Σε μια εντυπωσιακή -ως είθισται- παρουσίαση, ο επικεφαλής της Tesla, Elon Musk, παρουσίασε για πρώτη φορά το νέο –αμιγώς ηλεκτροκίνητο- φορτηγό της εταιρείας που με βάση τα πρώτα στοιχεία
που δόθηκαν στη δημοσιότητα, θα έχει μέγιστη αυτονομία έως και 800 χλμ. με μία φόρτιση.
Η δυναμική και ιδιαίτερα αεροδυναμική σχεδίαση του νέου φορτηγού της Tesla ήταν κάτι το αναμενόμενο ωστόσο, το στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι πως σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν και την παρουσίαση του, ο αεροδυναμικός συντελεστής του οχήματος (Cd) ορίζεται στο 0,36, μια πολύ καλή επίδοση για όχημα αυτής της κατηγορίας.
Παράλληλα, ένα ακόμη στοιχείο που διαφοροποιεί την πρόταση της Tesla σε σχέση με τα υπάρχοντα οχήματα της κατηγορίας του (αν φυσικά διατηρηθεί ως στοιχείο και στην τελική έκδοση παραγωγής), είναι το γεγονός ότι η θέση του οδηγού είναι εδρασμένη στο κέντρο της καμπίνας, στοιχείο που αναβαθμίζει κάθετα το περιμετρικό οπτικό πεδίο του οδηγού, στοιχείο που δεν παρέλειψε να αναφέρει και ο κ. Musk, ο οποίος παρουσιάστηκε στη σκηνή οδηγώντας το νέο «Tesla Semi».
Το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος της καμπίνας επιτρέπει στον οδηγό να σταθεί όρθιος με άνεση εντός αυτής ενώ, δύο μεγάλες οθόνες αφής που έχουν τοποθετηθεί εκατέρωθεν της θέσης οδήγησης, προσφέρουν άμεση πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του οχήματος. Παράλληλα, σε αυτές ο οδηγός μπορεί να ανατρέξει για τη διαχείριση διαφόρων λειτουργιών που αφορούν τις διαδικασίες του δρομολογίου, την προβολή δεδομένων από τις κάμερες περιμετρικής θέασης που υπάρχουν στο όχημα κ.ο.κ.
Το νέο «Tesla Semi» με μια ματιά
Με βάση τα πρώτα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα κατά την παρουσίαση του νέου φορτηγού της Tesla, το μεικτό βάρος του ανέρχεται στις 80.000 λίβρες (36.287 κιλά) ενώ οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του (δύο ανά τροχό στον κινητήριο άξονα), διασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία έως και 800 χλμ. με μία μόνο φόρτιση.
Παράλληλα, η Tesla ανακοίνωσε την πρόθεση της να δημιουργήσει ειδικά σημεία φόρτισης (Megachargers) σε διάφορα σημεία των κυριότερων οδικών αρτηριών των ΗΠΑ, που θα επιτρέπουν την γρήγορη φόρτιση των μπαταριών του φορτηγού σε 30 λεπτά με επαρκή ενέργεια για την κάλυψη έως και 643 χλμ. (400 μίλια).
Σε ότι αφορά στις επιδόσεις του, το «Tesla Semi» θα μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 5,0δλ.(!) ενώ ακόμη και με πλήρες φορτίο, η διαδικασία αυτή δεν θα υπερβαίνει τα 20 δλ.(!).
Όπως προαναφέραμε, η παραγωγή του νέου ηλεκτροκίνητου φορτηγού της Tesla υπολογίζεται πως θα ξεκινήσει μέσα στο 2019 με την εταιρεία να αναφέρει πως ήδη δέχεται προπαραγγελίες του με κόστος της τάξης των 5.000 δολαρίων.
Σε ότι αφορά στο κόστος χρήσης του, ο κ. Musk ανέφερε πως οι μπαταρίες αναμένεται να φέρουν εγγύηση κάλυψης έως και 1 εκ. χλμ. ενώ με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, το κόστος χρήσης του νέου φορτηγού της Tesla θα είναι μειωμένο κατά 20% σε σχέση με ένα συμβατικό –πετρελαιοκίνητο- φορτηγό ανά διανυθέν χιλιόμετρο. Με βάση αυτό, ο ιδιοκτήτης του θα μπορεί να εξοικονομήσει έως και 200.000 δολάρια ανά 1 εκατομμύριο χλμ.
Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε στη νέα τεχνολογία «Tesla Armor Glass» που αφορά στην κατασκευή του παρμπρίζ του νέου «Tesla Semi» για την οποία ο κ. Musk ανέφερε πως «… αν δεν επιβιώσει από μια πυρηνική έκρηξη, σας επιστρέφουμε τα χρήματα σας!».
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου