραφειοκρατικά κολλήματα αναδείχτηκαν από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή ο οποίος με έγγραφά του ζητούσε να ληφθούν μέτρα για την είσπραξη των μη καταβαλλόμενων τελών κυκλοφορίας.
Αύξηση κάθε χρόνο
«Είμαστε βέβαιοι ότι οι οφειλές των ετών 2009-2013 θα εισπραχθούν», επισημαίνει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζής.
«Είμαστε βέβαιοι ότι οι οφειλές των ετών 2009-2013 θα εισπραχθούν», επισημαίνει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζής.
Το 2009 με εγκύκλιο του τότε υφυπουργού Οικονομίας Δ. Μπέζα κινητοποιήθηκαν οι αρμόδιες εφορίες και βεβαίωσαν τα τέλη κυκλοφορίας που δεν είχαν καταβληθεί για τα έτη από το 2001 έως και το 2008 μαζί με τα πρόστιμα και ξεκίνησε η διαδικασία του καταλογισμού. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών από το 1995 μέχρι και το 2009 ο αριθμός των αυτοκινήτων και δικύκλων για τα οποία δεν είχαν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας ανέρχονταν σε 114.625 και το ύψος των οφειλών έφτανε τα 26,8 εκατ. ευρώ. Το 1995 καταγράφεται ο μικρότερος αριθμός ιδιοκτητών οχημάτων που δεν κατέβαλαν τέλη κυκλοφορίας, μόλις 450.Από τότε ο αριθμός μεγαλώνει κάθε χρόνο και κορυφώνεται το έτος 2006, όπου οι πολίτες οι οποίοι δεν κατέβαλαν τέλη κυκλοφορίας έφτασαν τους 12.531, το 2007 ανήλθαν σε 22.576 και το 2008 άγγιξαν τους 22.672. Στα χρόνια της κρίσης ο αριθμός των κατόχων οχημάτων που δεν κατέβαλαν τέλη κυκλοφορίας πενταπλασιάστηκαν. Μάλιστα, ο αριθμός τους το 2014 είναι αυξημένος κατά 545% συγκριτικά με αυτόν του 2008, εκτοξεύοντας παράλληλα τα οφειλόμενα ποσά προς τα κρατικά ταμεία τα οποία μόνο για τη διετία 2013-2014 ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της διεύθυνσης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων η οποία βεβαίωσε τα ανείσπρακτα τέλη κυκλοφορίας για τα τελευταία δύο έτη, μόνο το 2013 καταγράφηκαν 94.887 οχήματα για τα οποία δεν είχαν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας με τις οφειλές προς το Δημόσιο να φτάνουν συνολικά τα 46,9 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα το 2014 ο αριθμός των οχημάτων έφτασε τα 112.997 ενώ το οφειλόμενο ποσό μαζί με τα πρόστιμα άγγιξε τα 53,9 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των οχημάτων για τα οποία δεν πληρώθηκαν τέλη τη διετία 2013-2014 ξεπερνά τις 200.000 ενώ το ποσό που διεκδικεί το κράτος υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ.
Παραμένει όμως το κενό των πέντε ετών από το 2009 μέχρι και το 2013 για όσους ιδιοκτήτες οχημάτων δεν κατέβαλαν τα τέλη κυκλοφορίας και δεν λάμβαναν το αντίστοιχο αυτοκόλλητο. Αξίζει να σημειωθεί πως δεν ήταν εύκολο να εντοπιστούν παρά μόνο εάν γινόταν έλεγχος της τροχαίας ή πωλούσαν το αυτοκίνητο ή το δίτροχο που κατείχαν. Ο λόγος ήταν ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών δεν είχαν κάνει τη διασταύρωση στοιχείων και τη βεβαίωση των οφειλών μαζί με τα πρόστιμα. Υπολογίζεται συνολικά ότι το ποσό που παραμένει απλήρωτο από τα τέλη κυκλοφορίας την πενταετία 2009-2013 μπορεί να ξεπερνάει τα 200 εκατ. ευρώ.
Απαραίτητη προϋπόθεση
Οι υπηρεσίες του Γενικού Επιθεωρητή συνέχισαν την αποστολή εγγράφων στο υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να βεβαιωθούν οι οφειλές από τις αρμόδιες ΔΟΥ και να αποσταλούν στους ιδιοκτήτες των οχημάτων. Ομως για μία ακόμη φορά η υπόθεση έχει... κολλήσει στη γραφειοκρατία καθώς η διεύθυνση ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων δηλώνει σε έγγραφο που απέστειλε στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης ότι μπορεί να προχωρήσει στη διασταύρωση στοιχείων για τη βεβαίωση των οφειλών αλλά «απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έκδοση σχετικής απόφασης που θα ορίζει τις λεπτομέρειες που απαιτούνται», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο.
Ουσιαστικά απαιτείται μία υπουργική απόφαση προκειμένου να δημιουργηθεί ο κατάλογος των οφειλετών από τη διεύθυνση ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, που πρέπει να αποσταλεί στις αρμόδιες ΔΟΥ και από εκεί στους πολίτες για να καταβάλουν τα χρωστούμενα ποσά.
Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζής μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής» σημειώνει ότι «τα τέλη κυκλοφορίας παρουσιάζουν ελλείμματα βεβαιώσεων και αναγκαστήκαμε στο παρελθόν το έτος 2007 να ζητήσουμε την έκδοση εγκυκλίου για να βεβαιωθούν τα τέλη προηγούμενων ετών. Βεβαιώθηκαν και εισπράχθηκαν οφειλές μαζί με τα πρόστιμα από τέλη κυκλοφορίας για τα έτη από το 2001 μέχρι και το 2008. Στη συνέχεια και για τα έτη 2009-2013 παρουσιάστηκε νέο έλλειμμα βεβαιώσεων για το οποίο ζητούμε την έκδοση υπουργικής απόφασης προκειμένου να εισπραχθούν. Είμαστε βέβαιοι ότι οι οφειλές αυτές θα εισπραχθούν», καταλήγει.
Νίκος Β. Τσίτσας
nbtsitsas@pegasus.gr
ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου