Σε 100 με 150 προσδιορίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης των αριθμό των νέων λεωφορείων με τα οποία θα
πρέπει να εφοδιαστεί ο ΟΑΣΘ για να καλύψει τις ανάγκες του, ενώ δήλωσε ότι δεν είμαστε ικανοποιημένοι από τον ρυθμό επισκευής των λεωφορείων.
Ειδικότερα, στο περιθώριο εκδήλωσης που έγινε σήμερα στη Θεσσαλονίκη από τη Rail Cargo Logistics Goldair, ο κ. Σπίρτζης ερωτήθηκε και για το θέμα του ΟΑΣΘ. Όπως είπε, υπήρξαν δυσκολίες στη μετάβαση από τον ιδιωτικό στον δημόσιο ΟΑΣΘ και υπάρχουν και πολιτικές επιλογές συγκεκριμένες που θα τις υλοποιήσουμε πολύ σύντομα.
"Δεν γίνεται να είναι η ΕΛΒΟ σε εκκαθάριση και να κλείνει και να αναζητήσουμε πάλι για μια ακόμη φορά το σύνολο των λεωφορείων που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα και όλη η Ελλάδα από τις αγορές του εξωτερικού χωρίς να έχουμε στη χώρα μια στοιχειώδη παραγωγική δομή για τη συμπαραγωγή των λεωφορείων", τόνισε. Ο υπουργός ξεκαθάρισε πάντως ότι από τη στιγμή που έχει ξεκινήσει η εκκαθάριση στην ΕΛΒΟ θα ολοκληρωθεί. "Δεν θα σταματήσει όμως η δραστηριότητα της. Κοιτάμε να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία μέσω ΣΔΙΤ ή μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών με συμμέτοχο το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να μπορούμε να κατασκευάσουμε μέρος του στόλου των λεωφορείων. Η νέα εταιρεία θα διασφαλίζει ότι θα έχουμε παραγωγική δομή στη χώρα και ότι θα έχουμε εργαζόμενους που θα δουλεύουν", είπε. Απαντώντας στο ερώτημα αν η νέα εταιρεία θα έχει και αμυντικό αντικείμενο, ο υπουργός είπε ότι στόχος είναι η νέα εταιρεία να αξιοποιεί τον υπάρχον εξοπλισμό της παραγωγικής δυνατότητας που έχει η ΕΛΒΟ και να τον αναβαθμίσει ακόμη παραπάνω. Το τεχνοοικονομικό μοντέλο που εξετάζουμε για την ΕΛΒΟ είναι να αξιοποιηθούν όλες οι εγκαταστάσεις και όλοι οι εργαζόμενοι, πρόσθεσε ακόμη ο υπουργός, σημειώνοντας ότι νεότερα θα έχουμε όταν ολοκληρωθούν οι τεχνοοικονομικές μελέτες και οι μελέτες βιωσιμότητας.
Ερωτηθείς αν είναι ικανοποιημένος από την μέχρι τώρα εικόνα του δημόσιου ΟΑΣΘ στο πεδίο της εξυπηρέτησης των πολιτών, ο υπουργός είπε ότι υπάρχουν τομείς στην καθημερινότητα του ΟΑΣΘ στους οποίους "είμαστε ικανοποιημένοι", αναφέροντας ότι αυτό έχει να κάνει με το κόστος του ΟΑΣΘ, με το τι πληρώνει ο πολίτης, με την κοινωνική πολιτική, με τα εισιτήρια, "με τα ρέστα που επιτέλους δεν τα βάζει κάποιος στην τσέπη του". Δεν είμαστε ευχαριστημένοι, συνέχισε ο υπουργός, με τους ρυθμούς επισκευής των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. "Αυτό δρα και απαγορευτικά στο να βγουν περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους. Η γνώμη μου είναι - και αυτό θα γίνει άμεσα- ότι πρέπει ο ΟΑΣΘ να εφοδιαστεί με έναν επαρκή αριθμό νέων λεωφορείων για να καλύψει τις ανάγκες του. Προσδιόρισε τον αριθμό αυτό στα 100-150 λεωφορεία.Η αγορά τους, όπως είπε, θα προκύψει μέσω των διαδικασιών που προβλέπονται από τις δημόσιες συμβάσεις. Ο υπουργός εκτίμησε ότι είναι εφικτό σε ένα χρόνο από σήμερα να έχουμε στην πόλη αυτόν τον αριθμό των νέων λεωφορείων.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΖΟΥΦΗ
TYPOSTHESS.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου