"60 χρόνια διαλόγου για τον ΟΑΣΘ φτάνουν" τόνισε ο κ. Σπίρτζης προσθέτοντας ότι τυπικά δεν υπάρχει αυτή την στιγμή σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΘ και ελληνικού δημοσίου. Και σημείωσε ότι αυτό "μπορεί να μας οδηγήσει στο να μην έχουμε αστικές συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη. Εάν θέλετε να κάνουμε τη αυτοκριτική μας είναι που δεν το κάναμε νωρίτερα, κι όχι μόνο αυτό".
Ο υπουργός Μεταφορών δέχτηκε καταιγισμό επικριτικών σχολίων από βουλευτές της αντιπολίτευσης για την διαδικασία, ενώ ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ζήτησε από την πλευρά της ΝΔ να τεθεί το θέμα σε ψηφοφορία. "Εμείς δεν μπορούμε να αντιληφθούμε γιατί το φέρνει η κυβέρνηση ως επείγον, αναφορικά με τις πληρωμές των εργαζομένων, δεν είναι τωρινό το πρόβλημα" τόνισε.
"Νομοθετείτε για τα πάντα με το επείγον ενώ εγκαλούσατε την προηγούμενη κυβέρνηση πως έφερνε συχνά νομοσχέδια ως επείγοντα. Στις 6 Ιουλίου μας είχατε ανακοινώσει ότι θα το φέρετε, γιατί δεν το κάνατε νωρίτερα; Άλλωστε ξέρετε και θα σας εξηγήσουμε γιατί, πως οποιαδήποτε αλλαγή καθεστώτος του ΟΑΣΘ δεν μπορεί να γίνει πριν τις 3 Δεκεμβρίου 2019".
Ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης έκανε λόγο για διαδικασία-παρωδία υποστηρίζοντας ότι δεν προκύπτει από πουθενά καμία ανάγκη να ολοκληρωθεί τόσο γρήγορα η διαδικασία.
Για την λύση της σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΑΣΘ, ο υπουργός είπε ότι η ανώτατη διάρκεια ισχύος της σύμβασης του 2001, έχει παρέλθει, καθώς προβλέπεται 15ετία. Και υποστήριξε ότι η παράταση της σύμβασης με την 11/1/2008 τροποποιητική σύμβαση που κυρώθηκε με το Ν. 3652/08, "είναι αόριστη και αντίκειται στις ανωτέρω διατάξεις του Κανονισμού".
Τόνισε ότι ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή αποϊδιωτικοποιείται, από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο 60 χρόνων, ενώ στο υπό συζήτηση σχέδιο νόμου προβλέπονται και ρυθμίζονται οι διαδικασίες αποτίμησης της επιχείρησης και ρυθμίζεται και η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ.
"Στα άρθρα 106 και άρθρο 5 του Συντάγματος, προβλέπεται το αναφαίρετο δικαίωμα στο κράτος να συντονίζει την οικονομική δραστηριότητα στη χώρα και να επεμβαίνει δραστικά, προστατεύοντας την εθνική οικονομία αλλά και τις ζωτικής σημασίας για το κοινωνικό σύνολο Δημόσιες Υπηρεσίες. Και αυτό ακριβώς κάνουμε" τόνισε ο Χρ. Σπίρτζης και υπογράμμισε ότι διασδαλίζονται πλήρως όλες οι θέσεις εργασίας του προσωπικού το οποίο θα μεταφερθεί στους δύο νέους φορείς που δημιουργούνται.
Απαντώντας ο εισηγητής της ΝΔ Κ. Καραμανλής σχολίασε πως "το επαναλαμβανόμενο ψέμα γίνεται αλήθεια" και προκάλεσε τον υπουργό να αποκαλύψει εάν υπάρχει συμφωνία με την τρόϊκα στο θέμα αυτό.
Επιχειρώντας να τεκμηριώσει την διαδικασία του επείγοντος ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ βουλευτής Απ. Καραναστάσης έκανε λόγο για "ασφυκτικό πλαίσιο και ανάγκη μείωσης δημοσίων δαπανών" χωρίς να δώσει στοιχεία πως η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ θα μειώσει τις δημόσιες δαπάνες, ενώ από την πλευρά της Δημοκρατικής Συμπαράστασης ο Γ. Αρβανιτίδης κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι δεν έχει κοστολογήσει το νομοσχέδιο.
Η συζήτηση για το σχέδιο νόμου "Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) - Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α. - Ευρωπαϊκοί Όμιλοι Εδαφικής Συνεργασίας - Μητρώο Πολιτών και άλλες διατάξεις" θα ολοκληρωθεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου αύριο με την ακρόαση φορέων και την κατ’ άρθρων συζήτηση.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου