ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

- Θεσσαλονίκη: Κλειστή λόγω εργασιών αύριο η Αγίων Πάντων  - Κορωνοϊός: 248 νέα κρούσματα - 14 νεκροί, 296 οι διασωληνωμένοι   - Κορωνοϊός: 1.007 νέα κρούσματα, 41 θάνατοι, 481 διασωληνωμένοι  - Lockdown: Νέο όριο σε επιβάτες ταξί από σήμερα - Σηκώνουν ρολά τα ΟΠΑΠ PLAY  - Self test για όλους από σήμερα: Μέχρι πότε το δηλώνουν εργαζόμενοι - Τι ισχύει  - Νέα μέτρα: Τι ισχύει για κυκλοφορία, Δημόσιο, σούπερ μάρκετ, εστίαση, λιανεμπόριο (ΦΕΚ)  - Η Ιταλία ο μεγάλος νικητής της Eurovision! Ποια θέση κατέλαβε η Ελλάδα   - O ΠΑΟΚ Κυπελλούχος Ελλάδος 2020-2021! 1-2 τον Ολυμπιακό στο ΟΑΚΑ!   - Κορωνοϊός: 1.505 νέα κρούσματα, 37 νεκροί και 586 διασωληνωμένοι  - Δύο self tests από Δευτέρα για όλους τους εργαζόμενους  - Έκδοση ΑΦΜ και κλειδάριθμου μέσα σε λίγα λεπτά μέσω βιντεοκλήσης  - Τί αλλάζει σε 8ωρο, υπερωρίες, απολύσεις, απεργίες, άδειες και Κυριακές  - Self test στον ιδιωτικό τομέα: Σε ποιους κλάδους είναι υποχρεωτικά, πότε «πέφτει» πρόστιμο  - Self tests σε ιδιωτικό τομέα: Ποιοι πρέπει να κάνουν υποχρεωτικά και πού δηλώνονται τα αποτελέσματα  - Κατώτατος μισθός: Τι προτείνει το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ   - Τι θα γίνει φέτος με τις φορολογικές δηλώσεις -Πότε θα τις υποβάλλουμε  - Τι αλλάζει στις απεργίες σε ΔΕΚΟ με την «ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία» - «Ροκανίζονται» τα συνδικαλιστικά προνόμια  - ΟΠΕΚΑ: Πότε μπαίνουν τα λεφτά για ΚΕΑ, επίδομα παιδιού, ενοικίου, γέννας, προνοιακά επιδόματα Μαΐου  - Τέλος η αργία της Κυριακής για 7 νέους κλάδους  - Κορονοϊός: 2.461 νέα κρούσματα - 737 οι διασωληνωμένοι - 68 νεκροί σε 24 ώρες   - Ενδιάμεσες εκπτώσεις: Ανοικτά τα κομμωτήρια, τα καταστήματα τροφίμων και το λιανεμπόριο την Κυριακή   - ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ - ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ   - Πρώτη Μαΐου Εργατική Πρωτομαγιά  - Πρωτομαγιά: Η γιορτή των λουλουδιών  - ΟΑΕΔ: Πότε αρχίζει η υποβολή των αιτήσεων για τις παιδικές κατασκηνώσεις - Ποιοι είναι δικαιούχοι     By The best widgets

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

Γιατί είναι κακό να οδηγούμε με ανοιχτά τα πίσω παράθυρα;




To καλοκαίρι δεν μεταφράζεται μόνο σε διακοπές, θάλασσα και εκδρομές. Συνεπάγεται ζέστη καθ’όλη την διάρκεια των ανωτέρω, η οποία ειδικά στο αυτοκίνητο μπορεί να προκαλέσει μπόλικο εκνευρισμό. Τα όπλα οδηγού και επιβατών: κλιματισμός και ανοιχτά παράθυρα.

Η δεύτερη λύση, βέβαια, έχει αρκετά περιορισμένο φάσμα απόδοσης. Στις ταχύτητες πόλης δεν υπάρχει αρκετό ρεύμα αέρα για να δροσίζει την καμπίνα. Σε αυτές της εθνικής, αντίθετα, δημιουργείται τόσο που και την κατανάλωση ανεβάζει, και ενοχλητικό στην οδήγηση γίνεται. Υπάρχουν αρκετοί, ωστόσο, που ακόμα κι έτσι επιλέγουν να μην ενεργοποιούν τον κλιματισμό, θεωρώντας πως εξοικονομούν καύσιμο. Για τους άτυχους που οδηγούν αυτοκίνητα παλαιότερης εποχής, δίχως το προνόμιο air condition, αναγκαστικά τα ανοιχτά παράθυρα είναι μονόδρομος. Κάπως έτσι, ανακαλύφθηκε μια «παράκαμψη» των ζητημάτων που δημιουργούν τα μπροστά ανοιχτά παράθυρα. Η οποία, ωστόσο, δυνητικά δημιουργεί ακόμα περισσότερα.
Προκειμένου να αντιπαρέλθουν την μετωπική «σύγκρουση» με τον άνεμο, πολλοί οδηγοί ανοίγουν μόνο τα πίσω παράθυρα. Κάποιες παλιές «γνωματεύσεις» έδιναν και υπόβαθρο αεροδυναμικής αποδοτικότητας σε αυτή την πρακτική: ο αέρας διανύει περισσότερη απόσταση μέχρι τα πίσω παράθυρα, οπότε ομαλοποιείται σε μεγαλύτερο βαθμό από το αμάξωμα και τα κλειστά εμπρός και δεν προκαλεί τις ίδιες αναταράξεις. Μια άποψη που ενισχύονταν από κάποια μοντέλα, που είχαν μικρότερα παράθυρα πίσω από εμπρός, οπότε πράγματι δημιουργούσαν σχετικά μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση.
Για τον οδηγό, βέβαια, η ληφθείσα αίσθηση είναι πολύ απλούστερη: ο αέρας δεν τον χτυπάει κατάμουτρα και το εσωτερικό δροσίζεται. Άρα το άνοιγμα των πίσω παραθύρων, είναι το αντίμετρο του κλιματισμού. Μόνο που κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά μπορεί να προκαλέσει μεγάλο πονοκέφαλο. Κυριολεκτικά.
Αν φυσήξετε στο στόμιο ενός μπουκαλιού, θα ακούσετε έναν συνδυασμό έντονου βουητού με ανεπαίσθητο συριγμό, νιώθοντας τον αέρα να «γκελάρει» μερικώς και να επιστρέφει στο πρόσωπο. Η παραγωγή της αεροδυναμικής αυτής ηχούς μέσω του συντονισμού των κυμάτων του αέρα, ονομάζεται Φαινόμενο Helmholtz – εκ του Γερμανού φυσικού που το ανακάλυψε, Hermann von Helmholtz. Φανταστείτε, τώρα, του κεφάλι του οδηγού λίγο κάτω από το στόμιο του μπουκαλιού. Αυτό συμβαίνει στους εμπρός επιβάτες ενός αυτοκινήτου, που κινείται με ταχύτητες άνω των 60-80 χλμ./ώρα με ανοιχτά πίσω παράθυρα.
Θα το έχετε ακούσει όταν κατά λάθος κατεβάζετε τα πίσω αντί για τα εμπρός κρύσταλλα: ένας υπόκωφος βόμβος να γεμίζει το ακουστικό νεύρο, σε συνδυασμό με τις ριπές ανέμου στον αυχένα. Το φαινόμενο αυτό, αναλόγως ταχύτητας οχήματος, διάρκειας διαδρομής και ηλικίας οδηγού, μπορεί να προκαλέσει από πόνο στα αυτιά και το κεφάλι, μέχρι ημικρανία, ίλιγγο και σε ακραίες περιπτώσεις, λιποθυμία! Προφανώς δεν χρήζει περαιτέρω ανάλυσης το πόσο επικίνδυνα μπορεί να εξελιχθεί μια κατάσταση, με τον οδηγό εξουδετερωμένο. Ακόμα και τα πιο ήπια συμπτώματα, πάντως, αρκούν για να αποπροσανατολίσουν την προσοχή του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι.
Οπότε αν έχουμε κλιματισμό, τον ενεργοποιούμε. Αν δεν υπάρχει, ανοίγουμε τον εξαερισμό του αυτοκίνητου και κατεβάζουμε τα παράθυρα «τόσο όσο».

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου