Άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν γίνει πιο συμπαγή και τοποθετήθηκαν σε νέες θέσεις με κριτήριο τη βέλτιστη διάταξη χώρων. Επίσης φρόντισαν να κατεβεί πιο χαμηλά το κέντρο βάρους του οχήματος.
Η νέα μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου είναι πιο συμπαγής, ενώ η αντοχή της και η απόδοση φόρτισης έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Το νέο Toyota Prius χάρη στο εξελιγμένο υβριδικό σύστημα μείωσε τις εκπομπές CO2 κατά 18% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Σημαντικό νέο στοιχείο είναι και η χρήση της νέας πλατφόρμας Toyota New Global Architecture (TNGA). Προσφέρει στο αυτοκίνητο, υψηλότερη ακαμψία, χαμηλότερο κέντρο βάρους και παρέχει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή της διαμόρφωσης του αμαξώματος.
Ο χώρος αποσκευών έχει βελτιωθεί μετά την υιοθέτηση μιας νέας συστοιχίας μπαταριών. Αυτή είναι μικρότερη σε διαστάσεις και έχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Επίσης χάρη στη χρήση ενός νέου συστήματος πίσω ανάρτησης με διπλά ψαλίδα, αυξήθηκε και η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου.
Οι δυνατότητες του πακέτου ασφάλειας Toyota Safety Sense έχουν επεκταθεί με την προσθήκη του Adaptive Cruise Control που βασίζεται σε ραντάρ και μία νέα λειτουργία ανίχνευσης πεζών για το Pre-Collision System (Σύστημα Προ-Σύγκρουσης).
Το 1997 το πρώτο Toyota Prius λανσαρίστηκε με το σύνθημα «έγκαιρα για τον 21ο αιώνα». Ως το παγκοσμίως πρώτο υβριδικό όχημα μαζικής παραγωγής, ενσάρκωνε αυτό που δήλωνε το Λατινικής προέλευσης όνομά του ότι «προηγείται της εποχής του».
Το πρώτο αυτοκίνητο ήταν ένα μικρό, τετράθυρο σεντάν με νέο υβριδικό σύστημα το οποίο συνδύαζε ένα βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. VVT-i κύκλου Atkinson με ηλεκτροκινητήρα 33 kW. Τότε είχε την κορυφαία απόδοση, αφού οι εκπομπές CO2 ήταν 120 γραμ./χλμ. και η μέση κατανάλωση μόλις 5,1 λίτρα/100χλμ.
Το αρχικό πακέτο ανασχεδιάστηκε πλήρως και βελτιώθηκε στη δεύτερη γενιά του μοντέλου το 2003, με αισθητά αυξημένη ισχύ και απόδοση, και ανανεωμένη αισθητική διαμορφώνοντας ένα μεγαλύτερο, κομψότερο, πιο άνετο και πρακτικότερο χάτσμπακ. Το βελτιωμένο υβριδικό σύστημα χρησιμοποιούσε ένα υβριδικό πακέτο μπαταρίας που ήταν μικρότερο και ελαφρύτερο και προσέφερε υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η οικονομία καυσίμου βελτιώθηκε κατά 15% στα 4,3 λίτρα/100 χλμ. και τα επίπεδα CO2 έπεσαν ακόμα χαμηλότερα στα 104 γραμ./χλμ.
Το τρέχον Prius έκανε το ντεμπούτο του το 2009, με έναν ακόμα ισχυρότερο συνδυασμό ισχύος και απόδοσης. Η ισχύς του υβριδικού συστήματος ήταν πάνω από το ένα τρίτο μεγαλύτερη σε σχέση με του αρχικού μοντέλου και παράλληλα οι εκπομπές CO2 είχαν πέσει κατά ένα τέταρτο, ενώ η κατανάλωση καυσίμου είχε βελτιωθεί κατά 23%.
Η επιμονή της Toyota στην υβριδική τεχνολογία είχε σαν αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις να ξεπεράσουν τα οκτώ αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο από το 1997. Ανάμεσα τους και πάνω από 3,5 εκατομμύρια Prius.
nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου