Για την παράταση της προθεσμίας υποχρεωτικής τοποθέτησης του συστήματος ΑΒS σε όλα τα φορτηγά μέχρι την 31η Μαρτίου 2017, δεσμεύτηκε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρ. Σπίρτζης.
Όπως ίσως γνωρίζετε, η υποχρέωση τοποθέτησης του συστήματος αντιεμπλοκής των τροχών (ABS) αφορά σε όλα τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου 1999 και μετά, ημερομηνία κατά την οποία τέθηκε σε ισχύ η υποχρεωτική ύπαρξη του εν λόγω συστήματος στον βασικό εξοπλισμό όλων των νέο-κυκλοφορούντων οχημάτων από τις κατασκευάστριες εταιρείες.
Με βάση τις νέες δεσμεύσεις του υπουργού, από την 1.4.2017 – 31.5.2017 θα πρέπει να τοποθετήσουν ABS τα φορτηγά και τα ρυμουλκά που η πινακίδα τους λήγει σε 0 – 1. Ακολούθως, τον 6ο και 7ο μήνα η υποχρέωση θα ισχύσει για τα οχήματα με πινακίδες που λήγουν σε 3 – 4 και στη συνέχεια το ίδιο θα ισχύει ανά δίμηνο για δύο λήγοντες αριθμούς κυκλοφορίας έως τον αριθμό 9.
Στη συνάντηση των εκπροσώπων του κλάδου με την ηγεσία του υπουργείου, τέθηκε και το ζήτημα της χρήσης του παράπλευρου – παραλλαγμένου οδικού δικτύου ωστόσο, ο υπουργός Μεταφορών εμφανίστηκε αμετακίνητος σε ότι αφορά στην άρση της απαγόρευσης. Ωστόσο, μετά από διεξοδική συζήτηση, σημειώσε πως θα προβεί σε διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες εκμετάλλευσης των οδικών αξόνων, προκειμένου τα κόμιστρα των διοδίων να καταστούν πιο προσιτά για τους αυτοκινητιστές ΔΧ.
Στο ζήτημα των ενδομεταφορών (καμποτάζ), ο υπουργός δεσμεύτηκε για θέσπιση μέτρων διασφάλισης, με απαγόρευση ενδομεταφορών για 6 συν 6 μήνες, όπως προβλέπει ο κανονισμός, λόγω σοβαρής διατάραξης της αγορών των εθνικών μεταφορών, η οποία παραβιάζεται από μεταφορικές επιχειρήσεις –κυρίως ελληνικών συμφερόντων- που έχουν μεταφέρει την έδρα τους σε χώρες χαμηλού κόστους, όπως π.χ. η Βουλγαρία, πραγματοποιώντας παράνομα καμποτάζ, χωρίς ποτέ να εξέλθουν από τη χώρα.
Παράλληλα, οι εκπρόσωποι του κλάδου ζήτησαν τη θεσμοθέτηση ελάχιστου κόστους μεταφοράς, που θα τεκμαίρεται από σχετική επιστημονική μελέτη, με γνώμονα την αναβάθμιση της ποιότητας της οδικής μεταφοράς, η οποία υποβαθμίζεται επικίνδυνα από μεταφορείς, που δραστηριοποιούνται στην αγορά, με κόμιστρα κάτω του κόστους. Το ελάχιστο κόστος μεταφοράς θα προσδιορίζεται από το υπουργείο, μέσω της δημιουργίας «Παρατηρητηρίου Κομίστρων», που θα παρακολουθεί τις διακυμάνσεις των τιμών που διαμορφώνουν το τελικό λειτουργικό κόστος.
Επιπρόσθετα, ο υπουργός δέχθηκε να εφαρμοστεί και στη χώρα μας ο θεσμός της «Ευρωβινιέτας».
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως, στη συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, κ. Χ. Σπίρτζη, συμμετείχαν ο πρόεδρος του Π.Σ.Χ.Ε.Μ., κ. Πέτρος Σκουλικίδης, ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Μ.Ι.Φ.Α., κ. Γεώργιος Παπούλιας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φ.Δ.Χ. Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας, κ. Βασίλειος Τζιμοράγκας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας ΦΔΧ Β. Ελλάδος, κ. Δημήτριος Παντελίδης, ο πρόεδρος του Σωματείου ΦΔΧ Λαμίας, κ. Απόστολος Αγγελακόπουλος και ο πρόεδρος του Σ.Α.Δ.Ο.Μ.Ν.Ε. «Ο Αγώνας», κ. Γεώργιος Πασπάτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου