ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

Σε ΦΕΚ ο νόμος Σπίρτζη– Ξεκινάει η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Σε ΦΕΚ ο νόμος Σπίρτζη– Ξεκινάει η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ ο νέος νόμος για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης, γνωστός και ως "νόμος Σπίρτζη" που κρατικοποιεί τον ΟΑΣΘ δημεύοντας την περιουσία του. 

Τίθενται σε ισχύ όλες οι διαδικασίες για την κρατικοποίηση του Οργανισμού και τις νέες αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, που ψηφίσθηκε την προηγούμενη Τετάρτη από την Ολομέλεια της Βουλής.
Δείτε ΕΔΩ το ΦΕΚ
Αναμένεται να συσταθούν τα διοικητικά συμβούλια των δύο νέων κρατικών φορέων, που θα διαδεχτούν τον ΟΑΣΘ, ήτοι του «Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ» ( ΟΣΕΘ ΑΕ) και της εταιρείας «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΑΣΥΘ ΑΕ).
Η διοίκηση του Οργανισμού όπως τόνισε στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΔΣ Χρήστος Στεφανίδης,κατέθεσε ήδη αίτηση ακύρωσης του νόμου. Αναμένεται άμεσα η συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων.
Υπενθυμίζεται ότι ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, κατέθεσε καταγγελία στην εισαγγελία Θεσσαλονίκης, προκειμένου να διαταχθεί έρευνα για τυχόν μεταφορά υλικού από τα οικονομικά αρχεία του ΟΑΣΘ ενώ από την πλευρά της η διοίκηση του Οργανισμού χαρακτηρίζει ψευδή και κακόβουλα τα «δημοσιεύματα με αναφορές περί δήθεν εξαφάνισης οικονομικών στοιχείων του».
 
Όλα στο κράτος
Από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του νέου νόμου λύεται η υπάρχουσα σύμβαση με τον ΟΑΣΘ και η κινητή και ακίνητη περιουσία του περνάει αυτοδικαίως στο δημόσιο άνευ ανταλλάγματος.  Ο ΟΑΣΘ θα συνεχίσει όμως να παρέχει το συγκοινωνιακό έργο της πόλης μέχρι το αργότερο τις 3/12/2019, που θα πρέπει η νέα εταιρεία ΑΣΥΘ ΑΕ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης) να αναλάβει το μεταφορικό έργο των αστικών συγκοινωνιών. Όσο ο ΟΑΣΘ θα εκτελεί συγκοινωνιακό έργο θα συνεχίσει να διατηρεί στην κατοχή του την περιουσία του και θα βαρύνεται με δαπάνες συντήρησης και φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις.
Στην εξαγορά του ΟΑΣΘ από το ελληνικό δημόσιο για το τίμημα δεν θα ληφθεί υπόψιν η αξία της επιχείρησης που οφείλεται στο μονοπωλιακό της χαρακτήρα. Θα διοριστεί άμεσα από τη Γενική Συνέλευση του ΟΑΣΘ ορκωτός λογιστής – ελεγκτής, ώστε ο ΟΑΣΘ να τεθεί υπό εκκαθάριση σε λειτουργία. Παράλληλα το νέο ΔΣ του ΟΑΣΘ θα αναθέσει με διεθνή διαγωνισμό σε ελεγκτική εταιρεία την αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης, η οποία και θα ολοκληρωθεί εντός έξι μηνών. Ακολούθως θα καθοριστεί η τιμή που θα αποζημιωθούν οι μέτοχοι, τιμή στην οποία θα συμψηφιστούν τυχόν απαιτήσεις τρίτων από τον Οργανισμό.
Στο δημόσιο όλοι οι εργαζόμενοι
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας  των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και τον ΣΑΣΘ, με τη σημείωση ότι οι εργαζόμενοι θα αμείβονται βάσει ενιαίου μισθολογίου. Παράλληλα όλο το προσωπικό θα μεταφερθεί στις νέες εταιρείες σε θέση αντίστοιχη με τον χρόνο υπηρεσίας του και σύμφωνα με τα τυπικά προσόντα και τον κλάδο ειδικότητάς του.
Πάντως για αποφυγή μεγάλων απεργιών και κολλημάτων στο πέρασμα στη νέα εποχή, στο νομοσχέδιο προβλέπονται αυστηρές ποινές, ακόμα και με φυλάκιση τριών ετών, για όποιον εμποδίσει, παρακωλύσει ή αρνηθεί την πρόσβαση σε γραφεία και αμαξοστάσια, για όποιον αποκρύπτει ή αφαιρεί έγγραφα και στοιχεία ή ακόμα και εάν καταστεί αδύνατη η απρόσκοπτη λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου και επέλθει ζημιά στο ελληνικό δημόσιο άνω των 100.000 ευρώ.
 πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου