Έγγραφη
απάντηση στη Βουλή έδωσε η υφυπουργός κα Αικ. Παπανάτσιου προς τον
Βουλευτή κο Ε.Μπασιάκο σχετικά με την καταγγελία/ ερώτηση του τελευταίου
ως προς τα μέτρα που
προτίθεται να πάρει η Ελληνική κυβέρνηση ώστε να αποθαρρύνει τους Έλληνες πολίτες να αποκτούν στη Βουλγαρία ΙΧΕ αυτοκίνητα, συνήθως πολυτελείας, με βουλγαρικές πινακίδες, για να περιορίσουν το κόστος ασφάλισης, τα τέλη κυκλοφορίας, το ΚΤΕΟ κ.λπ.
Αναλυτικά η απάντηση:
Οι προϋποθέσεις για την προσωρινή εισαγωγή και κυκλοφορία οχημάτων με ξένες πινακίδες στη χώρα μας ορίζονται ρητά στην υπ’ αριθμ. Δ/247/13/88 (ΦΕΚ 195 Β/1988) Α.Υ.Ο. Το διάστημα κατά το οποίο επιτρέπεται η ως άνω κυκλοφορία στο έδαφος της χώρας ορίζεται κατ’ ανώτατον σε έξι (6) μήνες και μόνο εφόσον πληρούνται οι σχετικοί όροι (συνήθης κατοικία εκτός Ελλάδας, προσωρινή διαμονή στη χώρα, ιδιωτική χρήση κλπ).
Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει ιδιαζόντως αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα, κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 Ευρώ. Αντίστοιχα, για οχήματα με πινακίδες τρίτων χωρών, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας, ήτοι επιβολή πολλαπλού τέλους που ισούται με το τριπλάσιο των αναλογούντων δασμών και λοιπών φόρων, κατάσχεση του οχήματος και υποβολή μηνυτήριας αναφοράς στον Εισαγγελέα.
Από τα ανωτέρω προκύπτει σαφώς η ύπαρξη ενός ξεκάθαρου και αυστηρού θεσμικού πλαισίου περί της απόκτησης οχήματος σε ξένη χώρα και κυκλοφορίας του εντός της χώρας χωρίς να πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις.
Η εφαρμογή του συγκεκριμένου νομικού πλαισίου έχει ανατεθεί στις Τελωνειακές και σε λοιπές ελεγκτικές Αρχές της χώρας και αποτελεί βασική προτεραιότητά τους.
http://fimotro.gr
προτίθεται να πάρει η Ελληνική κυβέρνηση ώστε να αποθαρρύνει τους Έλληνες πολίτες να αποκτούν στη Βουλγαρία ΙΧΕ αυτοκίνητα, συνήθως πολυτελείας, με βουλγαρικές πινακίδες, για να περιορίσουν το κόστος ασφάλισης, τα τέλη κυκλοφορίας, το ΚΤΕΟ κ.λπ.
Αναλυτικά η απάντηση:
Οι προϋποθέσεις για την προσωρινή εισαγωγή και κυκλοφορία οχημάτων με ξένες πινακίδες στη χώρα μας ορίζονται ρητά στην υπ’ αριθμ. Δ/247/13/88 (ΦΕΚ 195 Β/1988) Α.Υ.Ο. Το διάστημα κατά το οποίο επιτρέπεται η ως άνω κυκλοφορία στο έδαφος της χώρας ορίζεται κατ’ ανώτατον σε έξι (6) μήνες και μόνο εφόσον πληρούνται οι σχετικοί όροι (συνήθης κατοικία εκτός Ελλάδας, προσωρινή διαμονή στη χώρα, ιδιωτική χρήση κλπ).
Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει ιδιαζόντως αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα, κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 Ευρώ. Αντίστοιχα, για οχήματα με πινακίδες τρίτων χωρών, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας, ήτοι επιβολή πολλαπλού τέλους που ισούται με το τριπλάσιο των αναλογούντων δασμών και λοιπών φόρων, κατάσχεση του οχήματος και υποβολή μηνυτήριας αναφοράς στον Εισαγγελέα.
Από τα ανωτέρω προκύπτει σαφώς η ύπαρξη ενός ξεκάθαρου και αυστηρού θεσμικού πλαισίου περί της απόκτησης οχήματος σε ξένη χώρα και κυκλοφορίας του εντός της χώρας χωρίς να πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις.
Η εφαρμογή του συγκεκριμένου νομικού πλαισίου έχει ανατεθεί στις Τελωνειακές και σε λοιπές ελεγκτικές Αρχές της χώρας και αποτελεί βασική προτεραιότητά τους.
http://fimotro.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου