ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

Προσωρινή συμφωνία για τον ΟΑΣΘ





Με κλειστά τα χαρτιά του ο υπουργός στη σύσκεψη με τους φορείς της πόλης

Σε καλό κλίμα, με συμφωνία που διασφαλίζει την λειτουργία του ΟΑΣΘ τους επόμενους μήνες, αλλά χωρίς να ανοίξει ο υπουργός υποδομών τα χαρτιά του για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών

Θεσσαλονίκης, έγινε χθες η συνάντηση των εκπροσώπων των φορέων με τον Χρήστο Σπίρτζη, στην Αθήνα. Ο υπουργός αναγνώρισε την οφειλή, ύψους 18 εκ. ευρώ, που υπάρχει προς τον ΟΑΣΘ, από την διαφορά του ΦΠΑ και δεσμεύτηκε να καταβληθεί το μεγαλύτερο μέρος της μέχρι το τέλος του έτους, ενώ υποσχέθηκε να καταβληθεί προκαταβολικά η δόση Δεκεμβρίου της αντισταθμιστικής οφειλής του δημοσίου (επιδότηση) προς τον οργανισμό.
Ο κ. Σπίρτζης έθεσε ως απαραίτητη προϋπόθεση για την εκταμίευση των χρημάτων, να δοθούν για την εξόφληση δεδουλευμένων των εργαζομένων στους οποίους οφείλονται δύο μισθοί (Σεπτέμβριος, Οκτώβριος) και σε λίγες ημέρες να προστεθεί η οφειλή για τον Νοέμβριο. Η προκαταβολή της επιδότησης, ύψους 3,9 εκ. ευρώ, θα δοθεί τις επόμενες ημέρες, αλλά μπορεί να καλύψει μόνο τη μισθοδοσία ενός μηνός. Ακολούθως θα γίνει προσπάθεια να δοθούν μέχρι 31 Δεκεμβρίου 12 εκ. ευρώ, από τη διαφορά ΦΠΑ (που αυξήθηκε από το 13%, στο 23% και στη συνέχεια στο 24%, ενώ ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να εισπράττει 13%). Τα υπόλοιπα 6 εκ. ευρώ θα δοθούν σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2017, δηλαδή 1 εκ. ευρώ το μήνα. Το ακριβές χρονοδιάγραμμα της εκταμίευσης πάντως θα καθοριστεί σήμερα, σε σύσκεψη εκπροσώπων των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και διευθυντών του οργανισμού, με υπηρεσιακούς παράγοντες στην Αθήνα.
Οι εκπρόσωποι των φορέων της Θεσσαλονίκης ζήτησαν αρχικά να διασφαλιστεί ότι θα υπάρχει συγκοινωνία στην πόλη. «Παίρνοντας το λόγο διατύπωσα το αίτημα μας να βρίσκεται σε λειτουργία ο ΟΑΣΘ και παράλληλα να συζητήσουμε για το τι μέλλει γεναίσθαι με τον οργανισμό. Του ζήτησα να μας πει τι σκέφτεται να κάνει με τις αστικές συγκοινωνίες και απέφυγε να απαντήσει. Ζήτησε να ακούσει τις δικές μας προτάσεις», αναφέρει στη «Μ» ο κ. Λάζαρος Κυρίζογλου, δήμαρχος Μενεμένης – Αμπελοκήπων και πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ). Ο ίδιος πήρε θέση σχετικά με την πρόταση που κατέθεσε και στη σύσκεψη ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης περί της δημιουργίας ενός διαδημοτικού σχήματος που θα συμμετέχει μαζί με τον ΟΑΣΘ στις αστικές συγκοινωνίες. «Πρέπει να δούμε πρώτα τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος, πρέπει να γίνει μια οικονομοτεχνική μελέτη και στην συνέχεια να αποφασίσουν οι δήμαρχοι», τόνισε ο κ. Κυρίζογλου.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, και στελέχη του οργανισμού αναφέρθηκαν σε κάποιες προτάσεις τους για εξορθολογισμό των δρομολογίων, μείωση του λειτουργικού κόστους, αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής. Η συζήτηση σχετικά με αυτές τις προτάσεις θα συνεχιστεί στις συσκέψεις της επιτροπής που έχει συσταθεί για να εξετάσει τα ζητήματα του ΟΑΣΘ, με την συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων, της διοίκησης του οργανισμού και του υπουργείου.
Ο κ. Στεφανίδης πάντως χαρακτήρισε επικοδομητικό το διάλογο που έγινε χθες στο υπουργείο. Καλό χαρακτήρισε το κλίμα της συνάντησης σε δηλώσεις ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης που συμμετείχε, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει άμεσα να ανοίξει η συζήτηση για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.Ο ίδιος τόνισε ότι προτεραιότητα πρέπει να είναι η σύσταση φορέα που θα σχεδιάζει βραχυπρόθεσμα για τον ΟΑΣΘ και μακροπρόθεσμα για άλλα μέσα, όπως το μετρό, ή το τραμ, ή τη θαλάσσια συγκοινωνία. Θετική χαρακτήρισε την εξέλιξη ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, ο οποίος παρέμεινε στην Αθήνα για τη σημερινή συνέχεια των συναντήσεων. Εκτός από τους προαναφερόμενους στη συνάντηση συμμετείχαν η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου η οποία τόνισε στον υπουργό την αναγκαιότητα αδιάκοπης λειτουργίας του ΟΑΣΘ, και στελέχη του οργανισμού.
Η μπάλα στην κερδίδα
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της χθεσινής συνάντησης ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Εντάξει», Σταύρος Καλαφάτης, δήλωσε ότι «για άλλη μία φορά ο υπουργός υποδομών και μεταφορών «πέταξε την μπάλα στην κερκίδα», στο θέμα του ΟΑΣΘ. Η πολυδιαφημισμένη σύσκεψη φορέων της πόλης, υπό τον υπουργό, έδωσε ως αποτέλεσμα το αυτονόητο: να καταβάλει το υπουργείο τον οφειλόμενο, στον Οργανισμό, ΦΠΑ, για να πληρωθούν οι απλήρωτοι εργαζόμενοι. Για την επόμενη ημέρα του ΟΑΣΘ όμως, θέμα το οποίο ο ίδιος άνοιξε, δεν είχε να πει απολύτως τίποτα. Άφησε τους φορείς να καταθέτουν προτάσεις, χωρίς ο ίδιος να έχει μπροστά του ούτε σχέδιο επί χάρτου. Και δεν δεσμεύτηκε ούτε γι αυτό που «καίει» τους πολίτες: ο ΦΠΑ του εισιτηρίου θα αυξηθεί, από 1/1/2017 στο 23%, κάτι που σημαίνει αύξηση του κομίστρου, ή όχι»;
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία» την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

Πρόταση για τον ΟΑΣΘ ζητά από το υπουργείο η ΠΕΔ Κ.Μ
Τη διατύπωση πρότασης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, η οποία θα δοθεί προς συζήτηση σε όλους τους εμπλεκόμενους, ζητά από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, όπως τόνισε ο πρόεδρός της, Λάζαρος Κυρίζογλου, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης. Ο κ. Κυρίζογλου επισήμανε ότι η πρόταση αυτή θα μπορέσει να αποτελέσει τη βάση της συζήτησης, ώστε στη συνέχεια η ΠΕΔ να καταθέσει και τη δική της. Σε κάθε περίπτωση το διοικητικό συμβούλιο ζητά ο ρόλος της αυτοδιοίκησης στο μεταφορικό έργο να είναι καθοριστικός.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, ο Γιάννης Μαγκριώτης, με την ιδιότητα του συντονιστή της Κίνησης «Προοδευτικοί Πολίτες για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας», παρουσίασε την πρόταση της κίνησης για το θέμα. Όπως είπε, το καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ πρέπει να αλλάξει, δεδομένης της εφαρμογής, το 2019, της σχετικής κοινοτικής οδηγίας, που απελευθερώνει το καθεστώς των αστικών συγκοινωνιών και επιβάλλει διεθνείς διαγωνισμούς.
Η πρόταση της Κίνησης προβλέπει, μεταξύ άλλων, μεταβατικό στάδιο επίλυσης όλων των εκκρεμοτήτων, προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση των υπηρεσιών της αστικής συγκοινωνίας σε έναν ή περισσότερους ιδιωτικούς φορείς, συγκρότηση ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής για όλες τις αστικές συγκοινωνίες της χώρας με τμήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, συμβούλιο αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, επιδότηση του εισιτηρίου και καθολική χρήση των νέων τεχνολογιών.
Για τα οικονομικά της αυτοδιοίκησης ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ τόνισε ότι «δυστυχώς και φέτος, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια, το μεγάλο θύμα της δημοσιονομικής περιπέτειας που περνά η χώρα είναι και πάλι η τοπική αυτοδιοίκηση» και πρόσθεσε: «τουλάχιστον 220 εκατ. ευρώ είναι τα περικοπτόμενα με βάση το σχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού του 2017 σε σχέση με την εκτίμηση ότι θα κλείσει σε ένα άλφα ποσό ο προϋπολογισμός του 2016. Και επειδή αυτές είναι εκτιμήσεις της κυβέρνησης, εγώ είμαι σχεδόν βέβαιος ότι θα είναι μεγαλύτερη η περικοπή από 220 εκατ. ευρώ, κάτι το οποίο δεν μπορούμε να το δεχτούμε και αντιδρούμε».
Στο ίδιο μήκος κύματος, το διοικητικό συμβούλιο εξέφρασε την αντίθεσή του στην περαιτέρω μείωση των πόρων της αυτοδιοίκησης και ζήτησε την άμεση καταβολή των θεσμοθετημένων και εγγεγραμμένων στους προϋπολογισμούς των δήμων πόρων, που ανέρχονται σε 214 εκατ. ευρώ και δεν έχουν καταβληθεί.
Το διοικητικό συμβούλιο της ΠΕΔ-ΚΜ ασχολήθηκε, εξάλλου με το προσφυγικό, για το οποίο ο κ. Κυρίζογλου ζήτησε έγκαιρη ενημέρωση από το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής και διατύπωσε το αίτημα να τηρηθούν οι υποσχέσεις του υπουργείου περί μείωσης του αριθμού των κέντρων φιλοξενίας προσφύγων στη Θεσσαλονίκη, δικαιότερης κατανομής και διασποράς των προσφύγων σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας και βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης στα κέντρα φιλοξενίας.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου