Νέες διαμάχες στον ΟΑΣΘ με φόντο την εκκαθάριση του παλιού ιδιωτικού
καθεστώτος. Ο Συνεταιρισμός «Ηρακλής» καταγγέλλει ότι από τότε που
κρατικοποιήθηκε ο Οργανισμός δεν πληρώνει ενοίκια για τα γραφεία και τα
αμαξοστάσια.
Ο Συνεταιρισμός «Ηρακλής» είναι ο μισθωτής των Γραφείων και των Αμαξοστασίων του ΟΑΣΘ και όπως τονίζει ο δημόσιος πλέον ΟΑΣΘ, αρνείται να του καταβάλλει τα νόμιμα ενοίκια εδώ και 20 μήνες.
«Σε συνεντεύξεις του, σε φιλικά προς την Κυβέρνηση έντυπα και ραδιοφωνικούς σταθμούς, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού, επιδίδεται σε συστηματική προσπάθεια δυσφήμισης του ‘Ηρακλή’ με απολύτως ψευδή στοιχεία, χωρίς βέβαια να αναφέρει πουθενά ότι ο ίδιος ο κρατικός Οργανισμός του οποίου προΐσταται είναι ο νούμερο ένα οφειλέτης του Συνεταιρισμού, αρνούμενος να πληρώσει τα μισθώματα που του οφείλει» αναφέρει ο πρόεδρος του δ.σ. του συνεταιρισμού, Στέφανος Καψάλης, για τον Στ. Παππά.
Χρέος 1,5 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με τον κ. Καψάλη σήμερα ο Οργανισμός ενοικιάζει από τον
Συνεταιρισμό Ηρακλή: Επτά (7) ορόφους Γραφείων, υπόγεια Αποθήκη και
Πάρκινγκ, συνολικού εμβαδού 2.310 τμ και δύο Αμαξοστάσια (Σταυρουπόλεως
και Φοίνικα ), συνολικού εμβαδού 55.568 τ.μ. υπαιθρίων χώρων (εντός
σχεδίου πόλεως) και 16.638 τ.μ. κτισμάτων.Τα δύο αμαξοστάσια μισθώνονται όχι μόνο ως γήπεδα σταθμεύσεως λεωφορείων, αλλά και ως συνεργεία (αφού είναι νομίμως αδειοδοτημένα προς το σκοπό αυτό και διαθέτουν στεγασμένους χώρους συνεργείου, λιπαντηρίου, βουλκανιζατέρ, αποθηκών κ.λπ. εντός των χώρων τους.
«Για τους παραπάνω χώρους ο ΟΑΣΘ οφείλει να πληρώνει μηνιαίο ενοίκιο μόνον 88.302 ευρώ (ετησίως 1.059.000 ευρώ και όχι 1.560.000 όπως ισχυρίζεται ο κ. Παππάς), δεδομένου ότι το μίσθωμα τα τελευταία χρόνια είχε υποστεί διαδοχικές μειώσεις ύψους 30%. Το μίσθωμα αυτό η κρατική Διοίκηση του ΟΑΣΘ το θεωρεί παρ’ όλα αυτά υπερβολικό(!) και δεν το καταβάλλει εδώ και 20 μήνες, με αποτέλεσμα οι συνολικές οφειλές του Οργανισμού για 20 μήνες, από τον Αύγουστο του 2017 έως σήμερα (Μάρτιος 2019), να ανέρχονται σε 1.560.200 ευρώ και ο Συνεταιρισμός να αναγκαστεί να καταφύγει στα δικαστήρια» σημειώνει ο κ. Καψάλης.
Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι ο «Ηρακλής» εξακολουθεί να υποστηρίζει και να πραγματοποιεί έξοδα συντήρησης, σε όλους τους ιδιόκτητους χώρους Αμαξοστασίων και Γραφείων, ενώ έχει αναγκαστεί να καταβάλει φόρους 267.784 ευρώ για το 2017 για ενοίκια που δεν έχει εισπράξει.
Εκκρεμότητες
Σύμφωνα με τον Συνεταιρισμό, εκκρεμούν πληρωμές ενοικίων και από τον
ιδιωτικό ΟΑΣΘ από το 2014 ύψους 3.322 257, τις οποίες η Διοίκηση του
ΟΑΣΘ αρνείται να καταβάλει, με το δικαιολογητικό ότι «δεν είμαστε
διατεθειμένοι να πληρώσουμε χρέη προηγούμενης περιόδου», παρ’ όλο που το
ποσό αυτό το έχει ήδη αναγνωρίσει ως οφειλόμενο, όπως προκύπτει από
σχετικό έγγραφό της.«Πρόκειται προφανώς για καινοφανή λογική, βάσει της οποίας, όταν κρατικοποιείς έναν ιδιωτικό Οργανισμό υφαρπάζεις μεν την περιουσία του, αλλά δεν αναγνωρίζεις τις υποχρεώσεις του προς τρίτους!» τονίζει ο κ. Καψάλης.
Τι εστί «Ηρακλής»;
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του συνεταιρισμού, Στέφανος Καψάλης, απαντά στις
κατηγορίες του Στ. Παππά ότι ο Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Ηρακλής
«στήθηκε από τους ίδιους τους μετόχους του ΟΑΣΘ και λειτούργησε
ουσιαστικά ως εργαλείο για να αυξάνει τα κέρδη τους» καθώς και πως με
κεφάλαια του ΟΑΣΘ αγοράστηκαν τα ακίνητα του Συνεταιρισμού!«H αλήθεια είναι ότι ο «Ηρακλής» ιδρύθηκε 4 χρόνια πριν από τον ΟΑΣΘ, συνεπώς είναι μάλλον δύσκολο να έχει ιδρυθεί από τους… μετόχους του ΟΑΣΘ. Ο Συνεταιρισμός ιδρύθηκε στις 7.3.1953 από ορισμένη ομάδα λεωφορειούχων με σκοπό να προάγει τα οικονομικά και επαγγελματικά συμφέροντα τους. Συνεπώς η ίδρυση του προηγείται της ίδρυσης του ΟΑΣΘ η οποία πραγματοποιήθηκε με το Ν.Δ.3721/57 (ΦΕΚ 142/Α/6-8-57) και ο οποίος στη λήξη του (N.4482/25.7.2017) είχε μετόχους που κατείχαν 424 μετοχές. Άλλωστε, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ πριν την κρατικοποίηση ήταν περίπου 2000 Φυσικά Πρόσωπα, ενώ οι μέτοχοι του ‘Ηρακλή’ δεν ξεπερνούν τους 1300» τονίζει ο συνεταιρισμός.
Όσο για την απόκτηση των ακινήτων του Συνεταιρισμού, ο κ. Καψάλης υποστηρίζει, πως οι συνεταιριστές με ίδια κεφάλαια πραγματοποίησαν την αγορά οικοπέδων -αποδεικνύεται με αδιάσειστα γραπτά στοιχεία- και πάλι με δικές τους δαπάνες υλοποίησαν την κατασκευή των εγκαταστάσεων των δύο αμαξοστασίων, τα οποία και εξόπλισαν με κατάλληλες υποδομές ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες ανεφοδιασμού και συντήρησης των λεωφορείων του ΟΑΣΘ.
«Επιπλέον, στα (66) χρόνια λειτουργίας του Συνεταιρισμού, οι συνεταιριστές πολλές φορές επανεπένδυσαν ίδια κεφάλαια και αποξενώθηκαν του δικαιώματος διανομής μερισμάτων, προκειμένου με τα χρήματα αυτά να γίνουν έργα υποδομής και συντηρήσεις των ακινήτων του. Στο πλαίσιο αυτό και λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, από το 2010 αποφάσισαν, εξάλλου, ομόφωνα την παύση διανομής κερδών, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ταμειακές ανάγκες του Συνεταιρισμού έναντι των μισθωμάτων και των λοιπών υποχρεώσεών του» αναφέρει ο κ. Καψάλης.
Ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΠΑΣ ΣΤΗΝ THESSNEWS
«Ο Ηρακλής είναι άλλη μια πληγή στην ιστορία του ΟΑΣΘ»
«Θα τα βρούμε στην εκκαθάριση» δηλώνει στη ThessNews o πρόεδρος του
διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς. Δηλώνει ανοικτός
σε συζητήσεις, με το ρεπορτάζ να αναφέρει ότι υπήρξε προσπάθεια για να
υπάρξει ένας κοινός ισολογισμός των δύο πλευρών και μια προσπάθεια να
πέσει το ύψος των ενοικίων ακόμα και στο μισό των σημερινών μισθωμάτων.«Ο Ηρακλής είναι άλλη μια πληγή στην ιστορία του ΟΑΣΘ. Και όλες οι πληγές θα κλείσουν στην εκκαθάριση» αναφέρει τονίζοντας πως τόσο στον ΟΑΣΘ όσο και στον «Ηρακλή» βρίσκονται οι ίδιοι άνθρωποι τονίζοντας πως «αυτά είναι κομπίνες».
«Όλη η ιστορία Ηρακλής έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την ιστορία του ΟΑΣΘ. Το ενοίκιο είναι το τελευταίο αλλά είναι επίσης πολύ μεγάλο. Έπρεπε να πληρώνουμε ενοίκιο;» αναρωτήθηκε o κ. Παππάς, μιλώντας στην ThessNews.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού ξεκαθαρίζει πως μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, τα ακίνητα του συνεταιρισμού δεν έχουν περάσει στην ιδιοκτησία του νέου σχήματος σχολιάζοντας πως η εκκαθάριση «θα βγάλει πάρα πολλά μαργαριτάρια». Τέλος ενημερώνει πως αυτόν τον μήνα αναλαμβάνει η τελευταία παρτίδα των ορκωτών ελεγκτών υπολογίζοντας να υπάρχουν εξελίξεις μετά τους επόμενους έξι μήνες.
Από το φύλλο της THESSNEWS #152 (06/04/2019-07/04/2019)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου