ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΟΥ ΟΑΣΘ ΣΤΑ ΚΤΕΛ



Σήμερα εγκρίνεται από τον ΟΣΕΘ η σύμβαση για την εκχώρηση επιπλέον 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ προς τα ΚΤΕΛ, μετά το Γενάρη τα πρώτα δρομολόγια.
Με ανοιχτά ακόμη ορισμένα ζητήματα, ως και την τελευταία στιγμή, συζητείται σήμερα στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕΘ (Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) το σχέδιο της σύμβασης για την εκχώρηση επιπλέον 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ προς τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς. Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκκρεμμότητες θα κλείσουν στη διάρκεια της συνεδρίασης, στην οποία θα παραστεί και ο Στέφανος Τσόλης, πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο θα είναι ο άμεσα συμβαλλόμενος εκ μέρους και των τεσσάρων ΚΤΕΛ. Εξ αιτίας αυτών των εκκρεμοτήτων το σχέδιο της σύμβασης δεν είχε σταλεί ως χθες το βράδυ στα μέλη του δ.σ. του ΟΣΕΘ, κάτι που αναμένεται να γίνει νωρίς σήμερα το πρωί.

Σύμφωνα με πληροφορίες η σημαντικότερη από τις εκκρεμότητες αφορά τη διάρκεια της σύμβασης. Στην υπουργική απόφαση την οποία υπέγραψε προ ημερών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής προβλέπεται ότι η σύμβαση θα έχει διάρκεια δύο ετών, με μονομερές δικαίωμα του ΟΣΕΘ για παράτασή της κατά ένα ακόμη έτος, με τους ίδιους όρους. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το θέμα παραμένει ανοιχτό καθώς εξετάζεται το ενδεχόμενο η χρονική διάρκεια να περιοριστεί αυστηρά στα δύο χρόνια. Οι υπόλοιπες εκκρεμότητες είναι ήσσονος σημασίας και δεν αναμένεται να δημιουργήσουν προσκόμματα.

Τα βασικά σημεία της σύμβασης

Το σχέδιο της σύμβασης είναι περίπου 35 σελίδες και σε αυτήν καθορίζονται οι όροι, η εποπτεία, ο έλεγχος, το κόμιστρο και οι κυρώσεις, σχετικά με την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στις 25 λεωφορειακές γραμμές. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

1. Ο ΟΑΣΘ εκχωρεί 25 λεωφορειακές γραμμές (ο πλήρης κατάλογος είχε δημοσιευτεί στην Voria.gr) στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο έχει τη δυνατότητα (μέσω υπεκμίσθωσης) να αναθέσει κάποια από αυτά τα δρομολόγια στα ΚΤΕΛ Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς. Στις γραμμές αυτές θα δρομολογηθούν συνολικά 101 οχήματα ενώ άλλα 19 θα είναι εφεδρικά (σύνολο 120).
2. Το κόμιστρο για τον επιβάτη παραμένει στο ένα ευρώ. Το κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό θα ανέλθει σε 22,320 εκατ. ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αυτό προκύπτει από τον εκτιμώμενο αριθμό των οχηματοχιλιομέτρων τα οποία θα εκτελούν τα ΚΤΕΛ στις 25 γραμμές ετησίως (περίπου 12 εκατ.) επί 1,43 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο.

Πηγή: https://www.voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου