ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

- Θεσσαλονίκη: Κλειστή λόγω εργασιών αύριο η Αγίων Πάντων  - Κορωνοϊός: 248 νέα κρούσματα - 14 νεκροί, 296 οι διασωληνωμένοι   - Κορωνοϊός: 1.007 νέα κρούσματα, 41 θάνατοι, 481 διασωληνωμένοι  - Lockdown: Νέο όριο σε επιβάτες ταξί από σήμερα - Σηκώνουν ρολά τα ΟΠΑΠ PLAY  - Self test για όλους από σήμερα: Μέχρι πότε το δηλώνουν εργαζόμενοι - Τι ισχύει  - Νέα μέτρα: Τι ισχύει για κυκλοφορία, Δημόσιο, σούπερ μάρκετ, εστίαση, λιανεμπόριο (ΦΕΚ)  - Η Ιταλία ο μεγάλος νικητής της Eurovision! Ποια θέση κατέλαβε η Ελλάδα   - O ΠΑΟΚ Κυπελλούχος Ελλάδος 2020-2021! 1-2 τον Ολυμπιακό στο ΟΑΚΑ!   - Κορωνοϊός: 1.505 νέα κρούσματα, 37 νεκροί και 586 διασωληνωμένοι  - Δύο self tests από Δευτέρα για όλους τους εργαζόμενους  - Έκδοση ΑΦΜ και κλειδάριθμου μέσα σε λίγα λεπτά μέσω βιντεοκλήσης  - Τί αλλάζει σε 8ωρο, υπερωρίες, απολύσεις, απεργίες, άδειες και Κυριακές  - Self test στον ιδιωτικό τομέα: Σε ποιους κλάδους είναι υποχρεωτικά, πότε «πέφτει» πρόστιμο  - Self tests σε ιδιωτικό τομέα: Ποιοι πρέπει να κάνουν υποχρεωτικά και πού δηλώνονται τα αποτελέσματα  - Κατώτατος μισθός: Τι προτείνει το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ   - Τι θα γίνει φέτος με τις φορολογικές δηλώσεις -Πότε θα τις υποβάλλουμε  - Τι αλλάζει στις απεργίες σε ΔΕΚΟ με την «ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία» - «Ροκανίζονται» τα συνδικαλιστικά προνόμια  - ΟΠΕΚΑ: Πότε μπαίνουν τα λεφτά για ΚΕΑ, επίδομα παιδιού, ενοικίου, γέννας, προνοιακά επιδόματα Μαΐου  - Τέλος η αργία της Κυριακής για 7 νέους κλάδους  - Κορονοϊός: 2.461 νέα κρούσματα - 737 οι διασωληνωμένοι - 68 νεκροί σε 24 ώρες   - Ενδιάμεσες εκπτώσεις: Ανοικτά τα κομμωτήρια, τα καταστήματα τροφίμων και το λιανεμπόριο την Κυριακή   - ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ - ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ   - Πρώτη Μαΐου Εργατική Πρωτομαγιά  - Πρωτομαγιά: Η γιορτή των λουλουδιών  - ΟΑΕΔ: Πότε αρχίζει η υποβολή των αιτήσεων για τις παιδικές κατασκηνώσεις - Ποιοι είναι δικαιούχοι     By The best widgets

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015

Ομιλία υφυπουργού μεταφορών Π.Σγουρίδη στην ημερίδα του Σ.Α.Σ.Θ.




Ομιλία Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Π. Σγουρίδη, στην ημερίδα του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης

Κυρίες και Κύριοι,
Η Ελλάδα δεν έφτασε τυχαία εδώ.  Σίγουρα για την οικονομική κατάσταση της χώρας υπάρχουν πολλές αιτίες και πολλές ευθύνες σε πρόσωπα και όχι κατ’ ανάγκη μόνο πολιτικά.
Επίσης σε καμιά περίπτωση δε μπορώ να υποστηρίξω ότι για όλα φταίει ο Δημόσιος Τομέας ή για όλα φταίει ο Ιδιωτικός τομέας. Κάθε τομέας έχει τις στρεβλώσεις του.
Και αν θέλουμε να τις θεραπεύσουμε, πρέπει στην παρούσα δύσκολη συγκυρία, να αποφύγουμε τη δαιμονοποίηση και τις ιδεοληψίες.

Έκανα αυτή την μικρή, γενικόλογη εισαγωγή για να τονίσω την ανάγκη κοινής λογικής και αμοιβαίας κατανόησης για ότι νέο πρέπει να κτίσουμε.
Κυρίες και Κύριοι. Σίγουρα οι δημόσιες συγκοινωνίες δημιούργησαν με το πέρασμα του χρόνου ένα θετικό ισοζύγιο στις επιβατικές μεταφορές. Όμως τίποτε δε μένει στατικό, «τα πάντα ρει και ουδέν μένει», τα πάντα εξελίσσονται, είτε νομοτελειακά, είτε λόγω συμβατικών μας υποχρεώσεων με την ΕΕ.
Και τι εννοώ με αυτό; Εννοώ ότι, με την υιοθέτηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007, υποχρεωτικά κάθε χώρα οφείλει να οργανώσει τις υπηρεσίες  δημόσιων επιβατικών μεταφορών, βάση δυο αρχών:
•    τις ανάγκες εξυπηρέτησης του επιβατηγού κοινού
•    την ελεύθερη επιλογή των φορέων εκτέλεσης επιβατηγού έργου
Η ελεύθερη επιλογή δε σημαίνει αναγκαστικά δημοπρασία. Ο Κανονισμός προβλέπει και ανάθεση. Αλλά είναι υποχρεωτική η σύναψη σύμβασης της Δημόσιας Αρχής και του Παρόχου Έργου, σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές της Ευρωπαϊκής έννομης τάξης.
Αν δε το πράξουμε, θα οδηγηθούμε εναγόμενοι στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια. Ήδη της χώρας γενικά της έχουν καταλογισθεί πολλά δις πρόστιμα.

Ειδικότερα, το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης αναγνωρίζει το έργο και τις προσπάθειες που γίνονται. Σαφώς όμως πρέπει να οργανωθεί καλύτερα, σύμφωνα με τα πρότυπα των αντίστοιχων Ευρωπαϊκών Φορέων Δημόσιων Επιβατηγών Μεταφορών .

Συνεπώς, πρέπει να χαραχθούν καινοτόμες πολιτικές  προς όφελος της αστικής κινητικότητας, της προστασίας-βέλτιστης διαχείρισης του περιβάλλοντος, και της εξοικονόμησης πόρων.

Όλα αυτά στην πράξη σημαίνουν συνδυαστικές μεταφορές, μέσα φιλικά προς το περιβάλλον, μονοδρομήσεις, λεωφορειόδρομοι απλοί η και ταχείας κυκλοφορίας, τηλεματική τεχνολογία οχημάτων και σήμανσης, καύσιμα φιλικότερα προς το περιβάλλον και ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα επιφέρει κοινωνική δικαιοσύνη.

Σίγουρα αξιοποιούμε την εμπειρία της ΣΑΣΘ. Έχει επιτελέσει έργο όπως: το 1ο σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην Ελλάδα, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα με επιτυχία, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά φόρα κλπ.
Στόχος του Υπουργείου είναι να οδηγηθούμε σε έναν ενιαίο Μητροπολιτικό φορέα  για τις επιβατικές μεταφορές στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Δηλαδή μια ενιαία αρχή περίπου σαν το μοντέλο του ΟΑΣΑ.
Φυσικά γι’ αυτό θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία που θα τύχει διαβούλευσης. 

Κλείνοντας, επειδή το ενδιαφέρον στη Θεσσαλονίκη έχει να κάνει και με τα μεγάλα έργα, επιγραμματικά σας αναφέρω:
-για το Μετρό, παραλάβαμε σταματημένα εργοτάξια, προσφυγές της αναδόχου εταιρείας στα διοικητικά δικαστήρια, 710 εκ ευρώ σε εκτελεσθέν έργο 330 εκ. ευρώ.

Έγινε διαπραγμάτευση παρουσία αναδόχου και προσέγγιση:

  •  στην οικονομική διαφορά
  •  στο χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης 
  •   στους εργαζόμενους στα εργοτάξια ώστε να έχουν ίδιο εργασιακό καθεστώς
Επίσης, για το σταθμό Βενιζέλου, μετατίθεται η κατασκευή προς το τέλος μετα την απόφαση του ΚΑΣ να μείνουν τα ευρήματα των ανασκαφών εντός, ίσως με  μικρή μετατόπιση του σταθμού.

-για το Αεροδρόμιο:  παραλάβαμε μια ιστορία (εκκρεμούσα)  δεκαπενταετίας
Επανεκκινούν οι εργασίες:
  • για τον καθαρισμό του δεύτερου αεροδιαδρόμου από νάρκες
  • λύθηκαν τα χρηματοδοτικά προβλήματα και προσφάτως δόθηκαν από την ΥΠΑ 10 εκ. Ευρώ
  •  λύθηκε το θέμα του φωτισμού από την Philips ώστε να υπάρχει ενιαίο σύστημα με τον πρώτο αεροδιάδρομο
-για το Λιμάνι:
  •  καθαρίζουμε το στρατόπεδο Γκόνου από νάρκες και βλήματα του Β παγκοσμίου πολέμου ώστε να δεχθεί το εμπορευματικό κέντρο μια και προορίζουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως τη δεύτερη εμπορευματική πύλη της χώρας.
Πιστεύουμε πως η Θεσσαλονίκη πρέπει να αποκτήσει το ρόλο που της ανήκει
Σας ευχαριστώ πολύ
ΠΗΓΉ:http://www.yme.gr/?getwhat=7&tid=23&aid=4591&id=0

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου