ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Σε λειτουργία ηλεκτρονική πλατφόρμα επίλυσης διαφορών για καταναλωτές και εμπόρους



Σε λειτουργία ηλεκτρονική πλατφόρμα επίλυσης διαφορών για καταναλωτές και εμπόρους
Την λειτουργία της πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ανακοίνωσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου-GR.EC.A.
Η εν λόγω πλατφόρμα θα επιτρέπει τόσο σε καταναλωτές όσο και σε εμπόρους να επιλύουν εξωδικαστικά και ηλεκτρονικά τις διαφορές τους είτε αυτές αφορούν σε εγχώριες είτε σε διασυνοριακές συναλλαγές.
Η ΗΕΔ συνδέεται απευθείας με τους αρμόδιους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) σε κάθε χώρα, οι οποίοι αναλαμβάνουν τη διεκπεραίωση των καταγγελιών.
Η επιλογή του φορέα πρέπει να συμφωνηθεί και από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη.
Στη χώρα μας, οι αρμόδιοι φορείς είναι Α) η Ανεξάρτητη Αρχή "Συνήγορος του Καταναλωτή” και Β) ο Μεσολαβητής Τραπεζικών-Επενδυτικών Υπηρεσιών.
Η διαδικασία πραγματοποιείται σε τέσσερα στάδια, είναι εύκολη, ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά και εξυπηρετεί όλες τις χώρες της ΕΕ. Ο φορέας οφείλει να αποφασίσει εντός 90 ημερών.
Η ΗΕΔ εντάσσεται στο πλαίσιο της Οδηγίας 2013/11/ΕΚ, η οποία πρόσφατα εναρμονίστηκε στην ελληνική νομοθεσία (με την ΚΥΑ 70330/2015) και προβλέπει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών με τη διαδικασία Alternative Dispute Resolution στο σύνολο της ΕΕ.
Ο GR.EC.A. συμβουλεύει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να ενημερώσουν -το συντομότερο δυνατόν- τους όρους χρήσης, προσθέτοντας μία ακόμα δήλωση που θα πληροφορεί τους καταναλωτές για το φορέα ή τους φορείς ΕΕΔ, από τους οποίους καλύπτονται. Επιπρόσθετα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί όλα τα eshops να προσθέσουν μία παραπομπή στον Ευρωπαϊκό Φορέα ΗΕΔ, ώστε να συμμορφωθούν προς την ανωτέρω Οδηγία.
Για περισσότερες πληροφορίες, στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://goo.gl/gf3zDh

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου