ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018

Απαγορεύσεις διανυκτέρευσης εντός της καμπίνας



Σε σχετικό Δελτίο Τύπου με τίτλο «Απαγόρευση διανυκτέρευσης εντός της καμπίνας των φορτηγών οχημάτων κατά την περίοδο κανονικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης» που εξέδωσε, η ΟΦΑΕ αναφέρει
πως «… Το δικαστήριο της ΕΕ αποφάσισε σήμερα πως ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών 561/2006 και πιο συγκεκριμένα η παράγραφος 8 του άρθρου 8, ερμηνεύεται όπως απαγορεύεται για τους οδηγούς να λαμβάνουν την κανονική εβδομαδιαία ανάπαυση τους εντός της καμπίνας των οχημάτων».
Ωστόσο, η ΟΦΑΕ τηρεί τις επιφυλάξεις της αναφορικά με την εν λόγω απόφαση καθώς δεν τη θεωρεί «καλά τεκμηριωμένη» αναφέροντας πως «θα προκαλέσει πολλαπλά προβλήματα τόσο στους ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών όσο και στους οδηγούς».
Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ η θέσπιση ενός τέτοιου μέτρου θα έπρεπε να συνοδεύεται με την πρόβλεψη για επάρκεια ασφαλών χώρων στάθμευσης στο σύνολο του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου, έτσι ώστε «κατά τη διάρκεια της κανονικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης του οδηγού εκτός του οχήματος, το όχημα και τα μεταφερόμενα προϊόντα να φυλάσσονται ασφαλώς. Παράλληλα, σε κοντινή απόσταση από τους χώρους ασφαλούς στάθμευσης θα πρέπει να υπάρχουν και κατάλληλοι χώροι διαμονής για τους οδηγούς, καθώς σήμερα να χρειαστεί κάποιος να διανύσει πολλά χιλιόμετρα από το εθνικό οδικό δίκτυο προκειμένου να βρει κατάλληλο χώρο διαμονής, ενώ δεν του εξασφαλίζεται καν το μέσο μετάβασης! Σημειωτέον δε πως, οι καμπίνες των σύγχρονων φορτηγών οχημάτων είναι σε πολλές περιπτώσεις πολύ καλύτερες και πιο κατάλληλες από τα φθηνά πανδοχεία που βρίσκονται εκτός των μεγάλων πόλεων».
Οι προτάσεις της ΟΦΑΕ
Η ΟΦΑΕ κατανοεί πως το εν λόγω μέτρο αποσκοπεί στη βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών εργασίας των οδηγών διεθνών μεταφορών. Για τον λόγω αυτό, έχει υποβάλλει πρόταση για την τροποποίηση του άρθρου 8, παράγραφος 6, του ΕΚ 521/2006, σύμφωνα με την οποία, το διάστημα της οδήγησης μεταξύ των περιόδων εβδομαδιαίας θα επιμηκυνθεί από 6 ημέρες που ισχύει σήμερα σε 9 ημέρες. Κατά αυτόν τον τρόπο, κάθε οδηγός που κινείται εντός της ΕΕ θα έχει αρκετό χρόνο προκειμένου να διανύσει τα απαιτούμενα χιλιόμετρα για την ολοκλήρωση ενός δρομολογίου και την επιστροφή του στην χώρα εγκατάστασης του, προκειμένου να περάσει τον χρόνο ανάπαυσης στον προσωπικό του χρόνο.
Παράλληλα, η ΟΦΑΕ μέσω της Διεθνούς Ένωσης «IRU», συμμετέχει σε πανευρωπαϊκή έρευνα για την καταγραφή της ανάγκης δημιουργίας ασφαλών χώρων στάθμευσης φορτηγών οχημάτων, τα αποτελέσματα της οποίας είναι απαραίτητα πριν την θεσμοθέτηση αντίστοιχων μέτρων.
 πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου