ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Αναβρασμός στον κλάδο φορτηγών





Για ακόμη μια φορά, η Πολιτεία αδυνατεί να προσφέρει λύσεις στην βελτίωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, με νέα αντικίνητρα για τον κλάδο των μεταφορών.


Ο ένας μετά τον άλλο, οι φορείς της αγοράς εγείρουν τις έντονες αντιδράσεις τους για το πρόσφατο μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας των φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας.

Ως γνωστόν, με σχετική νομοθεσία, η Πολιτεία επέβαλλε πρόσφατα περιορισμούς στην κυκλοφορία των φορτηγών οχημάτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο των εθνικών οδών της χώρας, με το πρόστιμο για τους παραβάτες να ανέρχεται στα 2.000 ευρώ.
Από την πλευρά τους, τόσο οι ενώσεις του κλάδου των φορτηγών όσο και άλλοι φορείς της ελληνικής επιχειρηματικότητας, σπεύδουν να εκφράσουν την αντίθεση τους στο εν λόγω μέτρο καθώς, με βάση τα όσα αναφέρονται στις επιστολές διαμαρτυρίας που έχουν κοινοποιήσει, το εν λόγω μέτρο δεν προσφέρει το παραμικρό στην βελτίωση της επιχειρηματικότητας, των επενδύσεων και της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας γενικότερα, με την κοινωνία να μην αντέχει άλλα αντικίνητρα…
Αυτή είναι συγκεκριμένα και η κεντρική ιδέα των πρόσφατων δηλώσεων του προέδρου του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ), κ. Δημ. Μαθιού, ο οποίος ανέφερε σχετικά πως: «Είναι τουλάχιστον αντιφατική ως πολιτική, αν όχι ανεξήγητη η άγνοια των αναγκών της οικονομίας όταν από τη μια πλευρά το ζητούμενο είναι η δράση, οι εξαγωγές, οι επενδύσεις και γενικά κάθε επιχειρηματική κινητοποίηση και από την άλλη, δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο η διακίνηση των προϊόντων».
Ο πρόεδρος του ΣΒΑΤ υπογραμμίζει μεταξύ άλλων πως το μέτρο δυσχεραίνει τη διακίνηση εμπορευμάτων στο οδικό δίκτυο αφού τα φορτηγά άνω των 3,5t. θα μπορούν πλέον να κυκλοφορούν 4 ημέρες την εβδομάδα με δεδομένο ότι απαγορεύεται η διέλευση τους κατά τη διάρκεια των περισσότερων σαββατοκύριακων και τις εορτές ενώ, επιβαρύνονται και χιλιάδες δημόσιοι μεταφορείς με υπέρογκα κόστη.
Έντονες αντιδράσεις από όλους τους φορείς
Των σχετικών δηλώσεων του προέδρου του ΣΒΑΠ είχαν προηγηθεί σχετικές διαμαρτυρίες και του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων (ΚΕΕ) και του ΕΒΕΑ (Εμπορικό – Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών), κ. Κων. Μίχαλου προς τους συναρμόδιους υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Σχετικές επιστολές διαμαρτυρίας έχουν αποστείλει μέχρι στιγμής και τα προεδρεία του EBEΠ (Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά), της ΓΣΕΒΕΕ (Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος), το ΠΣΧΕΜ (Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών) και το ΕΕΘ (Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης).
Μάλιστα, στην σχετική επιστολή του ΕΕΘ προς την Πολιτεία αναφέρεται χαρακτηριστικά πως: «…Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα δρομολόγιο μεταφοράς φορτίου, από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, κοστίζει στον πελάτη 500 ευρώ, την ώρα που τα 120 εξ αυτών θα πρέπει να δοθούν στα διόδια της διαδρομής».

Πηγή: http://pro.autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου