Ο ένας μετά τον άλλο οι «παίκτες»
επενδύουν στα on line σούπερ μάρκετ. Ο πόλεμος των προσφορών μεταφέρεται
από τα καρότσια και τους διαδρόμους των μεγάλων καταστημάτων στις
σελίδες του διαδικτύου.
Οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου
μιλούν και για επερχόμενο πόλεμο τιμών ανάμεσα στις παραδοσιακές και τις
on-line αλυσίδες με τους μεγάλους επιχειρηματίες του κλάδου να
επενδύουν και στις δυο μορφές λιανεμπορίου.
Η ραγδαία διείσδυση των νέων τεχνολογιών
την τελευταία δεκαετία και στη ζωή των Ελλήνων, καθώς και ο
περιορισμένος ελεύθερος χρόνος που έχουν οι άνθρωποι οδηγεί πλέον όλο
και περισσότερους καταναλωτές στην πραγματοποίηση των αγορών τους μέσω
του διαδικτύου.
Πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταγράφει
αύξηση της τάξης του 25% στη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο
λιανεμπόριο τροφίμων. Το ποσοστό ηλεκτρονικών αγορών κάποιου προϊόντος –
είδους παντοπωλείου ή σούπερ μάρκετ – διαμορφώθηκε στο 20% έναντι 16%
το 2015.
Σύμφωνα και με έρευνα που διεξήγαγε το
Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN), του
Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού
έργου UTURN, μόλις ένας στους τέσσερις Ελληνες καταναλωτές εμφανίζεται
να πραγματοποιεί κάπως συστηματικά αγορές μέσω online σούπερ μάρκετ,
παρά το γεγονός του ότι σε άλλες αγορές υπάρχει σημαντικότερη προσήλωση
των Ελλήνων καταναλωτών.
Σημειώνεται ότι ο συνολικός τζίρος των
ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2015 στην Ελλάδα -σύμφωνα
με εκτιμήσεις και πάλι του ELTRUN- αγγίζει τα 4,5 δισ. ευρώ, με το 50%
και πλέον να αφορά υπηρεσίες (τουριστικές κυρίως) και αγορά εισιτηρίων.
Σε ό,τι αφορά, πάντως, τη συγκεκριμένη αγορά ειδών σούπερ μάρκετ, η
πρόσφατη έρευνα του ELTRUN καταδεικνύει ότι βασικό κριτήριο όσων
επιλέγουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν οι προσφορές
που διατίθενται ανά ηλεκτρονικό κατάστημα.
Ε-shop διατηρεί και η αλυσίδα σούπερ
μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος. Αντίστοιχο μοντέλο συνεργασίας με φυσικό δίκτυο
σούπερ μάρκετ επέλεξε και η ομάδα του Γ. Χήτου για τη λειτουργία του
yoda.gr, το οποίο συνεργάζεται με τον όμιλο ΕΛΟΜΑΣ και ειδικότερα με το
δίκτυο της Bazaar, τόσο για τις κεντρικές προμήθειες όσο και για τις
υπηρεσίες logistics.
Αντίθετο δρόμο ωστόσο έχει επιλέξει το welovesupermarket.gr, το παλαιότερο της αγοράς.
Η εταιρεία των αδελφών Ζήβα, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην online αγορά και μέσω του welovetoys.gr, καλύπτει ολόκληρη την επικράτεια. Σήμερα η εταιρεία συνεργάζεται με 110 μεγάλους προμηθευτές, πουλάει μόνο επώνυμα προϊόντα και ετοιμάζεται να ενισχύσει την γκάμα των προϊόντων του και με προϊόντα μαναβικής από τον Ιανουάριο του 2017.
Η εταιρεία των αδελφών Ζήβα, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην online αγορά και μέσω του welovetoys.gr, καλύπτει ολόκληρη την επικράτεια. Σήμερα η εταιρεία συνεργάζεται με 110 μεγάλους προμηθευτές, πουλάει μόνο επώνυμα προϊόντα και ετοιμάζεται να ενισχύσει την γκάμα των προϊόντων του και με προϊόντα μαναβικής από τον Ιανουάριο του 2017.
Αντίστοιχο μοντέλο ακολουθεί και το
e-fresh.gr το οποίο άρχισε τη λειτουργία του στα μέσα του 2016. Δεν
συνεργάζεται με αλυσίδα, αλλά διαθέτει από την αρχή νωπά προϊόντα και
προς το παρόν καλύπτει την αγορά της Αττικής. Το e-fresh.gr συνεργάζεται
ήδη με 300 προμηθευτές και διαθέτει 10.000 προϊόντα, στα οποία
περιλαμβάνονται επίσης βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής, επίδεσμοι,
κάποια όργανα μέτρησης (πιεσόμετρα κ.ά.), μπαίνοντας εν μέρει και στα
«χωράφια» των ηλεκτρονικών φαρμακείων που γνωρίζουν μεγάλη άνθηση στην
Ελλάδα.
fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου