ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Εξωση στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ

 Στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού, στο οποίο εργάζονται 800 άτομα, σταθμεύουν 406 λεωφορεία, εκ των οποίων τα 214 είναι αρθρωτά. Εκτείνεται σε μια έκταση 80.500 τ.μ. και λειτουργεί από τη δεκαετία του ΄80
ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ


Με... έξωση απειλείται το αμαξοστάσιο των αστικών λεωφορείων στο Ελληνικό προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου.

Στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού, στο οποίο εργάζονται 800 άτομα, σταθμεύουν 406 λεωφορεία, εκ των οποίων τα 214 είναι αρθρωτά. Εκτείνεται σε μια έκταση 80.500 τ.μ. και λειτουργεί από τη δεκαετία του ΄80




Η νέα διοίκηση της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) έλαβε πριν από λίγες ημέρες επιστολή-τελεσίγραφο από την «Ελληνικό Α.Ε», με την οποία καλείται να «ξηλώσει» το αμαξοστάσιο έως τα μέσα του προσεχούς Οκτωβρίου δεδομένου ότι αυτή την περίοδο έχουν επανεκκινήσει οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του σχήματος που έχει επικρατήσει.
Ωστόσο μια τέτοια κίνηση θα δημιουργούσε νέα «τρύπα» στα οικονομικά του Οργανισμού, που εκτιμάται σε πάνω από 100 εκα.ευρώ, η οποία μάλιστα θα μεγαλώνει μέρα με την ημέρα εάν ο χώρος που θα εξασφαλιστεί θα είναι μακριά από τα νότια προάστια που εξυπηρετεί αφού τα λεωφορεία θα διανύουν δεκάδες περισσότερα χιλιόμετρα άδεια.
Πηγές της διοίκησης του ΟΑΣΑ επισημαίνουν ότι η μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου είναι τεχνικώς αδύνατη εξαιτίας και της έλλειψης ελεύθερων χώρων καθώς όχι μόνο πρόκειται για το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο της εταιρείας αλλά είναι κι αυτό στο οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί το σύστημα περιφερειακής διοίκησης τηλεματικής, ενώ το περασμένο καλοκαίρι έγινε και μερική ανακαίνιση με ειδικό τάπητα που κόστισε περί τα 50.000 ευρώ.
Εξωση στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ
Γι΄αυτούς τους λόγους τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να αποσταλεί απάντηση σε συνεργασία και με το υπουργείο Μεταφορών, με την οποία ουσιαστικά θα ζητηθεί εξαίρεση εξαιτίας του τεράστιου κόστους ενός τέτοιου εγχειρήματος. Για τον σκοπό αυτό μάλιστα έχει ήδη συγκροτηθεί πενταμελής επιτροπή προκειμένου να τεκμηριώσει το αίτημα με συγκεκριμένα στοιχεία και κοστολόγηση.
Το προσωπικό
Στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού, στο οποίο εργάζονται 800 άτομα, σήμερα σταθμεύουν 406 λεωφορεία, εκ των οποίων τα 214 είναι αρθρωτά. Εκτείνεται σε μια έκταση 80.500 τετραγωνικών μέτρων και λειτουργεί από τη δεκαετία του ΄80 καθώς παραχωρήθηκε για 99 χρόνια από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας μετά τη σύσταση της τότε ΕΑΣ. Επίσης δίπλα υπάρχει ο χώρος του βιολογικού καθαρισμού, τον οποίο δημιούργησε η εταιρεία σε έκταση 2.000 τμ.
Τα οχήματα του συγκεκριμένου αμαξοστασίου καλύπτουν καθημερινά 1.960 δρομολόγια, το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 1,5 εκατ. χλμ. τον μήνα.
Διοίκηση και εργαζόμενοι σημειώνουν ότι η μετεγκατάσταση είναι αδύνατη και εμφανίζουν ως μοναδική λύση την εξαίρεση, με την ίδια λογική που ακολουθήθηκε και για την εξαίρεση του παρακείμενου αμαξοστασίου του τραμ. «Σε κανένα αμαξοστάσιο δεν υπάρχει χώρος ώστε να φιλοξενηθούν περισσότερα λεωφορεία. Επιπλέον, το διαρκές κόστος από τα "νεκρά" οχηματοχιλιόμετρα, δηλαδή τα χιλιόμετρα που διανύει ένα λεωφορείο χωρίς επιβάτες, θα εκτοξευτεί αν πρέπει ένα λεωφορείο να ξεκινήσει από το αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη ή του Βοτανικού για να εξυπηρετήσει τις γραμμές της Γλυφάδας», επισημαίνει ο διευθυντής του αμαξοστασίου Ελληνικού, Δημήτρης Τσακοπιάκος.
Ο ίδιος προσθέτει ότι η... μετακόμιση των εγκαταστάσεων είναι αδύνατη αφού ακόμα κι αν βρισκόταν οικόπεδο που θα μπορούσε να φιλοξενήσει αυτήν τη δραστηριότητα, η αγορά του θα κόστιζε περί τα 80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ θα έπρεπε να δαπανηθούν και πάνω από 30 εκατομμύρια για να ξαναχτιστούν εγκαταστάσεις. Σε κάθε περίπτωση, η διορία έως τον Οκτώβριο δεν μπορεί να ισχύσει αφού για την ίδρυση του μικρότερου αμαξοστασίου της Ανθούσας χρειάστηκε 1,5 χρόνος έργων.
«Ο χώρος πρέπει να παραμείνει δημόσιος και να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες της κοινωνίας, όπως γίνεται μέχρι σήμερα. γ», σημειώνει ο Αποστόλης Κασιμέρης, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ
Παρά τις διαβεβαιώσεις
Αυξήσεις στις κάρτες διαδρομών
Από τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών ξεκίνησαν τελικώς οι αυξήσεις στο κόμιστρο των αστικών συγκοινωνιών, παρά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών ότι η επικείμενη αύξηση στην τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από το 1,20 στο 1,40 ευρώ δεν θα συμπαρασύρει τις κάρτες προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι συστηματικοί χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Οι ανατιμήσεις, οι οποίες έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ, καθώς αφορούν και τις πωλήσεις του Φεβρουαρίου που έχουν ήδη ξεκινήσει, έγιναν μόνο στις κάρτες που είναι για χρήση σε όλα τα μέσα, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου, και στις κάρτες για όλα τα μέσα εκτός αεροδρομίου με εξαμηνιαία και ετήσια διάρκεια, σε προϊόντα δηλαδή που δεν είναι τόσο δημοφιλή όσο οι απλές μηνιαίες κάρτες, αλλά που κρίνονται απαραίτητα για επιβάτες που ζουν ή εργάζονται στην περιοχή.
Ετσι πλέον η τιμή της μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα και το αεροδρόμιο ανέρχεται σε 49 ευρώ από 45 ευρώ (25 ευρώ από 23 ευρώ η μειωμένη), η 3μηνιαία σε 142 ευρώ από 130 ευρώ (71 ευρώ από 65 ευρώ η μειωμένη), η 6μηνη σε 250 ευρώ από 230 ευρώ (125 ευρώ από 115 ευρώ) και η ετήσια κάρτα σε 490 ευρώ από 450 ευρώ (245 ευρώ από 230 ευρώ η μειωμένη).
Η 6μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (εκτός αεροδρομίου) κοστίζει πλέον 170 ευρώ από 165 ευρώ και η ετήσια από 320 φτάνει τα 330 ευρώ. Οι αντίστοιχες μειωμένες κάρτες έχουν αυξηθεί σε 85 ευρώ (από 83) και 165 ευρώ (από 160).
Μαρία Λιλιοπούλου
Φωτογραφίες: Χάρης Γκίκας
ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου