To Auris εμφανίστηκε στο Παρίσι το 2006 και ήταν ουσιαστικά η
5θυρη έκδοση της Corolla, χτισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το πλέον
πετυχημένο μοντέλο της Toyota, που παρέμεινε στην Ευρώπη σαν όνομα μόνο
για το 4θυρο μοντέλο.
Το Auris όντας καταδικασμένο να πετύχει, κατάφερε σιγά σιγά να κερδίσει την εμπιστοσύνη των περισσότερων πιστών της Corolla, προσελκύοντας καταναλωτές και από άλλα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, ενώ το 2012 ανανεώθηκε και πρόσφατα δέχτηκε ένα facelift που συνοδεύεται από μια νέα γκάμα κινητήρων, ανάμεσά στους οποίους και ο 1.2 Turbo βενζίνης (D-4T) που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Ο νέος αυτός κινητήρας με χωρητικότητα 1.197 κ.εκ., είναι 16 βάλβιδος, 4-κύλινδρος με turbo, αποδίδει 116 ίππους στις 5.200-5.600 σ.α.λ. και διαθέτει ροπή 18,9 χγρμ από 1.500 έως 4.000 σ.α.λ.
Ελαφρύς και συμπαγής ενσωματώνει πολυάριθμες τεχνολογίες, όπως άμεσο ψεκασμό καυσίμου, κυλινδροκεφαλή με αυλούς υψηλού στροβιλισμού, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, βελτιωμένο Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), ένα ελαφρύ σύστημα κίνησης βαλβίδων, μεταβλητό σύστημα ψεκασμού λαδιού, ενώ η πολλαπλή και οι αυλοί εισαγωγής είναι από ρητίνη. Το τούρμπο, ο άμεσος ψεκασμός και το νέο VVT-iW συνεργάζονται με στόχο την υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές σε συνδυασμό καλές επιδόσεις και τελικά χαμηλή κατανάλωση. Ο 1.2 D-4T δεν ακολουθεί την πεπατημένη σε τεχνολογία, καθώς σε χαλαρή οδήγηση λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με το σύστημα VVT-iW που ελέγχει τους εκκεντροφόρους να αφήνει λίγο ανοιχτές τις βαλβίδες εισαγωγής στη φάση της συμπίεσης αφήνοντας μέρος του αέρα εισαγωγής να επιστρέψει πίσω στην εισαγωγή, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου. Όταν οι στροφές ανέβουν, τότε ο κινητήρας επανέρχεται σε κύκλο Otto, όπου με πολλαπλούς ψεκασμούς καυσίμου ανεβάζει απόδοση, όντας την ίδια στιγμή και οικονομικός.
Στην περίπτωσή μας ο 1.2 D-4T, συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ μπορεί να συνδυαστεί (προαιρετικά) με το συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης Multidrive S που διαθέτει αυτόματο και σειριακό 7τάχυτο Sport mode, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς.
Στην πράξη αυτό που κάνει εντύπωση είναι η γραμμική, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα, που επιταχύνει το 1190 κιλών αμάξωμα από στάση στα 100χλμ/ώρα μέσα σε 10.4’’, για να το φτάσει στην τελική ταχύτητα των 195 χλμ/ώρα.
Οδηγώντας για σχεδόν 800 χλμ εντός ή εκτός πόλης, διαπιστώσαμε σαφή έλλειψη ροπής έως τις 1500 σ.α.λ. και στη συνέχεια, μια ιδιαίτερη ζωντάνια που ξεκινά από περίπου στις 1500σ.α.λ., εντείνεται στις μεσαίες στροφές και «ξεφουσκώνει» ψηλά (κόκκινο στις 5500σ.α.λ.), ενώ η μέση κατανάλωση των 7,5 λτ/100χλμ που «πετύχαμε», απέχει πολύ από τα 4,8λτ που δίνει η Toyota.
Πάντως, οι εκπομπές CO2 που είναι στα 109 g/km, ελαχιστοποιούν τα τέλη κυκλοφορίας, κάτι που μειώνει το κόστος χρήσης.
Κατά τα λοιπά το «φρεσκαρισμένο» Auris ξεχωρίζει από το διακριτικά ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό, η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε καλό επίπεδο, η θέση οδήγηση βολεύει κάθε σωματότυπο και προσφέρει καλή ορατότητα, η εργονομία αγγίζει το τέλειο (με εξαίρεση το υπερυψωμένο ντουλαπάκι ανάμεσα στα καθίσματα που δυσκολεύει τις αλλαγές ταχυτήτων), οι χώροι είναι πολύ μεγάλοι με επίπεδο πάτωμα για τους επιβάτες, πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και ο χώρος αποσκευών διαθέτει όγκο 360 λίτρων, ενώ στο κάτω μέρος βρίσκεται η ρεζέρβα ασφαλείας.
Στα συν της ανανέωσης ανήκει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Touch II που «φιλοξενεί» τις ενδείξεις του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, του συστήματος πλοήγησης και των λειτουργιών του οχήματος σε μια ευδιάκριτη και εύχρηστη οθόνη αφής 7 ιντσών.
Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι και η ασφάλεια με το πακέτο Toyota Safety Sense που προστίθεται στο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSC και τους 7 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού).
Το Safety Sense είναι μία σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας με τα εξής συστήματα:
Pre-Collision System: Ανιχνεύει αντικείμενα μπροστά από το αυτοκίνητο με ταχύτητες από 10 - 80 χλμ/ώρα και αν αναγνωρίσει ενδεχόμενο σύγκρουσης ειδιποιεί τον οδηγό να φρενάρει με ηχητική και οπτική προειδοποίηση προ-φορτίζοντας ταυτόχρονα το σύστημα φρένων. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, μειώνοντας την ταχύτητα κατά περίπου 30 χλμ, ή ακόμα και ακινητοποιώντας το όχημα.
Lane Departure Alert: «Βλέπει» τη διαγράμμιση των λωρίδων και, αν το όχημα αποκλίνει από τη λωρίδα χωρίς να δουλεύει το φλας, προειδοποιεί τον οδηγό με οπτικό και ηχητικό σήμα.
Automatic High Beam: Εξασφαλίζει την εμπρός ορατότητα κατά τη νυχτερινή οδήγηση, ανιχνεύοντας τόσο τους προβολείς των αντίθετα ερχόμενων όσο και τα πίσω φώτα των προπορευόμενων αυτοκινήτων, αλλάζοντας αυτόματα μεταξύ μεγάλης και μεσαίας σκάλας, ώστε να μην «τυφλώνει» τους άλλους οδηγούς.
Road Sign Assist: «Διαβάζει» την κάθετη σήμανση (όρια ταχύτητας, απαγορευτικά, πινακίδες οδών ταχείας κυκλοφορίας, κ.λπ.) και ενημερώνει τον οδηγό μέσω της οθόνης πληροφοριών TFT στο κέντρο του ταμπλό. Όταν ο οδηγός υπερβεί όριο ταχύτητος, το σύστημα ειδοποιεί με οπτικό και ηχητικό σήμα.
Αναβαθμισμένη είναι και η οδική συμπεριφορά του Auris που οδηγήσαμε, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην πίσω ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια (εμπρός υπάρχουν γόνατα Μακ Φέρσον). Το 5θυρο …Corolla πατάει καλά στο δρόμο, εμφανίζει ελαφρές τάσεις υποστροφής αν πιεστεί, γέρνει λογικά, έχει πολύ ελκτική πρόσφυση, ακούει άμεσα στις εντολές του θετικού (αν και ελαφριού) με αίσθηση τιμονιού και φρενάρει σε κάθε περίπτωση χωρίς τα φρένα να δείχνουν σημεία κόπωσης.
Η άνεση βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ο θόρυβος κύλισης ιδιαίτερα χαμηλός και οι ανωμαλίες των δρόμων αναδεικνύουν τη στιβαρότητα της κατασκευής και την ικανότητα της ανάρτησης στην απόσβεση, κάτι στο οποίο βοηθούν και τα σχετικά υψηλού προφίλ ελαστικά (205/55/16). Η κατασκευή δεν κάνει κυριολεκτικά «τσικ» και αν είναι να σημειώσουμε κάποια μειονεκτήματα, αυτά περιορίζονται στα μέτρια φώτα και την ασθενική κόρνα, που μάλλον όμως έχει να κάνει με νόρμες Ιαπωνίας, καθώς όλα (ή σχεδόν) τα αυτοκίνητα της χώρας του ανατέλλοντος ήλιου υστερούν σε αυτό το βασικό (για Έλληνες, Αιγύπτιους και άλλους τριτοκοσμικούς οδηγούς) αξεσουάρ.
Συμπερασματικά πάντως, το Auris με τον μικρού κυβισμού αλλά ικανοποιητικής απόδοσης κινητήρα και ατού τους χώρους, την ποιότητα κατασκευής και την οδική συμπεριφορά, είναι μια από τις καλύτερες προτάσεις στην μικρομεσαία κατηγορία, παρά την «αλμυρούτσικη» τιμή που ξεκινά από τις 19.100 €, για την βασική έκδοση (Active).
Υπέρ
Κινητήρας
Ποιότητα κατασκευής
Χώροι επιβατών/αποσκευών
Εργονομία/Ορατότητα
Οδική συμπεριφορά
Κατά
Τράβηγμα στις χαμηλές στροφές
Τιμή βασικής έκδοσης
Ασθενικά φώτα
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: Μικρομεσαίο Επιβατικό
Αριθμός θέσεων: 5
Διαστάσεις: 4.330 Χ 1.760 Χ 1.475 χλστ
Μεταξόνιο: 2.600 χλστ
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, βενζίνης
Κυβισμός: 1.197 κ.εκ.
Ισχύς: 116 ίπποι/5.200σ.α.λ.
Ροπή: 18,9 χγρμ/1.500σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα τύπου McPherson/ Πίσω Διπλά ψαλίδια
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι/Πίσω Δίσκοι
Τροχοί: 205/55/16
Επιτάχυνση 0-100: 10,4’’
Τελική ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,5λτ/100χλμ
Ρεζερβουάρ: 50 λτ
Χώρος αποσκευών360 / 1199 λτ
Βάρος: 1.190 κιλά
news.gr
Το Auris όντας καταδικασμένο να πετύχει, κατάφερε σιγά σιγά να κερδίσει την εμπιστοσύνη των περισσότερων πιστών της Corolla, προσελκύοντας καταναλωτές και από άλλα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, ενώ το 2012 ανανεώθηκε και πρόσφατα δέχτηκε ένα facelift που συνοδεύεται από μια νέα γκάμα κινητήρων, ανάμεσά στους οποίους και ο 1.2 Turbo βενζίνης (D-4T) που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Ο νέος αυτός κινητήρας με χωρητικότητα 1.197 κ.εκ., είναι 16 βάλβιδος, 4-κύλινδρος με turbo, αποδίδει 116 ίππους στις 5.200-5.600 σ.α.λ. και διαθέτει ροπή 18,9 χγρμ από 1.500 έως 4.000 σ.α.λ.
Ελαφρύς και συμπαγής ενσωματώνει πολυάριθμες τεχνολογίες, όπως άμεσο ψεκασμό καυσίμου, κυλινδροκεφαλή με αυλούς υψηλού στροβιλισμού, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, βελτιωμένο Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), ένα ελαφρύ σύστημα κίνησης βαλβίδων, μεταβλητό σύστημα ψεκασμού λαδιού, ενώ η πολλαπλή και οι αυλοί εισαγωγής είναι από ρητίνη. Το τούρμπο, ο άμεσος ψεκασμός και το νέο VVT-iW συνεργάζονται με στόχο την υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές σε συνδυασμό καλές επιδόσεις και τελικά χαμηλή κατανάλωση. Ο 1.2 D-4T δεν ακολουθεί την πεπατημένη σε τεχνολογία, καθώς σε χαλαρή οδήγηση λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με το σύστημα VVT-iW που ελέγχει τους εκκεντροφόρους να αφήνει λίγο ανοιχτές τις βαλβίδες εισαγωγής στη φάση της συμπίεσης αφήνοντας μέρος του αέρα εισαγωγής να επιστρέψει πίσω στην εισαγωγή, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου. Όταν οι στροφές ανέβουν, τότε ο κινητήρας επανέρχεται σε κύκλο Otto, όπου με πολλαπλούς ψεκασμούς καυσίμου ανεβάζει απόδοση, όντας την ίδια στιγμή και οικονομικός.
Στην περίπτωσή μας ο 1.2 D-4T, συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ μπορεί να συνδυαστεί (προαιρετικά) με το συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης Multidrive S που διαθέτει αυτόματο και σειριακό 7τάχυτο Sport mode, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς.
Στην πράξη αυτό που κάνει εντύπωση είναι η γραμμική, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα, που επιταχύνει το 1190 κιλών αμάξωμα από στάση στα 100χλμ/ώρα μέσα σε 10.4’’, για να το φτάσει στην τελική ταχύτητα των 195 χλμ/ώρα.
Οδηγώντας για σχεδόν 800 χλμ εντός ή εκτός πόλης, διαπιστώσαμε σαφή έλλειψη ροπής έως τις 1500 σ.α.λ. και στη συνέχεια, μια ιδιαίτερη ζωντάνια που ξεκινά από περίπου στις 1500σ.α.λ., εντείνεται στις μεσαίες στροφές και «ξεφουσκώνει» ψηλά (κόκκινο στις 5500σ.α.λ.), ενώ η μέση κατανάλωση των 7,5 λτ/100χλμ που «πετύχαμε», απέχει πολύ από τα 4,8λτ που δίνει η Toyota.
Πάντως, οι εκπομπές CO2 που είναι στα 109 g/km, ελαχιστοποιούν τα τέλη κυκλοφορίας, κάτι που μειώνει το κόστος χρήσης.
Κατά τα λοιπά το «φρεσκαρισμένο» Auris ξεχωρίζει από το διακριτικά ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό, η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε καλό επίπεδο, η θέση οδήγηση βολεύει κάθε σωματότυπο και προσφέρει καλή ορατότητα, η εργονομία αγγίζει το τέλειο (με εξαίρεση το υπερυψωμένο ντουλαπάκι ανάμεσα στα καθίσματα που δυσκολεύει τις αλλαγές ταχυτήτων), οι χώροι είναι πολύ μεγάλοι με επίπεδο πάτωμα για τους επιβάτες, πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και ο χώρος αποσκευών διαθέτει όγκο 360 λίτρων, ενώ στο κάτω μέρος βρίσκεται η ρεζέρβα ασφαλείας.
Στα συν της ανανέωσης ανήκει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Touch II που «φιλοξενεί» τις ενδείξεις του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, του συστήματος πλοήγησης και των λειτουργιών του οχήματος σε μια ευδιάκριτη και εύχρηστη οθόνη αφής 7 ιντσών.
Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι και η ασφάλεια με το πακέτο Toyota Safety Sense που προστίθεται στο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSC και τους 7 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού).
Το Safety Sense είναι μία σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας με τα εξής συστήματα:
Pre-Collision System: Ανιχνεύει αντικείμενα μπροστά από το αυτοκίνητο με ταχύτητες από 10 - 80 χλμ/ώρα και αν αναγνωρίσει ενδεχόμενο σύγκρουσης ειδιποιεί τον οδηγό να φρενάρει με ηχητική και οπτική προειδοποίηση προ-φορτίζοντας ταυτόχρονα το σύστημα φρένων. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, μειώνοντας την ταχύτητα κατά περίπου 30 χλμ, ή ακόμα και ακινητοποιώντας το όχημα.
Lane Departure Alert: «Βλέπει» τη διαγράμμιση των λωρίδων και, αν το όχημα αποκλίνει από τη λωρίδα χωρίς να δουλεύει το φλας, προειδοποιεί τον οδηγό με οπτικό και ηχητικό σήμα.
Automatic High Beam: Εξασφαλίζει την εμπρός ορατότητα κατά τη νυχτερινή οδήγηση, ανιχνεύοντας τόσο τους προβολείς των αντίθετα ερχόμενων όσο και τα πίσω φώτα των προπορευόμενων αυτοκινήτων, αλλάζοντας αυτόματα μεταξύ μεγάλης και μεσαίας σκάλας, ώστε να μην «τυφλώνει» τους άλλους οδηγούς.
Road Sign Assist: «Διαβάζει» την κάθετη σήμανση (όρια ταχύτητας, απαγορευτικά, πινακίδες οδών ταχείας κυκλοφορίας, κ.λπ.) και ενημερώνει τον οδηγό μέσω της οθόνης πληροφοριών TFT στο κέντρο του ταμπλό. Όταν ο οδηγός υπερβεί όριο ταχύτητος, το σύστημα ειδοποιεί με οπτικό και ηχητικό σήμα.
Αναβαθμισμένη είναι και η οδική συμπεριφορά του Auris που οδηγήσαμε, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην πίσω ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια (εμπρός υπάρχουν γόνατα Μακ Φέρσον). Το 5θυρο …Corolla πατάει καλά στο δρόμο, εμφανίζει ελαφρές τάσεις υποστροφής αν πιεστεί, γέρνει λογικά, έχει πολύ ελκτική πρόσφυση, ακούει άμεσα στις εντολές του θετικού (αν και ελαφριού) με αίσθηση τιμονιού και φρενάρει σε κάθε περίπτωση χωρίς τα φρένα να δείχνουν σημεία κόπωσης.
Η άνεση βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ο θόρυβος κύλισης ιδιαίτερα χαμηλός και οι ανωμαλίες των δρόμων αναδεικνύουν τη στιβαρότητα της κατασκευής και την ικανότητα της ανάρτησης στην απόσβεση, κάτι στο οποίο βοηθούν και τα σχετικά υψηλού προφίλ ελαστικά (205/55/16). Η κατασκευή δεν κάνει κυριολεκτικά «τσικ» και αν είναι να σημειώσουμε κάποια μειονεκτήματα, αυτά περιορίζονται στα μέτρια φώτα και την ασθενική κόρνα, που μάλλον όμως έχει να κάνει με νόρμες Ιαπωνίας, καθώς όλα (ή σχεδόν) τα αυτοκίνητα της χώρας του ανατέλλοντος ήλιου υστερούν σε αυτό το βασικό (για Έλληνες, Αιγύπτιους και άλλους τριτοκοσμικούς οδηγούς) αξεσουάρ.
Συμπερασματικά πάντως, το Auris με τον μικρού κυβισμού αλλά ικανοποιητικής απόδοσης κινητήρα και ατού τους χώρους, την ποιότητα κατασκευής και την οδική συμπεριφορά, είναι μια από τις καλύτερες προτάσεις στην μικρομεσαία κατηγορία, παρά την «αλμυρούτσικη» τιμή που ξεκινά από τις 19.100 €, για την βασική έκδοση (Active).
Υπέρ
Κινητήρας
Ποιότητα κατασκευής
Χώροι επιβατών/αποσκευών
Εργονομία/Ορατότητα
Οδική συμπεριφορά
Κατά
Τράβηγμα στις χαμηλές στροφές
Τιμή βασικής έκδοσης
Ασθενικά φώτα
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: Μικρομεσαίο Επιβατικό
Αριθμός θέσεων: 5
Διαστάσεις: 4.330 Χ 1.760 Χ 1.475 χλστ
Μεταξόνιο: 2.600 χλστ
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, βενζίνης
Κυβισμός: 1.197 κ.εκ.
Ισχύς: 116 ίπποι/5.200σ.α.λ.
Ροπή: 18,9 χγρμ/1.500σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα τύπου McPherson/ Πίσω Διπλά ψαλίδια
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι/Πίσω Δίσκοι
Τροχοί: 205/55/16
Επιτάχυνση 0-100: 10,4’’
Τελική ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,5λτ/100χλμ
Ρεζερβουάρ: 50 λτ
Χώρος αποσκευών360 / 1199 λτ
Βάρος: 1.190 κιλά
news.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου