Έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τετάρτη 5 Αυγούστου 2020, δια περιφοράς μετά από σχετική απόφαση της διοίκησης Ζέρβας
Τα δύο θέματα της Ημερήσιας Διάταξης είναι:
- Γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου επί ενστάσεων κατά του Πολεοδομικού Σχεδίου του Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης
- Έγκριση όρων σύμβασης χρησιδανείου μεταξύ Δήμου Θεσσαλονίκης και ΟΑΣΘ για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου.
Σφοδρές αντιδράσεις
Δύο τόσο πολύ σημαντικά θέματα προς συζήτηση στο κορυφαίο όργανο του δήμου Θεσσαλονίκης, να γίνεται δια περιφοράς έφερε μεγάλες αντιδράσεις από παρατάξεις της αντιπολίτευσης.
Μάλιστα δεν ήταν λίγοι όσοι μίλησαν για πραξικόπημα και για υποβάθμιση του θεσμού.
«Ξεπερνώντας κάθε όριο πολιτικής και ηθικής δεοντολογίας, η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης προχωρά σε μια αδιανόητη ενέργεια, πρωτόγνωρη στην ιστορία της τοπικής αυτοδιοίκησης, που ισοδυναμεί με αυτοδιοικητικό πραξικόπημα» τονίζει στην ανακοίνωσή της η Πολήχρωμη Θεσσαλονίκη.
«Είναι προφανές ότι η διοίκηση προσπαθεί να απαλλαγεί με κάθε τρόπο από οποιαδήποτε κριτική και διάλογο θα μπορούσε να γίνει στο Δημοτικό Συμβούλιο για τα θέματα αυτά (ακόμη και με τηλεδιάσκεψη) αλλά και να αποφύγει την ενημέρωση και την κρίση των πολιτών για το αμφιλεγόμενο περιεχόμενό τους» συμπληρώνει μεταξύ άλλων.
«ΝΤΡΟΠΗ. Μπερδέψατε το δημοτικό συμβούλιο με το γραφείο του πρωθυπουργού και έχετε φούρια για την προετοιμασία των δηλώσεων του Μητσοτακη στη ΔΕΘ. Σέρνετε την πόλη πίσω από τις κομματικές σας φιλοδοξίες δεν σας ενδιαφέρει ούτε η πόλη, ούτε η αυτοδιοίκηση ενώ τη δημοκρατία και τη συμμετοχή την έχετε γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων σας. Μην περιμένετε ανοχή στην υποβάθμιση που επιχειρείτε σε επίπεδο διοικητικό, οργανωτικό, πολιτικό στην πόλη μας» έγραψε η Κατερίνα Νοτοπούλου επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί».
Τι απαντούν από την διοίκηση Ζέρβα
Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης Ζέρβα η σημερινή συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης καλείται να αποφασίσει για:
1) Επιπλέον 70 στρέμματα κοινόχρηστου χώρου και πρασίνου και 2.100 υπόγειες θέσεις στάθμευσης.
Ειδικότερα, η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης θα επιβεβαιώσει την απόλυτη στήριξή της στο εγχείρημα της ανάπλασης της ΔΕΘ-Helexpo, συγκαλώντας την έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με σκοπό να τρέξουν όλες οι διαδικασίες για αυτό το αναπτυξιακό έργο των περίπου 120 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της πόλης και θα ενισχύσει σημαντικά την οικονομία της.
Το Σώμα, σύμφωνα με πηγές της διοίκησης, καλείται να επικυρώσει τη γνωμοδότηση των αρμόδιων δημοτικών τεχνικών υπηρεσιών επί ενστάσεων αναφορικά με το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής, που αποτελεί ουσιαστικά τον υποκείμενο σχεδιασμό του σημαντικού για την πόλη Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το νέο Εκθεσιακό Κέντρο.
Η Δημοτική Αρχή ανταποκρίθηκε σε αίτημα που της κατατέθηκε από τη Διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo για άμεση σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου, εν όψει του γεγονότος ότι αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο πρόκειται να συνεδριάσει το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) για το θέμα του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.
Στη συνέχεια θα προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός που θα σηματοδοτήσει την έναρξη του πολύπαθου έργου ανάπλασης. Μάλιστα, ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός έχει τεθεί υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA).
Πέρα από το σαφές αποτύπωμα στην οικονομία της πόλης, την αναβάθμιση του αστικού ιστού και την ανανέωση του εκθεσιακού κέντρου της πόλης, η ανάπλαση θα αποδώσει σε κοινή χρήση:
- Νέους κοινόχρηστους χώρους εμβαδού 12.901 τ.μ. περιμετρικά του οικοπέδου, με αύξηση του πλάτους του ήδη υφιστάμενου εκεί κοινόχρηστου χώρου, οι οποίοι θα αποδοθούν στον ∆ήμο Θεσσαλονίκης με εφαρμογή της ισχύουσας διαδικασίας για τους κοινόχρηστους χώρους
- Δευτερεύον δίκτυο κοινόχρηστου χώρου εμβαδού 7.358 τ.μ. σε προέκταση της Αλεξάνδρου Σβώλου μέχρι τον κεντρικό άξονα και από το σημείο αυτό του κεντρικού άξονα μέχρι την οδό Εγνατία ως μέρος και συνέχεια των κοινόχρηστων χώρων του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης που χρησιμοποιούνται ελεύθερα από το κοινό. Ο χώρος αυτός θα διαμορφωθεί ως μόνιμος πεζόδρομος εντός της περιοχής ανάπλασης.
- 2.100 θέσεις υπόγειας στάθμευσης
- Χώρο εμβαδού 51.542 τ.μ. για τη δημιουργία ενός αστικού πάρκου ειδικών και υψηλών προδιαγραφών.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης μάλιστα διεκδίκησε και εξασφάλισε κομβικό ρόλο στον βέλτιστο σχεδιασμό αυτού του ελεύθερου χώρου των περίπου 52 στρεμμάτων, ενώ παράλληλα στο πλαίσιο Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας που υπέγραφε με τη ΔΕΘ-Helexpo έθεσε τις βάσεις για την απόκτηση πρόσθετων αντισταθμιστικών οφελών για την πόλη και τους πολίτες.
«Για το ζήτημα της ανάπλασης του Εκθεσιακού Κέντρου της Θεσσαλονίκης έχει προηγηθεί ενδελεχής διαβούλευση με όλους τους φορείς και το θέμα συζητήθηκε κατ΄ επανάληψη στο Δημοτικό Συμβούλιο. Όποιοι εξακολουθούν, παρ’ όλα αυτά, να κρύβονται πίσω από υποτιθέμενα διαδικαστικά ζητήματα είναι προφανές ότι προτιμούν την αέναη πολιτικολογία. Η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, αντίθετα, ενδιαφέρεται να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα, τα οποία τόσο μεγάλη ανάγκη έχει η πόλη» αναφέρουν για την απόφαση η συνεδρίαση να γίνει δια περιφοράς.
2. Μεταφορά, ταξινόμηση και συντήρηση των 50 λεωφορείων με έξοδα του ΟΑΣΘ
Το δεύτερο θέμα που θα απασχολήσει την αυριανή έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου αφορά στην έγκριση του χρησιδανείου, της συμφωνίας δηλαδή μεταξύ Δήμου Θεσσαλονίκης και ΟΑΣΘ για τη χρήση των 50 λεωφορείων που εξασφάλισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη δημοτική επιχείρηση αστικών συγκοινωνιών του αδελφοποιημένου με τη Θεσσαλονίκη Δήμου Λειψίας της Γερμανίας.
Τα 50 αυτά λεωφορεία, τα οποία θα αποκτήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης έναντι μόλις 11.000 ευρώ επιπλέον ΦΠΑ 24% έκαστο, θα τα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ, ώστε να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες που προσφέρονται στους Θεσσαλονικείς, ιδιαίτερα εν τω μέσω της πανδημικής κρίσης.
Στη σύμβαση του χρησιδανείου μεταξύ Δήμου και ΟΑΣΘ, η οποία κατατίθεται στο Δημοτικό Συμβούλιο, μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται ο όρος ότι το κόστος μεταφοράς και ταξινόμησης των λεωφορείων θα βαρύνει τον ΟΑΣΘ, όπως εξάλλου ο Οργανισμός θα αναλάβει τις δαπάνες για τον τεχνικό έλεγχο αλλά και για όποιες ενδεχόμενες προσθήκες απαιτηθούν από τον χρήστη τους.
Η παραχώρηση θα διαρκέσει 32 μήνες, όσο δηλαδή διαρκεί η περίοδος εκκαθάρισης του Οργανισμού, ώστε να διευκολυνθεί το μεταφορικό έργο στη Θεσσαλονίκη.
Τα λεωφορεία τα οποία πρόκειται να προμηθευτεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι στο σύνολό τους αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5 EEV (5+) και όπως έχει προκύψει από σχετικούς ελέγχους βρίσκονται σε εξαιρετική λειτουργική κατάσταση.
Thessnews. Gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου