Γενναίες επιδοτήσεις έως και 8.000 ευρώ περιλαμβάνονται στα
κίνητρα που αναμένεται να θεσπίσει μέχρι τα τέλη Ιουνίου το Υπουργείο
Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) για την προώθηση της χρήσης
ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ειδικότερα, πληροφορίες αναφέρουν ότι, στα κίνητρα θα
περιλαμβάνεται επιδότηση 5.000 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτροκίνητου
Ι.Χ., και 5.000 έως 8.000 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού ταξί με παράλληλη
απόσυρση του παλιού για σκραπ. Οικονομικά κίνητρα θα δοθούν και για την
αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου ή σκούτερ.
Γενικότερα, εξετάζεται να δοθούν διάφορα κίνητρα όπως είναι η δυνατότητα κυκλοφορίας ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς περιορισμούς στα μεγάλα αστικά κέντρα, ελεύθερου πάρκινγκ σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης των δήμων, φοροαπαλλαγές σε ιδιωτικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης κ.λπ.
Ήδη το υπουργείο Μεταφορών προωθεί την ανανέωση του γερασμένου στόλου των δημόσιας χρήσης επιβατηγών οχημάτων και φορτηγών (έως 3,5 τόνους), δίνοντας φορολογικά κίνητρα και επιδότηση αντικατάστασης για την αγορά νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων ή plug-in υβριδικών με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Στον σχεδιασμό περιλαμβάνονται και διατάξεις για την αντικατάσταση του παλαιού στόλου των ταξί και των μικρών φορτηγών που κινούνται εντός του αστικού ιστού, σταδιακά από τα δέκα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, δηλαδή την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, τον Βόλο, το Ηράκλειο, τη Λάρισα, τα Ιωάννινα κ.λπ. Επίσης θα δημιουργηθούν ειδικές πιάτσες ταξί οι οποίες θα διαθέτουν και σταθμό φόρτισης.
Μάλιστα, το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ θα περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΔΕΔΔΗΕ, οι εγκαταστάσεις ημιταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν για την κάλυψη των αναγκών της χώρας κυμαίνονται , ανάλογα με τον βαθμό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, από 1.078 έως 3.057, με τη …ζυγαριά να ισορροπεί κάπου στη μέση.
Ο κύριος στόχος είναι η ανάπτυξη ενός δικτύου υποδομών επαναφόρτισης που θα καλύπτει το κεντρικό οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς και άλλους χώρους, ιδιωτικούς και κοινόχρηστους, όπως λιμάνια και αεροδρόμια.
Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών αναπτύσσει ειδικό μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης για την καταγραφή των υποδομών επαναφόρτισης και των φορέων που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Μάλιστα, μέσω ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα θα παρέχονται online στοιχεία στους χρήστες ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τα οποία θα αφορούν στη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, στάθμευσης, στα τιμολόγια φόρτισης, στον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής κ.λπ.
Το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση που θα τεθεί σε διαβούλευση τον ερχόμενο μήνα, θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την αδειοδότηση και τη λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων και προϋποθέσεις για την κατοχή άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.
Πηγή: gonews.gr
Γενικότερα, εξετάζεται να δοθούν διάφορα κίνητρα όπως είναι η δυνατότητα κυκλοφορίας ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς περιορισμούς στα μεγάλα αστικά κέντρα, ελεύθερου πάρκινγκ σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης των δήμων, φοροαπαλλαγές σε ιδιωτικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης κ.λπ.
Ήδη το υπουργείο Μεταφορών προωθεί την ανανέωση του γερασμένου στόλου των δημόσιας χρήσης επιβατηγών οχημάτων και φορτηγών (έως 3,5 τόνους), δίνοντας φορολογικά κίνητρα και επιδότηση αντικατάστασης για την αγορά νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων ή plug-in υβριδικών με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Στον σχεδιασμό περιλαμβάνονται και διατάξεις για την αντικατάσταση του παλαιού στόλου των ταξί και των μικρών φορτηγών που κινούνται εντός του αστικού ιστού, σταδιακά από τα δέκα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, δηλαδή την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, τον Βόλο, το Ηράκλειο, τη Λάρισα, τα Ιωάννινα κ.λπ. Επίσης θα δημιουργηθούν ειδικές πιάτσες ταξί οι οποίες θα διαθέτουν και σταθμό φόρτισης.
Μάλιστα, το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ θα περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΔΕΔΔΗΕ, οι εγκαταστάσεις ημιταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν για την κάλυψη των αναγκών της χώρας κυμαίνονται , ανάλογα με τον βαθμό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, από 1.078 έως 3.057, με τη …ζυγαριά να ισορροπεί κάπου στη μέση.
Ο κύριος στόχος είναι η ανάπτυξη ενός δικτύου υποδομών επαναφόρτισης που θα καλύπτει το κεντρικό οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς και άλλους χώρους, ιδιωτικούς και κοινόχρηστους, όπως λιμάνια και αεροδρόμια.
Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών αναπτύσσει ειδικό μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης για την καταγραφή των υποδομών επαναφόρτισης και των φορέων που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Μάλιστα, μέσω ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα θα παρέχονται online στοιχεία στους χρήστες ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τα οποία θα αφορούν στη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, στάθμευσης, στα τιμολόγια φόρτισης, στον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής κ.λπ.
Το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση που θα τεθεί σε διαβούλευση τον ερχόμενο μήνα, θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την αδειοδότηση και τη λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων και προϋποθέσεις για την κατοχή άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.
Πηγή: gonews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου