ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

Δανιηλίδης: Το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ επιτέλους τελείωσε – Η πρόταση που κατέθεσε


Δανιηλίδης: Το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ επιτέλους τελείωσε – Η πρόταση που κατέθεσε


Την πρότασή του για τη δημιουργία ενός «μητροπολιτικού ή κεντρικού φορέα συγκοινωνιών δημόσιου χαρακτήρα», με καθοριστική και ουσιαστική συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κατέθεσε σήμερα ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης στην ειδική
ημερίδα που διοργάνωσε στην Θεσσαλονίκη η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» με θέμα «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης», παρουσία του υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη.
Ταυτόχρονα, ο Σίμος Δανιηλίδης, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτη Φάμελλου, κατήγγειλε από μικροφώνου τη σχέση διαπλοκής που είχε αναπτυχθεί μεταξύ του ΟΑΣΘ και πολιτικών παραγόντων, τονίζοντας την ανάγκη να αντιμετωπισθεί η «παθογένεια» που επί δεκαετίες κρατά όμηρο την κοινωνία προς όφελος των οικονομικών συμφερόντων του Οργανισμού. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που επικαλέστηκε ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών αναφερόμενος στην εν κρυπτώ απόπειρα ψήφισης φωτογραφικού άρθρου τον Δεκέμβριο του 2014, με το οποίο χαρίζονταν στον ΟΑΣΘ ποσό άνω των 2,5 εκατ. ευρώ που όφειλε στον δήμο από τέλη χρήσης κοινόχρηστου χώρου, ρύθμιση που τελικά αποτράπηκε μετά την άμεση αντίδραση και κινητοποίηση της δημοτικής αρχής, και με τη συνδρομή κοινοβουλευτικών στελεχών κομμάτων της Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης.
Σχετικά με το μείζον θέμα των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη, που τελευταία ταλαιπωρεί την κοινωνία με τις διαδοχικές απεργίες και τα «χειρόφρενα» στα λεωφορεία επί ημέρες, αλλά και την κυβέρνηση να καθυστερεί να δώσει λύσει στο «φαύλο καθεστώς», όπως κατ’ επανάληψη έχει καταγγείλει ο Σίμος Δανιηλίδης, ο δήμαρχος κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση για ένα νέο ολοκληρωμένο σχέδιο που θα περιλαμβάνει την αναδιοργάνωση των αστικών λεωφορείων, το μετρό, τη θαλάσσια συγκοινωνία, το τραμ και τον προαστιακό σιδηρόδρομο σε έναν δημόσιο οργανισμό με τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως ακριβώς συμβαίνει στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης. Για το σκοπό αυτό ανέλυσε τις βασικές προϋποθέσεις-όρους που περιγράφουν το πλαίσιο του νέου οργανισμού, όπως επίσης και το περιεχόμενό του.
Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
«Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι να διαμορφώνει συνθήκες εύρυθμης λειτουργίας των πόλεων και να τις καθιστά φιλικές στους πολίτες και φιλόξενες στους επισκέπτες. Να συμβάλλει στη διευκόλυνση της οικονομικής δραστηριότητας και την τοπική ανάπτυξη. Επομένως η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν θα μπορούσε να μην έχει λόγο, ρόλο και αρμοδιότητα στη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας», τόνισε ο Σίμος Δανιηλίδης, επισημαίνοντας ότι «οφείλουμε να αντιληφθούμε πως στον ιδιότυπο ανταγωνισμό των πόλεων που αναπτύσσεται στην Ευρώπη, οι μεταφορές και οι συγκοινωνίες έχουν σημαντικό ρόλο, και η συγκοινωνία οφείλει να υπηρετεί τον κάτοικο και τις καθημερινές του ανάγκες, την οικονομική δραστηριότητα και τον τουρισμό».
«Διχάστηκε ανάμεσα στο δίλημμα ‘‘μετρό ή τραμ’’»
Μιλώντας για τη Θεσσαλονίκη ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών τόνισε ότι η πόλη και η ευρύτερη περιοχή «στερείται ενός ολοκληρωμένου συστήματος αστικής συγκοινωνίας, επειδή δεν κατάφερε να συμφωνήσει και να διεκδικήσει, όταν έπρεπε, αυτό το σύστημα». «Διχάστηκε ανάμεσα στο δίλημμα ‘‘μετρό ή τραμ’’, υπέστη την κοροϊδία των ψεύτικων υποσχέσεων για τη χρηματοδότηση έργων κυκλοφορίας και συγκοινωνίας, ανέχτηκε το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ και την κυριαρχία του ιδιωτικού συμφέροντος στο δημόσιο συμφέρον, και η πόλη με το πρόσωπο στη θάλασσα προσπάθησε και δεν στάθηκε ικανή να αναπτύξει τη θαλάσσια συγκοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως υπογράμμισε, «αυτό το γεγονός μάς οδηγεί μοιραία στα σημερινά φαινόμενα, ο πολίτης ταλαιπωρείται, η ούτως η άλλως ρημαγμένη οικονομική δραστηριότητα πλήττεται και το κράτος καθυστερεί να δώσει λύση».
«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση ενώ θα έπρεπε να έχει κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό για την πλήρη αναδιάρθρωση της συγκοινωνίας και τη διαμόρφωση ενός δημόσιου συστήματος αστικών συγκοινωνιών, παραγκωνίζεται. Οι κυβερνητικές εξαγγελίες και επιλογές της επιφυλάσσουν ένα διακοσμητικό ρόλο, ακυρώνοντας τις θεσμικές της αρμοδιότητες και τον φυσικό της ρόλο ως τοπική εξουσία», τόνισε ο Σ.Δανιηλίδης, κάνοντας λόγο για το «μονοπώλιο του ΟΑΣΘ που επιτέλους τελείωσε» και για την αστική συγκοινωνία που πρέπει να σχεδιαστεί από την αρχή.
πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου