Η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αποτελέσει μια από τις βασικότερες πηγές ενέργειας για τα επαγγελματικά οχήματα στο προσεχές μέλλον, καθώς προσφέρει σημαντικά οφέλη σε σχέση με την πετρελαιοκίνηση.
Ένας από τους κλάδους της αυτοκίνησης που αναμένεται να επωφεληθούν
σημαντικά από την ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων και την σταδιακή εφαρμογή
τους στα οχήματα όλων των τύπων, είναι οι μεταφορές όλων των τύπων. Η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι αλματώδης σε αυτόν τον τομέα ενώ, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα –αλλά και τα υβριδικά- είναι εκπέμπουν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και ρύπων, σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, χώρες όπως η Γερμανία στηρίζουν σημαντικά τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης ενώ σύμφωνα με τα υπάρχουσες πληροφορίες, περισσότερα από 300 εκ. ευρώ αναμένεται να επενδυθούν στην ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης (ή αλλιώς «ανεφοδιασμού) των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε ότι αφορά στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων, οι ενδοαστικές μεταφορές (επιβατών ή εμπορευμάτων) θεωρείται πως είναι ένας από τους τομείς που αναμένεται να ωφεληθούν περισσότερο από την ανάπτυξη νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Χάρη στη μείωση της ηχορύπανσης αλλά και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα logistics σε αστικό περιβάλλον αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική ανάπτυξη στο προσεχές μέλλον. Χαρακτηριστικά είναι εξάλλου τα αποτελέσματα του ερευνητικού προγράμματος «ELMO» που έλαβε χώρα από το 2011 – 2015 στην πόλη του Ντόρτμουντ. Ο επικεφαλής του εν λόγω προγράμματος, δρ. Sebastian Stutz, ανέφερε σχετικά πως: «Σε ότι αφορά στο λειτουργικό κόστος, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούνται στην μεταφορά προϊόντων εντός της πόλης, εμφανίζουν μειωμένο κόστος χρήσης σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έως και κατά 60% - 65%». Παράλληλα, ο κ. Stutz αναφέρθηκε και στις πολλαπλές φοροελαφρύνσεις που ισχύουν σε διάφορες χώρες της ΕΕ για τα οχήματα με ηλεκτροκινητήρες, λόγω των χαμηλότερων εκπομπών ρύπων τους αλλά και τη μειωμένη φορολογία που ισχύει για την κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με τα καύσιμα. Φυσικά, ο κ. Stutz δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα σημαντικά εμπόδια που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή για την περαιτέρω επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του στο υψηλό κόστος απόκτησης ενός τέτοιου οχήματος καθώς και στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν προς το παρόν αρκετές προτάσεις από τις διεθνείς εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων. Επιπρόσθετα, το κόστος των μπαταριών καθώς και η απόδοση τους είναι αντιστρόφως ανάλογα, αν και κάτι τέτοιο αναμένεται να μεταβληθεί άρδην στο προσεχές μέλλον, με το κόστος παραγωγής των συστοιχιών μπαταριών να υπολογίζεται να μειωθεί κατά το ήμισυ μέσα στα επόμενα χρόνια ενώ την ίδια στιγμή, η απόδοση – χωρητικότητα τους υπολογίζεται πως θα διπλασιαστεί. Σε κάθε περίπτωση, ο επικεφαλής του ερευνητικού προγράμματος «ELMO» ανέφερε πως στην παρούσα φάση, ένα ελαφρύ φορτηγό με μεικτό βάρος 7,5t. δεν είναι σε θέση να επιτύχει μέγιστη αυτονομία άνω των 150 χλμ., με την απόδοση του να μεταβάλλεται σημαντικά αναλόγως των συνθηκών. Μπορεί η συγκεκριμένη αυτονομία να φαντάζει μικρή ωστόσο, στον χώρο των αστικών μεταφορών εμπορευμάτων (π.χ. ταχυμεταφορές, οχήματα δήμων όπως τα απορριμματοφόρα κ.ο.κ.), είναι επαρκής για την κάλυψη πολλαπλών εφαρμογών. Με βάση όλα τα παραπάνω, αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα αποτελέσματα του συνεδρίου με τίτλο «Electromibility in Logistics» που αναμένεται να διεξαχθεί στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσεως «Transport Logistics 2017» που θα διεξαχθεί από 9 – 12 Μαΐου στο Μόναχο με τη συμμετοχή των κορυφαίων ερευνητικών φορέων και διεθνών κατασκευαστριών εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο Πηγή: http://pro.autotriti.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου