Ασαφές και αόριστο χαρακτηρίζει το σχέδιο νόμου, που κατέθεσε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους περί
Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ).
Σε ανακοίνωσή της, η ΠΕΔ-ΚΜ ζητά μια νέα δια ζώσης συζήτηση με τον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων, ώστε «ώστε να παρασχεθούν από τον ίδιο οι αναγκαίες διευκρινήσεις, να λυθούν εύλογες απορίες και να απαντηθούν ερωτήματα που προέκυπταν από το Προσχέδιό του».
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:
«Τον Ιανουάριο του 2017, μετά από πολύμηνες έγγραφες και προφορικές προσκλήσεις και υπενθυμίσεις μας ο Υπουργός κος Χ. Σπίρτζης συμμετείχε σε μια πρώτη συζήτηση για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, με τη ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας και τους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, υποσχόμενος, στην συνάντηση που διοργανώθηκε στον Ευόσμο (14.1.17), να αποστείλει ένα συγκεκριμένο, σαφές και κοστολογημένο σχέδιο νόμου, επί του οποίου θα γινόταν πλέον συγκεκριμένη διαβούλευση.
Αντ’ αυτού, απέστειλε μετά από 3 μήνες ένα ασαφές και αόριστο κείμενο. Η ΠΕΔΚΜ και οι Δήμοι της Π.Ε. Θεσσαλονίκης ζητήσαμε από τον κο Υπουργό να πραγματοποιηθεί μια νέα δια ζώσης συζήτηση, ώστε να παρασχεθούν από τον ίδιο οι αναγκαίες διευκρινήσεις, να λυθούν εύλογες απορίες και να απαντηθούν ερωτήματα που προέκυπταν από το Προσχέδιό του.
Η νέα αυτή συζήτηση διεξήχθη την Δευτέρα 8 Μαΐου 2017 (ώρα έναρξης 14:30) στα γραφεία της ΠΕΔΚΜ και στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο Πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ κος Λ. Κυρίζογλου κάλεσε τον κο Υπουργό να μιλήσει «με ανοιχτά χαρτιά» και να παρουσιάσει επιτέλους τον συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου του για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.
Ο κος Υπουργός διαβεβαίωσε ότι μιλά «με ανοιχτά χαρτιά», άρχισε δε, συνέχισε και ολοκλήρωσε την συζήτηση, αναλύοντας διατάξεις του Προσχεδίου Νόμου, δεχόμενος παρατηρήσεις και σχόλια επ’ αυτών ή αιτιολογώντας τις κατά περίπτωση ρυθμίσεις τους.
Όμως, την ίδια μέρα (Δευτέρα, 8 Μαΐου 2017) και ΠΡΙΝ από την έλευσή του στην ΠΕΔΚΜ ο κος Υπουργός είχε ήδη υπονομεύσει και ακυρώσει το Προσχέδιό του, καθώς είχε καταθέσει άλλο, διαφορετικό Σχέδιο Νόμου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ), προφανώς για να συνταχθεί η επ’ αυτού προβλεπόμενη έκθεση δημοσιονομικών επιπτώσεων.
Αυτή η εκκωφαντική διγλωσσία του κου Σπίρτζη αποδεικνύει πως δεν είναι ειλικρινής και αξιόπιστος συνομιλητής.
Αποδεικνύει πως δεν σέβεται τον θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους Εκπροσώπους της.
Αποδεικνύει πως δεν τον ενδιαφέρει η εξυπηρέτηση του λαού της Π.Ε. Θεσσαλονίκης και η ομαλή εξέλιξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του τόπου. Επισημαίνουμε ότι φέρει ακέραια την ευθύνη για οτιδήποτε ήθελε συμβεί.
Μια σύγκριση των δυο κειμένων εκθέτει πολλαπλώς τον κο Υπουργό:
οι ατέλειες, οι ασάφειες και οι προχειρότητες, που διατρέχουν και τα δυο κείμενα αποτελούν τα μικρότερα και λιγότερο ανώδυνα ελαττώματά τους.
Το σημαντικότερο είναι η απόκρυψη των σχεδιασμών του κου Υπουργού, η προσπάθεια παραπλάνησης των Εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η περιφρόνηση προς την τοπική κοινωνία, και, δυστυχώς, η οίηση της «παντοδυναμίας» που οδηγεί σε «εκπόνηση σχεδίων» και διατυπώσεις «διατάξεων», το περιεχόμενο των οποίων εμφορείται από αντιλήψεις που δεν συνάδουν με τις αρχές και τους κανόνες μιας δημοκρατικής πολιτείας.
Αν κος Σπίρτζης διαθέτει έστω και ίχνη δημοκρατικής ευαισθησίας οφείλει να αποσύρει πάραυτα το κρυφίως κατατεθέν Σχέδιό του και να επανέλθει σ’ένα ειλικρινή, αυτή τη φορά, διάλογο με τους Δημάρχους (ΠΕΔ/ΚΜ), τους Επαγγελματικούς και Κοινωνικούς Φορείς της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ και τον ΟΑΣΘ, για την χάραξη του μέλλοντος των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης».
THESTIVAL.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου