Σήμερα υπάρχουν περίπου 100.000 σημεία φόρτισης για τα ηλεκτρικά
οχήματα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ τουλάχιστον δύο εκατομμύρια
σημεία θα χρειαστούν επιπλέον μέχρι το
2025. Αυτές είναι οι πρώτες εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο θέμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ και την ανάπτυξή τους τα επόμενα χρόνια.
Είναι πλέον βέβαιο ότι η μείωση των εκπομπών των ρύπων είναι απόλυτα συνυφασμένη με τις πωλήσεις αυτοκινήτων εναλλακτικών καυσίμων. Όμως λόγω της χαμηλής -μέχρι στιγμής- πώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά υπάρχει έντονη ανησυχία ότι η μείωση των ρύπων κατά 30% το 2030 θα αποτελέσει ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα.
Σύμφωνα με τον επίτροπο της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή Μιγκέλ Αρίας Κανέτε, ο στόχος για εγκατάσταση ετησίως 700.000 νέων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάτι που θα σήμαινε συνολικά 8,4 εκατομμύρια νέα σημεία χρέωσης τα επόμενα 12 χρόνια ή 84 φορές περισσότερα σημεία από ό,τι υπάρχουν σήμερα, αποτελεί μη ρεαλιστικός στόχος.
Παρά το γεγονός ότι η ΕΕ έχει θέσει τους στόχους της, εντούτοις πολλές χώρες ακόμη δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες ενέργειες. Σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει από την ACEA, καταδεικνύεται ότι από όλα τα σημεία φόρτισης που υπάρχουν σήμερα στην ΕΕ, το 76% συγκεντρώνεται σε τέσσερις μόνο χώρες που καλύπτουν μόνο το 27% της συνολικής επιφάνειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε και το γεγονός ότι σε μια μεγάλη σε έκταση χώρα -όπως είναι η Ρουμανία- υπάρχουν μόνο 114 σημεία φόρτισης.
Το σίγουρο είναι ότι οι μελλοντικές μειώσεις CO2 εξαρτώνται από τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ οι μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εξαρτώνται από το δίκτυο φόρτισης που υπάρχει σε μία χώρα. Συνεπώς, η νομοθεσία για το CO2 πρέπει να συνδέει αυτά τα δύο στοιχεία αν οι επικεφαλής θελήσουν να υλοποιήσουν τους στόχους τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
2025. Αυτές είναι οι πρώτες εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο θέμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ και την ανάπτυξή τους τα επόμενα χρόνια.
Είναι πλέον βέβαιο ότι η μείωση των εκπομπών των ρύπων είναι απόλυτα συνυφασμένη με τις πωλήσεις αυτοκινήτων εναλλακτικών καυσίμων. Όμως λόγω της χαμηλής -μέχρι στιγμής- πώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά υπάρχει έντονη ανησυχία ότι η μείωση των ρύπων κατά 30% το 2030 θα αποτελέσει ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα.
Σύμφωνα με τον επίτροπο της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή Μιγκέλ Αρίας Κανέτε, ο στόχος για εγκατάσταση ετησίως 700.000 νέων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάτι που θα σήμαινε συνολικά 8,4 εκατομμύρια νέα σημεία χρέωσης τα επόμενα 12 χρόνια ή 84 φορές περισσότερα σημεία από ό,τι υπάρχουν σήμερα, αποτελεί μη ρεαλιστικός στόχος.
Παρά το γεγονός ότι η ΕΕ έχει θέσει τους στόχους της, εντούτοις πολλές χώρες ακόμη δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες ενέργειες. Σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει από την ACEA, καταδεικνύεται ότι από όλα τα σημεία φόρτισης που υπάρχουν σήμερα στην ΕΕ, το 76% συγκεντρώνεται σε τέσσερις μόνο χώρες που καλύπτουν μόνο το 27% της συνολικής επιφάνειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε και το γεγονός ότι σε μια μεγάλη σε έκταση χώρα -όπως είναι η Ρουμανία- υπάρχουν μόνο 114 σημεία φόρτισης.
Το σίγουρο είναι ότι οι μελλοντικές μειώσεις CO2 εξαρτώνται από τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ οι μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εξαρτώνται από το δίκτυο φόρτισης που υπάρχει σε μία χώρα. Συνεπώς, η νομοθεσία για το CO2 πρέπει να συνδέει αυτά τα δύο στοιχεία αν οι επικεφαλής θελήσουν να υλοποιήσουν τους στόχους τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου