Στο Ντουμπάι πραγματοποιείται αυτές τις μέρες η Σύνοδος για την Παγκόσμια Διακυβέρνηση (World Government Summit) και με αυτή την ευκαιρία άρχισαν οι δοκιμές των αυτόνομων λεωφορείων χωρίς οδηγό, που κινούνται σε ξεχωριστή λεωφορειολωρίδα.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, που έχουν σχεδιασθεί για μικρές και μέσες αποστάσεις, έχουν μήκος 2,87 μέτρων, πλάτος 2,24 και ύψος 2,82, ενώ το βάρος τους είναι περίπου 1,5 τόνος. Μπορούν να εξυπηρετήσουν το καθένα μέχρι δέκα επιβάτες (έξι καθιστούς και τέσσερις όρθιους) αναπτύσσοντας μέση ταχύτητα 20 χιλιομέτρων την ώρα.
Κάθε λεωφορείο είναι εφοδιασμένο με μια μπαταρία που του δίνει αυτονομία κίνησης για τρεις ώρες, ενώ επαναφορτίζεται σε έξι ώρες σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Δύο ή παραπάνω από τα λεωφορεία μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους και να αποτελέσουν συρμό μέσα σε 20 δευτερόλεπτα το πολύ και να αποσυνδεθούν μέσα σε μόνο πέντε δευτερόλεπτα (όλα αυτά μόνα τους, χάρη στις κάμερες και στις ηλεκτρομηχανολογικές τεχνολογίες που διαθέτουν) μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η πρωτοβουλία της αρμόδιας Αρχής Μεταφορών του Ντουμπάι (Roads and Transport Authority-RTA) εντάσσεται στο πλαίσιο του φιλόδοξου στόχου της αραβικής πόλης να γίνει η πιο «έξυπνη» στον κόσμο. Στόχος, μεταξύ άλλων, είναι έως το 2030 το 25% των μετακινήσεων να γίνεται με αυτόνομα οχήματα.
Τα λεωφορειάκια κατασκευάζονται στην Ιταλία για λογαριασμό της αμερικανικής Next Future Transportation, με την οποία έχει υπογράψει τη σχετική σύμβαση προμήθειας η RTA του Ντουμπάι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου