Με τους υπολογισμούς να ανεβάζουν σε μεγάλο ποσοστό, που
φτάνει το 80%, το ανακυκλωμένο, πολλές φορές κλεψίτυπο ειδησεογραφικό
περιεχόμενο, που καθημερινά αναπαράγεται μεταξύ των
ελληνικών sites και blogs, το θέμα των δικαιωμάτων και της κατά συρροή αντιγραφής κειμένων πλήττει τόσο την ενημέρωση, όσο και τη διαφημιστική αγορά.
Δυστυχώς, πολύ γρήγορα εδώ και αρκετά χρόνια η επινόηση των news aggregators, δηλαδή των μηχανών που συγκεντρώνουν και επαναπροωθούν ειδήσεις, συνήθως προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του εκάστοτε επισκέπτη, κατέληξε σε καρκίνωμα. Χιλιάδες υποτιθέμενα ειδησεογραφικά sites καπηλεύονται καθημερινά το όποιο πρωτόλειο περιεχόμενο παράγεται και με σχεδόν μηδενικό κόστος, χωρίς έστω μια αναφορά στο Μέσο προέλευσης, αναπαράγουν αφειδώς αναρτήσεις, ελπίζοντας στην όποια επισκεψιμότητα και προσδοκώντας διαφημιστικά έσοδα κυρίως μέσω των Google Ads. Τις περισσότερες φορές ακολουθεί η αντιγραφή της αντιγραφής, οπότε χάνεται κάθε έννοια συγγραφικού δικαιώματος, με τελικά ζημιωμένους όσους προσπαθούν να παράγουν περιεχόμενο, αλλά και τους αναγνώστες, οι οποίοι φτάνουν – εκτός όλων των άλλων – να ξαναδιαβάζουν ειδήσεις δημοσιευμένες ακόμα και μερικά χρόνια παλαιότερα.
Στο παρελθόν η Google έχει κατ επανάληψη αναφερθεί στο φαινόμενο και μάλιστα πριν από μερικούς μήνες στελέχη της στην Αθήνα υποστήριζαν ότι βρίσκονται σε διαρκή διαδικασία εξέλιξης των αλγορίθμων ενσωμάτωσης περιεχομένου στο Google News, προκειμένου να αποκλείουν την προβολή εκείνων των sites που πειρατικά αναπαράγουν ειδήσεις από άλλα Μέσα.
Και πλέον φαίνεται ότι ήρθε η ώρα τόσο η Google, όσο και το Facebook, το οποίο είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα παροχής περιεχομένου, να θέσουν το πρόβλημα στο τραπέζι και σταδιακά να αποκλείσουν από την προβολή διαφημίσεων (και από τα έσοδα που αυτή συνεπάγεται) τα sites εκείνα που αντιγράφουν συστηματικά, χωρίς αναφορά προέλευσης του περιεχομένου. «Σκοπεύουμε να περιορίσουμε την προβολή διαφημίσεων σε σελίδες που παραποιούν, δεν δηλώνουν και αποκρύπτουν πληροφορίες σχετικές με τον εκδότη, το περιεχόμενο του εκδότη ή την αρχική προέλευση του», δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος της Google.
«Παραμένει ασαφές αν η Google έχει τη δυνατότητα να προσδιορίσει σωστά αυτά τα sites», σχολιάζει ο Guardian.
«Η ομάδα μας θα συνεχίσει τη στενή εξέταση όλων των νέων εκδοτών και την παρακολούθηση των υφισταμένων προκειμένου να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση», αναφέρεται σε δήλωση από την πλευρά του Facebook.
Προφανώς, η μείωση των εσόδων από διαφημίσεις θα οδηγήσει και στον περιορισμό δημιουργίας και εξάπλωσης αυτών των sites. Εντούτοις, το Facebook φαίνεται πως έχει να λύσει ένα πιο σύνθετο πρόβλημα, αφού η συχνότητα προβολής ενός post και εν προκειμένω μιας είδησης βασίζεται στο πόσοι χρήστες την αναπαράγουν. Οπότε, αν περισσότεροι χρήστες επιλέγουν να αναπαράγουν μια κλεψίτυπη ή ακόμα και πλαστή είδηση, τότε αυτή προβάλλεται όλο και πιο συχνά (αφού θεωρητικά είναι πιο ενδιαφέρουσα), αυξάνοντας εκθετικά τον όγκο δημοσιεύσεων.
news247.gr
ελληνικών sites και blogs, το θέμα των δικαιωμάτων και της κατά συρροή αντιγραφής κειμένων πλήττει τόσο την ενημέρωση, όσο και τη διαφημιστική αγορά.
Δυστυχώς, πολύ γρήγορα εδώ και αρκετά χρόνια η επινόηση των news aggregators, δηλαδή των μηχανών που συγκεντρώνουν και επαναπροωθούν ειδήσεις, συνήθως προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του εκάστοτε επισκέπτη, κατέληξε σε καρκίνωμα. Χιλιάδες υποτιθέμενα ειδησεογραφικά sites καπηλεύονται καθημερινά το όποιο πρωτόλειο περιεχόμενο παράγεται και με σχεδόν μηδενικό κόστος, χωρίς έστω μια αναφορά στο Μέσο προέλευσης, αναπαράγουν αφειδώς αναρτήσεις, ελπίζοντας στην όποια επισκεψιμότητα και προσδοκώντας διαφημιστικά έσοδα κυρίως μέσω των Google Ads. Τις περισσότερες φορές ακολουθεί η αντιγραφή της αντιγραφής, οπότε χάνεται κάθε έννοια συγγραφικού δικαιώματος, με τελικά ζημιωμένους όσους προσπαθούν να παράγουν περιεχόμενο, αλλά και τους αναγνώστες, οι οποίοι φτάνουν – εκτός όλων των άλλων – να ξαναδιαβάζουν ειδήσεις δημοσιευμένες ακόμα και μερικά χρόνια παλαιότερα.
Στο παρελθόν η Google έχει κατ επανάληψη αναφερθεί στο φαινόμενο και μάλιστα πριν από μερικούς μήνες στελέχη της στην Αθήνα υποστήριζαν ότι βρίσκονται σε διαρκή διαδικασία εξέλιξης των αλγορίθμων ενσωμάτωσης περιεχομένου στο Google News, προκειμένου να αποκλείουν την προβολή εκείνων των sites που πειρατικά αναπαράγουν ειδήσεις από άλλα Μέσα.
Και πλέον φαίνεται ότι ήρθε η ώρα τόσο η Google, όσο και το Facebook, το οποίο είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα παροχής περιεχομένου, να θέσουν το πρόβλημα στο τραπέζι και σταδιακά να αποκλείσουν από την προβολή διαφημίσεων (και από τα έσοδα που αυτή συνεπάγεται) τα sites εκείνα που αντιγράφουν συστηματικά, χωρίς αναφορά προέλευσης του περιεχομένου. «Σκοπεύουμε να περιορίσουμε την προβολή διαφημίσεων σε σελίδες που παραποιούν, δεν δηλώνουν και αποκρύπτουν πληροφορίες σχετικές με τον εκδότη, το περιεχόμενο του εκδότη ή την αρχική προέλευση του», δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος της Google.
«Παραμένει ασαφές αν η Google έχει τη δυνατότητα να προσδιορίσει σωστά αυτά τα sites», σχολιάζει ο Guardian.
«Η ομάδα μας θα συνεχίσει τη στενή εξέταση όλων των νέων εκδοτών και την παρακολούθηση των υφισταμένων προκειμένου να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση», αναφέρεται σε δήλωση από την πλευρά του Facebook.
Προφανώς, η μείωση των εσόδων από διαφημίσεις θα οδηγήσει και στον περιορισμό δημιουργίας και εξάπλωσης αυτών των sites. Εντούτοις, το Facebook φαίνεται πως έχει να λύσει ένα πιο σύνθετο πρόβλημα, αφού η συχνότητα προβολής ενός post και εν προκειμένω μιας είδησης βασίζεται στο πόσοι χρήστες την αναπαράγουν. Οπότε, αν περισσότεροι χρήστες επιλέγουν να αναπαράγουν μια κλεψίτυπη ή ακόμα και πλαστή είδηση, τότε αυτή προβάλλεται όλο και πιο συχνά (αφού θεωρητικά είναι πιο ενδιαφέρουσα), αυξάνοντας εκθετικά τον όγκο δημοσιεύσεων.
news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου