Το ιστορικό και διατηρητέο κτίριο του ΟΑΣΑ, που βρίσκεται στην οδό Μετσόβου, σε μικρή απόσταση από την πλατεία Εξαρχείων, δέχθηκε επίθεση στις 3 το πρωί από αγνώστους, που έσπασαν τα τζάμια του και προσπάθησαν να το πυρπολήσουν με βόμβες μολότωφ. Ωστόσο, η πυρκαγιά περιορίστηκε από το προσωπικό ασφαλείας και την Πυροσβεστική, προτού πάρει διαστάσεις.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε την Τρίτη ο αναπληρωτής πρόεδρος του ΟΑΣΑ Ευάγγελος Ρέντζιος, «η νέα επίθεση ήρθε να συμπληρώσει την πρόκληση που βιώνει ο Όμιλος τους τελευταίους μήνες».
Υπενθυμίζεται, ότι πριν από μερικούς μήνες πυρπολήθηκε ένα τρόλλεϋ (αξίας χιλιάδων ευρώ) στην οδό Πατησίων και βανδαλίσθηκαν λεωφορεία στην Καισαριανή, ενώ μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, ελεγκτές εισιτηρίων της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) δέχθηκαν επίθεση στην Ομόνοια από αγνώστους κουκουλοφόρους.
«Οι διελεύσεις των μέσων μας από την οδό Πατησίων έχουν περιορισθεί, ενώ για λόγους ασφαλείας, λεωφορεία και τρόλεϊ ακολουθούν πλέον εναλλακτικές διαδρομές, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών καθημερινά», λέει ο κ. Ρέντζιος. Τους τελευταίους μήνες, προσθέτει ο ίδιος, το προσωπικό του Ομίλου ΟΑΣΑ δέχεται πρωτοφανείς επιθέσεις, «έχοντας πλέον στοχοποιηθεί από τις "επίκαιρες" παρεμβάσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών για αναδρομικές διαγραφές προστίμων (αναδρομικές από το 2010!) και τις υποτιμητικές αναφορές σε εργαζόμενους που χαρακτηρίζονται ως κεφαλοκυνηγοί».
Ο κ. Ρέντζιος που «για λόγους ευθιξίας» υπέβαλε την παραίτησή του από τη θέση του αναπληρωτή προέδρου του ΟΑΣΑ, αναρωτιέται: «Ποιο θα είναι άραγε το επόμενο βήμα; Να θρηνήσουμε θύματα;».
Η ΣΤΑΣΥ
Την ίδια στιγμή, με ευθείες βολές κατά του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, αποχώρησε από την εταιρεία ΣΤΑΣΥ ο έως τώρα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της, Νίκος Παπαθανάσης.
Απαντώντας στον κ. Σπίρτζη, που ανέφερε πρόσφατα στη Βουλή ότι είχε στενή συνεργασία μαζί του, λέγοντας, μάλιστα, πως «με τον κ. Παπαθανάση έχουμε μιλήσει στο τηλέφωνο χίλιες φορές», ο απερχόμενος πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, δήλωσε: «Ουδέποτε από τον Ιανουάριο του 2015, οπότε και ανέλαβε τα καθήκοντά του, είχα κάποια τηλεφωνική επικοινωνία ή συνεργασία μαζί του, με εξαίρεση πρόσφατη μεταξύ μας τηλεφωνική επικοινωνία διάρκειας μόλις 30 δευτερολέπτων, στην οποία μου ανακοίνωσε την αντικατάστασή μου. Επομένως, δεν γνωρίζω με ποιον συνομίλησε τις άλλες 999 φορές»!
Επίσης, στις αιτιάσεις του υπουργού ότι η ΣΤΑΣΥ απασχολεί εφτά δικηγόρους που κοστίζουν ακριβά, ο κ. Παπαθανάσης, απάντησε:
«Στη Νομική Υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ απασχολούνται επτά δικηγόροι, οι οποίοι πρέπει να επιτελέσουν πολλαπλάσιο έργο αυτού που επιτελούσαν οι δεκαοκτώ δικηγόροι, που απασχολούνταν πριν την συγχώνευση σε ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ, Τραμ. Ο όγκος δουλειάς των δικηγόρων της ΣΤΑΣΥ, είναι δυσανάλογος του αριθμού τους, καθόσον πέραν της καθημερινής συνδρομής των στο έργο των Διευθύνσεων της εταιρείας, κατά τα έτη 2013-2015, συνέδραμαν στη νομική και τη δικαστική υποστήριξη (ΣτΕ, Ελεγκτικό Συνέδριο κ. λ. π) σε περίπου 560 διαγωνισμούς, που διεξήγαγε η εταιρεία, ενώ χειρίστηκαν και περίπου 400 υποθέσεις, μετέχοντας επίσης σε εξίσου μεγάλο αριθμό δικών».
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Παπαθανάση, «η ΣΤΑΣΥ, λόγω του μεγάλου αριθμού των εργατικών δικών, επί 80 και πλέον αγωγών εργαζομένων, για τις περικοπές των αποδοχών τους (νόμοι 3833/2010, 3845/2010, 3899/2010, 4024/2011 και 4093/2012) για το διάστημα 2013-2015, έπρεπε να χρησιμοποιήσει και εξωτερικούς δικηγόρους με ειδίκευση στο εργατικό δίκαιο».
ΟΑΣΑ
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου