Το επιβατικό κοινό έχει μειωθεί αρκετά με αποτέλεσμα να
φουντώνει ο ανταγωνισμός στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, με τις τελευταίες
να ενδίδουν σε μια μάχη προσφορών προκειμένου να αυξήσουν τα μερίδιά
τους στην αγορά.
Τακτική, που όπως φαίνεται και από τα στοιχεία του υπουργείου
Ναυτιλίας έχει αποτέλεσμα, αφού η κίνηση στο εξάμηνο του 2016 είναι
περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι, παρά το γεγονός ότι κατά την περσινή
χρονιά μεταφέρθηκαν με πλοία δεκάδες χιλιάδες μετανάστες από τα νησιά
στον Πειραιά.
Σύμφωνα με την έρευνα της «Ν», ο ανταγωνισμός στο Αιγαίο τόσο μεταξύ
των εταιρειών της ακτοπλοΐας όσο και των αεροπορικών είναι ιδιαίτερα
έντονος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος υπάρχουν πέντε πλοία περισσότερα (ένα στο Ιόνιο και τέσσερα στο Αιγαίο), ενώ στις Κυκλάδες δραστηριοποιούνται συνολικά επτά εταιρείες.
Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τις HSW, Blue Star Ferries, Aegean Speed Lines, Seajet, Golden Star Ferries, Fast Ferries και Zande Ferries. Σε αυτές θα πρέπει να προσμετρηθούν και τα τρία πλοία που ταξιδεύουν στις Κυκλάδες από την Κρήτη. Επιπλέον τα πλοία δέχονται και τον ανταγωνισμό από τις αεροπορικές, αφού τα αεροπορικά εισιτήρια είναι ορισμένες φορές φθηνότερα από τα ακτοπλοϊκά, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς.
Ειδικά στους μακρινούς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη ή η Ρόδος υπάρχει μια τάση μετακίνησης επιβατών προς τις αεροπορικές εταιρείες. Ως απάντηση οι εταιρείες προχωρούν σε επιθετική εμπορική πολιτική, αφού περίπου ένας στους δύο επιβάτες ταξιδεύει με έκπτωση που κυμαίνεται από 30% μέχρι 50%, ενώ με έκπτωση ταξιδεύει και το 48% των αυτοκινήτων.
Η οικονομική θέση
Η κάθετη πτώση των τιμών του πετρελαίου και η αύξηση της επιβατικής κίνησης την τελευταία διετία έχουν οδηγήσει σε λειτουργική κερδοφορία τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες του κλάδου (Blue Star, HSW, Μινωικές και ΑΝΕΚ). Ανοδική είναι η πορεία που ακολουθούν και οι μικρότερες εταιρείες, αφού σταδιακά ο στόλος στο Αιγαίο αυξάνεται κατά λίγο κάθε χρόνο. Ωστόσο, πριν πέσουν οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, από το 2009 και μέχρι το 2014 η ελληνική ακτοπλοΐα είχε βρεθεί αντιμέτωπη με τεράστια κρίση. Την περίοδο αυτή οι ζημίες των εταιρειών έφτασαν περίπου το 1,2 δισ. ευρώ, ενώ μεγάλος αριθμός εταιρειών σταμάτησε τη δραστηριοποίησή του.
Συνολικά 20.000 περισσότεροι επιβάτες επιβιβάστηκαν από το λιμάνι του Πειραιά προς νησιωτικούς προορισμούς το α’ εξάμηνο του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας. Ειδικότερα 1,016 εκατ. επιβάτες είχαν επιβιβαστεί σε ακτοπλοϊκά πλοία το διάστημα Ιανουάριος - Ιούνιος 2015, ενώ φέτος έφτασαν το 1,036 εκατ. Αυξημένη ήταν φέτος και η κίνηση στα αυτοκίνητα -84.184 από 70.956 πέρσι- όπως και στα φορτηγά - 71.256 πέρσι, 78.021 φέτος. Αρνητικό πρόσημο καταγράφεται στους αποβιβασθέντες στο λιμάνι του Πειραιά - 921.217 πέρσι και 894.331 φέτος. Η διαφορά αυτή εκτιμάται ότι είναι αποτέλεσμα των αυξημένων ροών μεταναστών από τα νησιά προς τον Πειραιά κατά την περσινή χρονιά.
Στον Αργοσαρωνικό η κίνηση είναι ελαφρώς μειωμένη στο εξάμηνο. Πιο συγκεκριμένα, πέρσι είχαν καταμετρηθεί 417.922 επιβιβάσεις και 413.015 αποβιβάσεις, ενώ φέτος τα αντίστοιχα νούμερα φτάνουν τα 399.523 και 411.947. Παρ’ όλα αυτά η κίνηση τον Ιούνιο ήταν αυξημένη κατά 5.000 (επιβιβάσεις) και 2.000 (αποβιβάσεις).
Στο Λαύριο η κίνηση είναι κατά 5.000 επιβάτες ανεβασμένη φέτος στις επιβιβάσεις και κατά 6.000 στις αποβιβάσεις. Αυξημένη κατά 1.000 περίπου είναι φέτος και η κίνηση στα αυτοκίνητα, ενώ έχουν διακινηθεί και περίπου 250 φορτηγά περισσότερα. Ανοδική είναι και η τάση στο λιμάνι της Ραφήνας, με τους επιβάτες να φτάνουν τις 279.093 από 272.313 πέρσι, ενώ οι αποβιβάσεις επιβατών έφτασαν τις 305.196 από 300.281 πέρσι. Τα αυτοκίνητα έφτασαν τις 44.844 από 39.190 πέρσι.
Το έργο
Το μεταφορικό έργο της ελληνικής ακτοπλοΐας, συμπεριλαμβανομένων των πορθμείων ανέρχεται συνολικά σε 36.000.000 επιβάτες και 10.000.000 οχήματα και είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
Στο Αιγαίο, στο Ιόνιο και τον Αργοσαρωνικό είναι δρομολογημένος ο πιο σύγχρονος ακτοπλοϊκός στόλος στην Ευρώπη και κάθε χρόνο, (εκτός των πορθμείων) εκτελούνται περίπου 40.000 δρομολόγια, μεταφέρονται 13.700.000 επιβάτες και 2.500.000 οχήματα.
πηγή: Ναφτεμπορική
Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος υπάρχουν πέντε πλοία περισσότερα (ένα στο Ιόνιο και τέσσερα στο Αιγαίο), ενώ στις Κυκλάδες δραστηριοποιούνται συνολικά επτά εταιρείες.
Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τις HSW, Blue Star Ferries, Aegean Speed Lines, Seajet, Golden Star Ferries, Fast Ferries και Zande Ferries. Σε αυτές θα πρέπει να προσμετρηθούν και τα τρία πλοία που ταξιδεύουν στις Κυκλάδες από την Κρήτη. Επιπλέον τα πλοία δέχονται και τον ανταγωνισμό από τις αεροπορικές, αφού τα αεροπορικά εισιτήρια είναι ορισμένες φορές φθηνότερα από τα ακτοπλοϊκά, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς.
Ειδικά στους μακρινούς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη ή η Ρόδος υπάρχει μια τάση μετακίνησης επιβατών προς τις αεροπορικές εταιρείες. Ως απάντηση οι εταιρείες προχωρούν σε επιθετική εμπορική πολιτική, αφού περίπου ένας στους δύο επιβάτες ταξιδεύει με έκπτωση που κυμαίνεται από 30% μέχρι 50%, ενώ με έκπτωση ταξιδεύει και το 48% των αυτοκινήτων.
Η οικονομική θέση
Η κάθετη πτώση των τιμών του πετρελαίου και η αύξηση της επιβατικής κίνησης την τελευταία διετία έχουν οδηγήσει σε λειτουργική κερδοφορία τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες του κλάδου (Blue Star, HSW, Μινωικές και ΑΝΕΚ). Ανοδική είναι η πορεία που ακολουθούν και οι μικρότερες εταιρείες, αφού σταδιακά ο στόλος στο Αιγαίο αυξάνεται κατά λίγο κάθε χρόνο. Ωστόσο, πριν πέσουν οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, από το 2009 και μέχρι το 2014 η ελληνική ακτοπλοΐα είχε βρεθεί αντιμέτωπη με τεράστια κρίση. Την περίοδο αυτή οι ζημίες των εταιρειών έφτασαν περίπου το 1,2 δισ. ευρώ, ενώ μεγάλος αριθμός εταιρειών σταμάτησε τη δραστηριοποίησή του.
Συνολικά 20.000 περισσότεροι επιβάτες επιβιβάστηκαν από το λιμάνι του Πειραιά προς νησιωτικούς προορισμούς το α’ εξάμηνο του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας. Ειδικότερα 1,016 εκατ. επιβάτες είχαν επιβιβαστεί σε ακτοπλοϊκά πλοία το διάστημα Ιανουάριος - Ιούνιος 2015, ενώ φέτος έφτασαν το 1,036 εκατ. Αυξημένη ήταν φέτος και η κίνηση στα αυτοκίνητα -84.184 από 70.956 πέρσι- όπως και στα φορτηγά - 71.256 πέρσι, 78.021 φέτος. Αρνητικό πρόσημο καταγράφεται στους αποβιβασθέντες στο λιμάνι του Πειραιά - 921.217 πέρσι και 894.331 φέτος. Η διαφορά αυτή εκτιμάται ότι είναι αποτέλεσμα των αυξημένων ροών μεταναστών από τα νησιά προς τον Πειραιά κατά την περσινή χρονιά.
Στον Αργοσαρωνικό η κίνηση είναι ελαφρώς μειωμένη στο εξάμηνο. Πιο συγκεκριμένα, πέρσι είχαν καταμετρηθεί 417.922 επιβιβάσεις και 413.015 αποβιβάσεις, ενώ φέτος τα αντίστοιχα νούμερα φτάνουν τα 399.523 και 411.947. Παρ’ όλα αυτά η κίνηση τον Ιούνιο ήταν αυξημένη κατά 5.000 (επιβιβάσεις) και 2.000 (αποβιβάσεις).
Στο Λαύριο η κίνηση είναι κατά 5.000 επιβάτες ανεβασμένη φέτος στις επιβιβάσεις και κατά 6.000 στις αποβιβάσεις. Αυξημένη κατά 1.000 περίπου είναι φέτος και η κίνηση στα αυτοκίνητα, ενώ έχουν διακινηθεί και περίπου 250 φορτηγά περισσότερα. Ανοδική είναι και η τάση στο λιμάνι της Ραφήνας, με τους επιβάτες να φτάνουν τις 279.093 από 272.313 πέρσι, ενώ οι αποβιβάσεις επιβατών έφτασαν τις 305.196 από 300.281 πέρσι. Τα αυτοκίνητα έφτασαν τις 44.844 από 39.190 πέρσι.
Το έργο
Το μεταφορικό έργο της ελληνικής ακτοπλοΐας, συμπεριλαμβανομένων των πορθμείων ανέρχεται συνολικά σε 36.000.000 επιβάτες και 10.000.000 οχήματα και είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
Στο Αιγαίο, στο Ιόνιο και τον Αργοσαρωνικό είναι δρομολογημένος ο πιο σύγχρονος ακτοπλοϊκός στόλος στην Ευρώπη και κάθε χρόνο, (εκτός των πορθμείων) εκτελούνται περίπου 40.000 δρομολόγια, μεταφέρονται 13.700.000 επιβάτες και 2.500.000 οχήματα.
πηγή: Ναφτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου